Spec Ops: The Line

preview  6
Martin Šmíd, 21. 1. 2010 22:47
Koncem minulého roku oznámil vydavatel 2K Games, že plánuje pokračování taktické série Spec Ops. Sice nepůjde o takové to pravé pokračování, ale to nám vadit nemusí, protože se opět podíváme na bojiště, kde budeme bojovat nejen o přežití. Tentokrát proti nám nebudou stát pouze živí nepřátelé, ale i nehostinné prostředí Dubaje, které ovládá ničivá písečná bouře. Pojďme se tedy podívat, co nás ve hře Spec Ops: The Line čeká a nemine.

Na začátek je třeba říci, že Spec Ops: The Line je klasická third-person střílečka, která si bere inspiraci ze všech možných her dneška. Hlavně vykrádá takové hity, jako je Gears of War a další. Originální je ovšem samotným prostředím, kde se bude odehrávat. Zapomeňte na planety kdesi ve vesmíru nebo klasická bojiště, jako je Afghanistán, Irák, Vietnam a další. Ve hře se ocitnete ve městě Dubaj, které právě postihla ničivá přírodní katastrofa. Vývojáři slibují, že příběh hry je hodně propracovaný a ačkoliv se to na první pohled nezdá, bude skrývat spoustu zvratů a dech beroucích situací. Jako důkaz vývojáři přiznávají, že hlavní inspirace pro ně byla novela Josepha Conrada Srdce temnoty. Kdo četl, určitě mi dá za pravdu, že se jedná o velmi povedené dílo. Protože město Dubaj postihla obrovská katastrofa a lidé umírají po stovkách každou hodinu, je vyslána do města jednotka, které velí plukovník Conrad. Až později se ovšem každý dozví, že vyslat tohoto šílence do katastrofou zmítaného města byla obrovská chyba.

Ať už to byla chyba jakkoliv velká, pravdou je, že bez ní by Spec Ops: The Line nevznikl, protože Conrad se ztratí i se svoji jednotkou. Protože jde o docela velkého tvrďáka, asi nikdo teď nečeká, že se mu něco stalo. Tedy alespoň ne po zdravotní stránce. Prostě se zblázní, přestane přijímat rozkazy a začne si hrát na vládce zdejšího písečného království. Protože jde o docela velký problém, je do města vyslán nový tým s mladým kapitánem Walkerem, který má svého kolegu přivést k rozumu a všemi dostupnými prostředky ho eliminovat. Ať už to půjde po dobrém nebo po zlém. Jak už asi tušíte, po dobrém to rozhodně nepůjde. Kromě nalezení svého kolegy musíte i zachránit zdejší lid, což ale tak jednoduše zase nepůjde. Jak hlavní hrdina už z kraje pochopí, rozhodně nepůjde o pohodovou misi, kterou by splnil s rukou v nose. Hned na začátku najde svého kolegu kapitána Danielse, který je pověšen. V tu chvíli se navíc ozve Conrad, který svým šíleným hlasem začne hlavního hrdinu provokovat. Protože si ten Son of a Bitch zaslouží jen to nejhorší, vydává se ho kapitán Walker hledat. Naštěstí na vše není sám, ale o tom později.

Nejprve si řekněme něco o samotném prostředí Dubaje, kde se budete pohybovat. Autoři přiznávají, že nevymodelovali celé město tak, jak vypadá ve skutečnosti, ale spoustu míst určitě poznáte. Vývojáři chtěli především dát celému prostředí dynamiku a spád, což by při vymodelování podle reality v měřítku 1:1 nešlo. To ovšem nevadí, protože jak vylezete na obrovský mrakodrap a podíváte se na celý Dubaj, dýchne na vás opravdu hutná atmosféra zničeného města. Vidíte zbořené domy, ty které ještě stojí, jsou nahnuté, mají popraskaná okna a jsou celé obehnané dunami písku. Rozhodně nic záviděníhodného. V této pustině naštěstí nejste sami, protože vás doprovází vaši kolegové ve zbrani, Adams a Luga. Tyto dva kolegy můžete ovládat přes jednoduché směrové menu, které se vám otevře po najetí na nějaký ten předmět (třeba dveře) nebo i samotného nepřítele. Můžete jim tak dát příkaz jako vykopnout dveře nebo opětovat palbu. Příkazů by mělo být velké množství a rozhodně byste měli většinu z nich využít. Pokud budete hrát sólo, je tu hodně velká pravděpodobnost, že vám moc pšenka nepokvete. Ona by sice nekvetla v Dubaji za těchto podmínek i tak, ale chápete jak to myslím.

Tím hlavním na Spec Ops: The Line jsou všelijaké přestřelky. Jako voják speciální jednotky budete mít k dispozici arzenál nejrůznějších zbraní, jako jsou samopaly, granáty a další pěkné hračky. Rovněž vývojáři do hry zakombinovali jakýsi systém krytí, který známe z her Gears of War nebo Uncharted. Systém ovšem obohatili o nové prvky, které by měli hře dát něco navíc. Jak dopadnou, to zatím nevíme. Co by ovšem mělo být ve hře tou největší zbraní, ale na druhou stranu i největším nebezpečím, je samotný písek. Na jednu stranu můžete písek využívat ve svůj prospěch, třeba nepřátele zasypat lavinou písku a tím je zneškodnit, ale na druhou stranu, i nepřátelé dokážou to samé, takže se jednoduše může stát, že v písku skončí vaše jednotka. Celé město navíc sužují velké písečné bouře, takže i na ty si musí dát hráč pozor.

Spec Ops: The Line zatím vypadá hodně dobře. Bude se sice jednat o klasickou akční střílečku, která kopíruje všechny své žánrové předchůdce, ale pokud vývojáři dokážou vybalancovat hratelnost, jistě jim tu originalitu odpustíme. Už samotné prostředí plné písku, kde se bude bojovat o přežití, je velmi lákavé. Už se těšíme, až si Spec Ops: The Line budeme moci osahat pěkně zblízka. Vyjde koncem roku pro Playstation 3 a Xbox 360.

Spec Ops The Line

ps3x360
Take2, Take2
Datum vydání hry:
29. 6. 2012
KARTA HRY
8/10

Komentáře