5-in-1 Arcade Hits

Martin Šmíd, 20. 7. 2010 21:23
V minulém roce Sony spustila službu Minis, která přináší hry od malých studií či amatérských vývojářů pro Playstation 3 a PSP hráče. Za necelý rok se tato služba stala hodně populární, a my jsme se na ní dočkali spousty zajímavých her, které většinou moc nestojí a poskytují zábavu na několik desítek minut. S první hrou pro službu Minis nyní přišlo i české studio Grip Games. Tedy s hrou, spíše se jedná o balíček her, přičemž každá by měla zabavit na několik minut. Pojďme se podívat, jestli se vyplatí do 5-in-1 Arcade Hits investovat peníze nebo ne.

Jak už název 5-in-1 Arcade Hits napovídá, v tomto balíčku najdete hned pět her, mezi které patří 8ball Pool, Pairs, Solitaire, 15 Puzzle a Tetroid. Každá z těchto her má poté zabavit na pár minut, což se ve většině případech i stává, a někdy jsme dokonce zapomněli na čas a nerušeně se oddávali hraní. Asi nemá cenu hru hodnotit jako celek, ačkoliv se tomu nevyhneme. Raději se pojďme na každou hru podívat a trošinku si ji popsat i s jejími klady a zápory.

První tu máme hru Pairs. Jedná se o klasické pexeso, které dokonale prověří vašeho pamatováka. Pairs obsahuje i hru pro dva hráče na jednom PSP, přičemž si ji budete moci zahrát i ve třech různých obtížnostech. Ze všech těch her se nám poté jeví Pairs jako ta nejslabší, ale určitě se najdou hráči, kteří ji ocení daleko více. Jako druhá tu je poté hra 15 Puzzle, ve které máte za úkol složit obrázek na šachovnici o velikosti 4x4 políček, který se skládá z 15ti kousků. Složení obrázku ale není vůbec jednoduchou záležitostí, a už nejmenší obtížnost, kde seřazujete čísla, dá hra pořádně zabrat. To pak nemluvíme o té největší obtížnosti, která už obsahuje opravdu složitý obrázek. Tady se musíme trošinku pochlubit, protože i ten se nám po několika minutách podařilo složit. U hry 15 Puzzle jsme se dobře bavili a věříme, že budete i vy. Třetí hra je Pool, což je klasický kulečník, který můžete znát třeba z ICQ her. Ovládání je velmi jednoduché a celkově na nás hra působila dobrým dojmem. Navíc ji můžete hrát i ve dvou hráčích na jednom PSP, přičemž ten, co dostane všechny koule do děr jako první, vyhrává. Zde bychom si možná i trošinku posteskli nad tím, že hra neobsahuje AI protivníka, díky němuž by se jednalo jistě o zajímavější herní požitek, když zrovna nemáte po ruce kamaráda. Co se dá ale dělat.

Jako čtvrtá hra tu je poté Solitaire. Neexistuje asi nikdo, kdo by tuto hru neznal a občas si ji i v práci nezahrál, když je třeba chvilka času. Zde se nachází hned ve dvou obtížnostech, přičemž ovládání je velmi jednoduché a nepředstavuje ani na PSP žádný problém. Pokud jste si tak tuto hru zamilovali na PC, zamilujete si ji i na PSP. Jako poslední hra je tu poté Tetroid. Jedná se asi o nejzajímavější a nejchytlavější hru v balíčku, přičemž se jedná o jakýsi mix klasického arkanoidu a tetrisu. Na obrazovce se vám vždy objeví kostičky nejrůznějších barev, které poté musíte sestřelovat. Abyste to neměli zase tak jednoduché, tak kostičky jezdí dolů, přičemž pokud se dostanou až dolů, hra končí. Ještě musíme zmínit celkem originální multiplayer pro dva hráče, který můžete hrát na jednom PSP. Na každé straně displeje se zobrazí jeden jezdec, pomocí něho odrážíte míček na protější stranu, kde jezdce ovládá kamarád. Trošinku zde zamrzí fakt, že tato minihra nejde hrát s AI, protože právě multiplayer skrývá nebývalou zábavu.

Aby vám dala hra nějakou tu motivaci, během hraní můžete získávat nejrůznější medaile za předem dané úkoly. Někdy už získání bronzové medaile chce pořádné štěstí, přičemž v případě zlaté už to chce trochu umu a pochopitelně i velkou kliku. Kdo tak bude chtít získat všechny zlaté medaile, což se podle statistik na oficiálních žebříčcích ještě nikomu nepodařilo, může si předem rezervovat několik hodin. V předchozí větě jsme se zmínili o oficiálních žebříčcích. Všechny své výsledky můžete dát jednoduše na obdiv dalším hráčům po celém světě. Stačí se zalogovat na oficiální stránce a opsat kód, který vám hra vygeneruje u statistik. Počet medailí se pak zobrazí u vašeho účtu a v žebříčku. Pokud se budete chtít pochlubit svými výsledky ještě víc, můžete si je vystavit i na facebooku.

O technické stránce hry asi nemá smysl se moc dlouho rozepisovat. Grafická stránka her je zhruba stejná, jako u většiny flashovek u ICQ či hrách ve Windows. Je to ale na jednu stranu i dobře, protože hlavní je se bavit. Nejrůznější efekty by akorát odváděly vaší pozornost, kterou budete u 5-in-1 Arcade Hits rozhodně potřebovat. Co ale rozhodně musíme říci, je celkem solidní soundtrack, který obsahuje šestici pěkných skladeb.

Studio Grip Games se nemusí za svůj první počin vůbec stydět. Balíček obsahuje opravdu velmi povedenou kolekci her, které člověka zabaví i na několik desítek minut při snaze získávat další a další medaile. Velké plus je i poté propojení s oficiálním webem, kde můžete své úspěchy porovnávat s ostatními hráči z celého světa. Kdo tak má rád nějakou z výše vypsaných her, měl by nad koupí vážně zauvažovat. Navíc těch 75,- nikoho nezabije, a alespoň tím podpoříte české vývojáře, kteří se tak budou moci pustit do dalších her.

5-in-1 Arcade Hits

ps3psp
Grip Games, Grip Games