Spec Ops: The Line
Hráči se v Spec Ops: The Line chopí kapitána jménem Martin Walker (namluvil ho Nolan North), který je i se svojí jednotkou vyslán do Dubaje. Tu tvoří ještě Adams a sniper Lugo. Jejich mise spočívá v nalezení ztraceného plukovníka Johna Kondrada, který se před několika měsíci ztratil při evakuaci obyvatel. Všichni tři moc dobře plukovníka znají ještě z dob, kdy spolu operovali v Kábulu, takže k němu mají osobnější vztah. Když ovšem jednotka dorazí na místo, uvidí naprosto zpustošené město, které bylo zničeno silnou písečnou bouří. Jak se ale brzy ukáže, písečná bouře je to nejmenší zlo, které mohou při své misi potkat. Během prezentace vývojáři prozradili, že se nechali zápletkou inspirovat u románu Srdce temnoty od Josepha Conrada.
Ačkoliv v poslední době jsme tu neměli moc dobrých příběhů v akčních hrách, vývojáři slibují, že u Spec Ops: The Line to bude jiné. Je totiž slíben zajímavý příběh se spoustou neočekávaných situací. Neočekávanou situací určitě i je, že se John Konrad přidal k místním povstalcům a nezmizel tak z důvodu, že by se mu něco stalo. Dokonce vyšle signál, aby se ho hlavní hrdina vydal hledat, ale proč tak učinil, to je samozřejmě otázkou, ale rozhodně v tom nebude nic dobrého. Ostatně mezi ním a vámi bude docela dost jeho kumpánů, kteří budou chtít vaše hledání zmařit, ale můžete počítat i s dalšími zrádnými nástrahami pískem pokryté Dubaje. Vývojáři navíc chtějí, aby hráč musel během hraní dělat důležitá rozhodnutí, která se budou podepisovat nejenom na vašich parťácích ve zbroji, ale na vás samotných.
Když se podíváme na dnešní akční hry, tak většina hrdinů má hned několik charakteristických vlastností – velkou výdrž, poberou na záda tuny munice a takto bychom mohli pokračovat. Martin Walker ovšem takovým borcem není a určitě nevydrží více jak pár střel. Dokonce musí hodně šetřit náboje, kterých nebude ve hře zrovna dostatek, takže každá kulka vedle může v konečném zúčtování sakra mrzet. Co se týče arzenálu, tak Martin Walker pobere najednou jen dvě zbraně a několik granátů. Dost se tak liší od ostatních hlavních hrdinů, což ale hře přidává na realističnosti, ačkoliv vývojáři spíše přirovnávají Spec Ops: The Line k rychlé akční hře, která staví na populárním systému krytí. Ostatně vidíte hlavního hrdinu z pohledu třetí osoby.
I díky výše zmíněným informacím tak bude muset vždy u každého boje zjistit si nejlepší palebnou pozici, z které budete moci nepřítele snadno vyřídit. Pomáhat vám v boji budou i vaši dva zmínění kolegové, kterým budete moci udělovat příkazy, ale jejich umělá inteligence by se měla během boje sama přizpůsobit. Vývojáři ostatně slibují propracovanou umělou inteligenci nejen vašich kolegů, ale i nepřátel. Umělá inteligence by měla být plně dynamická, takže při každém hraní by se měla chovat úplně jinak. Nic nebude nascriptované. Každá přestřelka díky tomu bude jiná a k jejich zvládnutí vždy povede několik cest. Můžete se vydat cestou klasické přestřelky, ale také bude možné eliminovat několik nepřátel najednou, třeba sestřelením střechy, která na ně spustí lavinu písku.
Kromě střetů s protivníky si užijete i spoustu děsivých okamžiků, které vývojáři hodlají pouštět v docela velkém množství. Tyto scény mají navodit ještě větší zoufalost z nastalé situace a samozřejmě i ze zničeného města. Občas narazíte třeba na televizi, ve které se přehrávají děsivé zprávy, případně bude Konrad ze záznamu ukazovat, jak mučil agenta CIA, aby získal informace. Rovněž se podíváte třeba do hotelu nebo spadlého letadla, ve kterém budou znetvořená těla. Mrtvá těla, mučení společně s depresivním prostředím mají pěkně brnkat na pocity hráče a navozovat mu pocit bezmoci. Do toho si připočtěte, že budete muset počítat i s náhlými změnami počasí, hlavně písečné bouře, které se budou objevovat v hojné míře, dokážou pořádně zamotat s probíhajícím pátráním nebo přestřelkou. Horor jak má být.
Akční hra bez multiplayeru? V dnešním herním světě věc nemyslitelná. Ačkoliv vývojáři u Spec Ops: The Line dávají jasně vědět, že se zaměřují převážně na zážitek pro jednoho hráče, multiplayer by měl být rovněž kvalitní. V něm se nepostaví vojáci a teroristé, jak byste čekali, ale dva znepřátelené tábory. První tábor se jmenuje The Damned a jde o ten, který zůstal bojovat za Johna Konrada. Druhý tábor The Exiles pak tvoří ti, kteří se rozhodli neposlouchat rozkazy svého bývalého velitele, a proto raději odešli. Nyní ovšem musí proti svým bývalým kolegům tvrdě bojovat. Multiplayer v Spec Ops: The Line zatím vypadá standardně, jako v jiných akčních hrách, ostatně ani systém odměn nebude jiný. Každopádně zajímavé prostředí s vlastními nástrahami by mohlo udělat z multiplayeru zajímavý zážitek.
Spec Ops: The Line zatím vypadá jako zjevení v neustálé záplavě naprosto stejných akčních her typu Call of Duty, Battlefield a dalších. Má přinést nejen dobrou hratelnost, ale i celou řadu hrůzu nahánějících momentů. Jak nakonec dopadne, uvidíme už v brzké době, protože Spec Ops: The Line vyjde 29. června na Playstation 3 a Xbox 360.
Hru Spec Ops: The Line si můžete objednat u obchodu GameLeader, kde získáte ještě exkluzivní balíček Fubar Pack do multiplayeru.
Komentáře