Fat Princess: Fistful of Cake

Martin Šmíd, 4. 5. 2010 0:04
V minulém roce nám vývojáři z Titan Studios připravili zajímavě vypadající hru Fat Princess, kterou vydala na Playstation Network samotná Sony. Už od oznámení hra sklidila řadu kritiky za samotné téma tlusté princezny baštící jeden dortík za druhým, ale nakonec se jednalo o velmi zajímavý a hlavně zábavný titul. Protože slavil na PSN velký úspěch, rozhodla se Sony v posledních měsících k populárnímu kroku. Vzít Fat Princess a předělat jí i na přenosnou konzoli PSP. Od tohoto oznámení v nás trošinku hlodal červíček nedůvěry, ale po zahrání můžeme už narovinu říci, že se port povedl a hra doputovala i na PSP v dobré formě. Pojďme se podívat, co nám PSP verze nabízí.

Byla jednou jedna princezna, která nadevše milovala jídlo, nebo spíše velmi lahodné dortíky, kterými se jednoho krásného dne přejedla, až jí tento hřích změnil její ladné tělo k nepoznání. Přesně takto by se dal popsat začátek právě recenzované hry Fat Princess. Je nutno ale říci, že vše se ve hře netočí jen kolem oné vypasené princezny, a její příběh slouží jen jakési podkreslení samotného děni na obrazovce. Každý hráč, který hru zapne, asi nejprve dá přednost příběhové kampani, která skrývá patnáct krátkých kapitol. Ty jsou založeny na soubojích dvou týmů, přičemž v každé kapitole máte jiný úkol, který musíte splnit dříve, než znepřátelený tým. Občas tak budeme muset unést princeznu z cizího hradu, jindy zase co nejrychleji vykrmit svou princeznu anebo nejrychleji postavit obrnění hradu. Úkoly jsou různorodé a každá kapitola nabízí něco nového a neokoukaného. Co je bohužel škoda, je dost možná krátkost samotné kampaně, kterou zvládnete v klidu za jedno odpoledne, což je opravdu málo. Zde je nutné říci, že příběhová kampaň je úplně nová v PSP verzi a o něco lepší, jak u staršího a velkého bratříčka.

Pokud vás náhodou omrzí režim pro jednoho hráče, tak máte k dispozici zajímavý mód Gladiate, kde se chopíte vybraného gladiátora (máte na výběr pět různých postav s jedinečnou schopností a zbraní) a poté s ním bojujete v aréně. Když dobojujete dané kolo, doplní se vám život a následuje další vlna nepřátel, přičemž po ní další a tak dále, přičemž se neustále stupňuje i obtížnost a chodí na vás silnější a hlavně odolnější nepřátele. Jde o docela povedenou minihru, která rozhodě dokáže na nějaký čas zabavit, ale hlavní kouzlo hry je úplně jinde.

Jak už jste mohli pochopit z předchozích řádků, Fat Princess je hra založená především na hru pro více hráčů, přičemž kampaň pro jednoho slouží jen jako jakýsi trénink na pozdější online zápolení. Ve hře pro více hráčů si můžete vybrat z několika herních módů, jako je klasický Team Deathmatch, kde jde jen o body, ale i další módy, kde budete muset svoji princeznu vykrmit dříve, než soupeřící tým nebo budete muset unést princeznu z nepřítelova hradu a u toho ubránit tu svou. Herních módů je daleko více, jsou propracované a rozhodně se u nich budete bavit. K tomu dopomáhá i fakt, že ve hře naleznete zhruba dvě desítky map, na kterých můžete zápolit, takže se hra jen tak neokouká. Mapy jsou navíc velmi dobře designérky navrženy pro multiplayerová klání. Na závěr je třeba dodat, že PSP verze nabízí online klání jen pro 8 hráčů, zatímco její PS3 protějšek nabízel hru až pro 32 hráčů. PSP verze ovšem obsahuje dva nové herní režimy a pět nových map, takže tu naleznete i nějaké ty bonusy navíc.

Co se týče grafického zpracování, tak to se nám rozhodně velmi líbilo. Kreslená grafika v jedinečném podání vždy působí velmi dobře a ne jinak tomu je i ve Fat Princess. Grafika navíc přispívá k tomu, že hra je velmi přehledná a nikdy se nám nestalo, že by bojiště bylo nepřehledné. A to dokonce i v momentech, kdy se na obrazovce děje až moc věcí najednou. Vždy jsme měli dokonalý přehled o tom, co se děje. Dokonce i na malém displeji PSP. Co se týče frameratu, tak zde si rovněž na nic stěžovat nemůžeme. Hra i v těch největších válečných vřavách se vůbec nezpomalovala a vždy si držela velmi stabilní snímkování. Ať už je grafika jakákoliv, co vás u hry udrží na hodně dlouho, je neskutečně povedený soundtrack, který se velmi pěkně poslouchá a dodává hře na atmosféře opravdu nevídaným způsobem. Rovněž musíme pochválit i profesionální namluvení hlavního vyprávěče.

Fat Princess nabízí i na PSP velkou porci zábavy v režimu pro jednoho, ale hlavně více hráčích. Port hry se více méně povedl a přinesl nám na PSP nakouknutí do útrob služby Playstation Network. Přesto si myslíme, že hra Fat Princess měla na PSP vyjít také na PSN a ne jako plnohodnotný titul, na který postrádá přeci jen více hratelnosti. Díky tomu strháváme nějaký ten bodík z finálního hodnocení, ale to neznamená, že by Fat Princess nebyla kvalitní hra.

Fat Princess: Fistful of Cake Review

psp
Sony Computer Entertainment, SuperVillain Studios