Watch Dogs

preview  18
Martin Šmíd, 6. 6. 2012 21:15
Během letošního ročníku E3 jsme se moc velkých oznámení nedočkali. Asi největším překvapením je akční hra Watch Dogs od UbiSoftu, která hned během prezentace vzbudila velkou pozornost. Dokonce se nějakou dobu spekulovalo, jestli se nejedná o next-gen hru pro budoucí konzole. Nakonec UbiSoft Watch Dogs potvrdil nejenom pro PC, ale i Playstation 3 a Xbox 360, ačkoliv tedy next-gen verze vyloučena úplně není, takže se na tuto zajímavou hru můžeme nyní podrobněji podívat.

UbiSoft se netají tím, že Watch Dogs je pro něj velmi důležitou hrou, na které bude chtít v budoucnosti hodně stavět, vyloučena nejsou ani případná pokračování. I proto má vývoj Watch Dogs pod palcem studio Ubisoft Montreal spolu s týmem složeným z nejlepších odborníků ve svém oboru, kteří se podíleli například na hrách ze sérií jako Assassin’s Creed, Rainbow Six nebo Far Cry. Zkušený tým by měl zaručit, že by nás měl čekat opravdu jedinečný zážitek. Něco málo nakousla i prezentovaná demoverze, která se musela líbit naprosto každému. Ještě jedna drobnost, která směřuje k platformám. Watch Dogs byl na E3 prezentován v PC verzi, ale na konzole samozřejmě vyjde rovněž. Ty by ho měly hravě zvládnout, ostatně běží na stejném enginu, jako Assassin’s Creed 3. Díky volbě této technologie se mohou vývojáři soustředit jen na samotnou hru, protože engine i animace mají už vytvořeny, jen si je tedy přizpůsobí podle potřeby. Přímo úchvatně působí filmečky s uvěřitelnými hereckými výkony.

„Watch Dogs spojuje nejmodernější technologie a propracovaný design v realistickém a otevřeném světě, kde hráči musí využít všechny možné prostředky proti zkorumpovanému systému,“ hlásí tisková zpráva. Ve Watch Dogs vstoupíte do nebezpečného světa v kůži Aiden Pearce - nového antihrdiny, který má schopnost proniknout do jakéhokoliv systému a využívat jej jako svoji nejsilnější zbraň. Dokáže vyvolat nehodu třiceti aut ovládnutím semaforů a tím chytit do pasti svého nepřítele během městské přestřelky nebo proniknout do městských bezpečnostních kamer a získat přístup k jakýmkoliv osobním údajům. Pearce je schopen ovládnout téměř každý prvek okolního světa.

„Watch Dogs překračuje hranice otevřených her současnosti tím, že hráčům umožňuje ovládat celé město.“ řekl Jonathan Morin, kreativní ředitel Ubisoftu. „ Ve Watch Dogs se cokoliv připojené k centrálnímu operačnímu systému stává zbraní. Tím se posunují hranice, můžeme poskytnout hráčům akci a přístup k informacím v rozsahu, který nebyl předtím ve videohrách reálný.

Na první pohled pěkná hra v otevřeném světě, ale s vlastními pravidly a zásadní novinkou v podobě hackování systému CTOS. To, jak už jsem zmínil výše, má velký vliv na samotnou hratelnost. Když jsem poprvé viděl Watch Dogs v akci, vzpomněl jsem si na oblíbený film Smrtonosná past 4, v němž teroristé ovládali skrze hacknutí téměř vše. Elektrárny, dopravu ve městě případně televizi. Přesně tak by měl fungovat i Watch Dogs, jen s tím rozdílem, že tím, kdo dokáže ovládat úplně vše, je hlavní hrdina.

Ubisoft už dříve ukázal, že umí vytvořit obrovskou hru, s davy postav. Město Chicago, ve kterém by se měla hra odehrávat, proto nevypadá uměle, ale lidé na ulicích si žijí svůj každodenní život. Ten si navíc můžete rychle zjistit, protože každého, koho na ulici potkáte, můžete prohnat skrze počítačovou databázi, abyste si o něm zjistili, jestli je závažně nemocný, jestli má dluhy, případně nějakou kriminální minulost. Zjišťování informací o důležitých postavách bude během celé hry důležité. Je ale otázkou, jestli hra až příliš nezahltí hráče těmito údaji, které ne vždy budou posouvat dále

Watch Dogs je akční hra, proto nechybí ani nejrůznější přestřelky s tolik dnes populárním krycím systémem. Dokonce nechybí ani zpomalování času ala Max Payne. Ukázaná přestřelka na E3 působila velmi dobrým dojmem. Byla dynamická, nepřátelé se kryli a nenabíhali zbytečně na smrt. Vývojáři nešetří ani velkolepými efekty, jako mohutnými explozemi. Protože Aiden Pearce rozhodně není kladným hlavním hrdinou, občas po něm půjde i policie. Na rozdíl třeba od padouchů v GTA hrách, má ohromnou výhodu v tom, že okamžitě ví, odkud se policie přibližuje. Může tak nastražovat po městě pasti, třeba i pomocí semaforů, případně jinak policii znesnadňovat pronásledování. V E3 demoverzi bylo vidět, jak si dokázal zvednout spouštěcí most, po němž na poslední chvíli projel, ale policii odříznul cestu. Možností jak policii uniknout bude pochopitelně více. Hodně záležet i bude, v jaké části města se budete nacházet.

Watch Dogs je příjemným překvapením letošní E3 a určitě se zařadí i mezi nejočekávanější hry současnosti. A to i přesto, že informací zatím máme hodně málo, prakticky můžeme čerpat jen z předvedené demoverze během tiskové konference. I nadále proto budeme Watch Dogs bedlivě sledovat, a jakmile se dozvíme něco více, dáme vědět.

Watch Dogs

ps4ps3x360wiiuxone
UbiSoft, UbiSoft
Datum vydání hry:
27. 5. 2014
KARTA HRY
8/10

Komentáře