FaceBreaker K.O. Party

recenze  16
Martin Šmíd, 5. 1. 2009 23:44
Hra FaceBreaker od EA dorazila na podzim na Playstation 3 a Xbox 360. Tam si nevedla moc dobře a recenzenti se shodli, že jde veskrze o průměrnou hru, které by se měli klasičtí sportovní fans raději vyhnout. To FaceBreaker K.O. Party na Wii má daleko jednodušší šanci se prosadit a světe div se, není to vůbec tak špatné, jak by se mohlo na začátku zdát.

Doposud nejlepší hrou, která je zaměřená na box, je Fight Night Round 3. Než se dočkáme čtvrtého dílu, přichystala nám EA FaceBreaker. Jedná se o odlehčený box, který má hlavně zabavit co nejširší publikum. Na Playstation 3 se jednalo o klasickou tlačítkovou mačkanici, kdy jste už pomalu ani nevěděli v té rychlosti, jaké tlačítko mačkáte. To Wii verze s názvem FaceBreaker K.O. Party má o něco větší potenciál díky Wiimotu a Nunchuku. Po zapnutí hry se dostanete na hlavní obrazovku, kde máte na výběr z několika módů hry. Můžete spustit klasický quick games, kde se nemusíte nic učit a můžete jít rovnou na věc. Dále tu máme mód kariéry, který je až nezvykle chudý a postrádá větší hloubku. Prostě si vyberete jednoho bojovníka a musíte s ním vymlátit každého, kdo se vám připlete do ringu. V módu kariéry máte čtyři úrovně, přičemž až jimi projdete, čeká na konci každé závěrečný souboj. Klasické kariéra, která slouží spíše k odemčení dalších postav a arén. Nic víc od tohoto módu nečekejte.

Klasické módy pro jednoho hráče mohou po čase omrzet. Co ovšem neomrzí, je mód turnaje, kde můžete změřit síly s dalšími hráči. V turnaji se vám poté zapisují nejrůznější statistiky, jak jste si zrovna vedli. Dalo by se říci, že FaceBreaker K.O. Party staví především na hře pro více hráčů, protože právě zde je ukryta obrovská síla a návykovost. Jak už bylo zmíněno, hra využívá plně ovládání pomocí Wiimotu a Nunchuku. Přičemž soubojový systém je zaměřený tak, aby si hru užilo co nejširší spektrum hráčů. Tím máme na mysli to, že je hra až velmi jednoduchá. Vlastně neustále jen mácháte ovladači a občas stisknete nějaké to tlačítko, abyste provedli nějaké to kombo. Jenomže právě tohle je na FaceBreaker K.O. Party to nejzábavnější. Navíc pokud máte kamarády, stává se ze hry zábava na hodně dlouhé večery.

Když už si zvolíte nějaký ten box, máte na výběr ze třinácti postav (Spin, Sparrow, Ice, Hotov, Kekoa, Kiriko, Romeo, Socks, Brick, Tiki, Steve a Voodoo). Každá z postav má svůj charakteristický styl boje a dokonce i vlastní pohyby. Pokud chcete v boji uspět, budete se muset naučit perfektně boj s jednou postavou. Přechod na jinou vám totiž může dělat během soubojů větší než malé problémy. Samozřejmě jde jen o lehké máchání Wiimotem a Nunchuckem, ale každá z postav umí něco jiného a různě dlouho vydrží. Poté, co si vyberete svoji oblíbenou postavu, máte na výběr deset arén, do kterých si můžete vlézt zaboxovat.

FaceBreaker K.O. Party má jedinečné grafické zpracování. To by se dalo přirovnat k FIFA Street 3, která vyšla v polovině minulého roku. Postavy mají opravdu zvláštně tvarovaná těla. Někdy narazíte na svaly obehnaného obra, jindy na křehkou dívku. Ani design arén nijak nezahálí a jde o velmi příjemné zjištění. Graficky se hra určitě povedla a s klidem se může měřit se svými o generaci lepšími bratříčky. Ani hudební stránka hry není nijak špatná. Dokonce ke hře opravdu skvěle sedne a nemáte tak chuť ji vypnout. Vše navíc umocňují hlášky hlavních postav, které jsou někdy opravdu povedené. Během boje navíc vychází z Wiimotu zvuk vašich ran, což vám navodí tu pravou boxerskou atmosféru.

FaceBreaker K.O. Party je dobrou hrou, která ovšem potřebuje, abyste ji hráli s kamarádem. Mód pro jednoho postrádá smysl a spíše se stane jen malou záplatou pro zábavu, kterou pocítíte při hře více hráčů. Wii verze dopadla rozhodně dobře a pokud máte Wii a kamaráda, kterému také není box cizí, utíkejte a FaceBreaker K.O. Party si kupte.

Facebreaker

ps3x360wii
EA Sports, EA Canada