EA Sports Active

Martin Šmíd, 23. 7. 2009 22:15
V EA si řekli, že už bylo dost her, u kterých se hráči rozvalují na pohovkách, lemtají u nich litry Coly a jedí jednoho hamburgera za druhým. Pokud patříte mezi skupinu lidí, kterým pohyb moc neříká, možná i z důvodu, že na nějaké sporty nemáte čas, tak právě pro vás je tu nová hra z dílny EA Sports, která má za úkol protáhnout všechny vaše svaly a při troše štěstí i pohnout ručičkou na váze směrem dolů. Pojďme se podívat, jak se EA Sports Active povedl.

Wi Fit jasně ukázal, že dokáže skloubit hru s celkem užitečným posilováním a protahováním těla. Určitě šlo o něco, co tu dlouho chybělo, což dokázaly pozdější prodeje. O nově rozvíjející se žánr se tak začaly zajímat i ostatní výrobci, mezi něž patří třeba i EA Sports. Ti začali ihned pracovat na hře, či spíše cvičebním programu, který má za úkol protáhnout všechny hráčovy svaly a donutit ho, aby začal žít alespoň trochu zdravě. Nazvat EA Sports Active hrou je hodně těžké, protože rozhodně nejde o zábavu. Spíše je na vás, jestli chcete změnit svůj styl života a ne jenom vysedávat u televize a jíst jeden pytel brambůrek za druhým.

Po rozbalení EA Sports Active na vás vykoukne samotná hra a pásek na stehno, do kterého při cvičení musíte dávat nunchak. Dále v balení naleznete i pružnou červenou gumu, kterou budete používat při posilování. Pojďme si nyní zhodnotit tyto dvě věcičky. Pásek na stehno působí velmi dobrým dojmem, je z příjemného materiálu a dá se nastavovat do různých velikostí. Během hraní se nám nikdy nestalo, že by třeba spadl nebo se rozepnul. Rovněž jeho design je velmi povedený. Guma se dvěma držátky je na první pohled také z příjemného a hlavně kvalitního materiálu, takže by se nemělo stát, že by se třeba přetrhla. Na co si musíme postěžovat, sice nesouvisí se samotným balením, ale určitě se mezi vámi najdou tací, kteří budou chtít hru hrát ve více lidech. Na internetu jsme nenašli, že by se tyto dvě věci prodávaly samostatně. Jedinou šancí, jak hrát ve dvou, je koupit si hry dvě, což je poněkud nešťastné řešení. Snad se v budoucnu objeví pásek na stehno a guma samostatně.

Jsme připraveni a můžeme jít konečně cvičit. Tedy spíše zapnout hru. Po zapnutí vám hra nabídne, abyste si vybrali svého trenéra. Na výběr máte mezi ženským trenérem a mužským. Poté si musíte nastavit vaši váhu a pochopitelně virtuální postavičku, která bude kopírovat vaše pohyby a přenášet do hry. Opět máte na výběr mezi ženskou a mužskou postavou. Postavu si dále můžete upravit a dokonce ji i obléknout do vámi požadovaného oblečení. Po vytvoření profilu se vám otevře třicetidenní kurz, během něhož na vás čeká spousta cvičení. Na výběr máte před startem každého cvičení (budete cvičit ob den) obtížnost. Můžete si dát jako nováček easy obtížnost, ale také hard, po které budete rádi, že vůbec žijete. Dále máte na výběr, jestli budete cvičit s podložkou Balance Board. Podložka není nutná ke cvičení a většinou se jedná jen o zpestření některých cviků. Dále máte na výběr nějaké ty hudební skladby, které vám budou při cvičení hrát. Jsme oblečeni, nastaveno máme vše, co potřebujeme, tak se pojďme podívat na samotné cvičení.

EA Sports Active rozhodně není jako Wii fit soubor miniher, které byste si užívali. Jde o soubor cviků, které jsou spíše užitečné, nežli zábavné. Každý den začíná většinou během na trati, kdy musíte uběhnout zpravidla dvě kolečka. Na trati kromě klasického běhu provádíte i další cviky, které mají co společného s chůzí či během. Hra tak po vás bude občas chtít, abyste chodili s přitahováním nohou k pasu nebo abyste běželi a kopali se u toho do zadku. Po běhu většinou následuje klasické cvičení, kdy si protahujete stehna, děláte dřepy a další klasické cviky. Samotnou kapitolou je pak cvičení s gumovou šňůrou, kterou si posilujete svaly. Cviků na posilování svalů je celá řada, přičemž šňůra je docela pružná, takže si můžete nasadit i větší obtížnost. Tu docílíte sešlápnutí šňůry nebo větším roztažením nohou. Nyní bychom se trochu pozastavili nad přesností, s jakou hra kopíruje váš pohyb. V EA se zřejmě dostali až na samotný vrchol možností Wii, takže se vám občas stane, že hra nezareaguje na některý váš pohyb a vy budete muset máchat s ovladači, aby vám hra pohyb započítala. Rozhodně se tak ale neděje pořád, jde jen o občasné případy, které vás ale dokážou pěkně naštvat. Zvláště, když už z vás leje pot a chcete mít cvičení co nejdříve za sebou.

Kromě těchto klasických cviků se najdou i další, které se na první pohled tváří zábavně, ale po několika vteřinách zjistíte, že to zase taková sranda nebude. Klasickým příkladem je jízda na kolečkových bruslích, kdy musíte být pokrčeni pro rychlejší jízdu a poté v dané chvíli vyskočit. Můžete si být jisti, že tohle vydržíte na první pokus tak pětkrát, protože pak tutově odpadnete. Mezi další podobné cviky patří box, kdy se nejprve trefujete do terčů, aby po zhruba dvou týdnech cvičení přišel na řadu boxovací pytel. Do boxovacího pytle musíte najednou dát třeba dvacet ran, což ještě jde, ale na konci i třeba sto. Máchnout rukama 100x jen tak do vzduchu dá také neskutečně zabrat a většinou po dokončení budete potřebovat čas na odpočinek. Ten vám ovšem hra jen málo kdy dopřeje. Dále mezi odpočinkovější disciplíny patří tenis, kdy se trefujete do terčů, košíková anebo volejbal.

Během zhruba každé půl hodinky, kterou u EA Active vždy strávíte, jsou vám počítány kalorie, které během cvičení spálíte. Vždy máte předem dán určitý počet, který byste měli u cvičení spálit. To pochopitelně dodržet nemusíte, a pokud budete cvičení flákat, spálíte jich méně. To se nám zdá ale zase trochu nelogické, protože cvičíte hlavně pro sebe a děláte to pro svoje zdraví. Druhou možností je překonání předem daného počtu kalorií, což hra zaregistruje a vaše virtuální cvičitelka vás pochválí. Druhým ukazatelem po každém cvičení je čas, za který jste dané cviky zvládli. Nejlepší je se vejít do nějakého předem daného času, ale protože jsme nebyli moc na cvičení zvyklí, na začátku nám to dělalo docela velké problémy. Na konci cvičebního programu jsme se ovšem do času občas už i vešli.

Po dokončení každého cvičení hra zhodnotí, jak jste si vedli před televizí, ale chce po vás i další užitečné informace, které poté vaše virtuální cvičitelka vyhodnotí. Musíte tak prozradit, kolik jste vypili třeba Coca Coly nebo snědli tučného jídla. Pokud se budete držet a budete žít jen se zeleninou a pít vodu z vodovodu, tak vás hra odmění každé dva dny zlatou medailí. Kromě osobních ukazatelů, jak si vedete, obsahuje hra trofeje, které získáte za určité činnosti ve hře. Máte tak trofeje za uběhnutí určitého počtu metrů, za počet dřepů, za počet košů a další úkony. Trofeje jsou docela motivační a po vysbírání všech byste na tom měli být s fyzičkou o poznání lépe, než když jste začínali.

EA Sports Active rozhodně není jednoduchou hrou, kterou byste si dali po perném dni. Také to není hra, jež by vás udržela u sebe v kuse několik hodin, protože už po té stanovené slabší půl hodině budete tak utahaní, že budete rádi, když se svalíte do křesla nebo do vany, abyste si dali sprchu. Pokud se ale budete držet rad, které vám EA Sports Active dá, tak určitě pohnete ručičkou na váze dolů a uděláte i něco užitečného pro svoje tělo. O to v EA Sports Active jde především.

EA Sports Active

wii
EA Sports, EA Canada