Silent Hill: Downpour

preview  27
Martin Šmíd, 9. 1. 2011 19:30
Hororová série Silent Hill od japonského vydavatele Konami je tu s námi už od roku 1999, kdy vyšel první díl pro Playstation. Od té doby patří mezi ty nejdůležitější značky tohoto japonského vydavatele, takže nepřekvapilo, když byl v minulém roce oznámen další díl. Tehdy jsme se dozvěděli, že na něm pracuje české studio Vatra Games, což byl určitě pro hodně hráčů velký šok. Kromě prvního teaseru jsme neměli o hře žádné kloudné informace. Ty přicházejí až nyní. Posaďte se tak, protože přichází první návštěva městečka Sillent Hill.

Než začneme popisovat samotnou hru, která se bude ve finále jmenovat Silent Hill: Downpour, tak je třeba říci, že nebude navazovat na předchozí díly. Pokud jste je tak nehráli, nebudete o nic ochuzeni. Příběh začíná celkem rutinní přepravou vězňů, mezi kterými je i Murphy Pendleton. Ten už přemýšlí, jak si upraví celu, ale v ten moment, co čert nechtěl. Autobus postihne havárie a Murphy Pendleton je najednou volný. Vezme nohy na ramena a uteče, přičemž se mu do cesty postaví městečko se záhadným názvem Silent Hill. Vypadá opuštěně, takže ho nenapadne nic lepšího, než že se tu ukryje. Blázen, určitě si říkáte. Po rozkoukání je ihned jasné, že vše není tak úplně v pořádku a našeho hlavního hrdinu bude postihovat nejeden hororový moment za druhým. Bude ho tak čekat neustálý boj o život, a to nejen s všelijakými monstry, ale i s policií, která mu je na stopě.

Hlavní příběhová linie by měla hráčům zabrat něco kolem deseti hodin, což je docela slušná délka, když to srovnáme s ostatními hrami. Co ovšem dodá Silent Hillu: Downpour na rozšíření délky, budou vedlejší úkoly. O nich zatím moc nevíme, ale měly by herní dobu značně natáhnout. Ostatně, samotná volnost bude pro nový díl charakteristickým prvkem. Hráči se totiž budou moci rozhodovat, jak celou hru projít. Sami jsou vlastním pánem a rozhodně zde nebudou vedeni za ručičku, jako v ostatních hrách. To samé ostatně platí i u soubojů. Vidíte v dálce nepřítele. Můžete vzít zbraň a rozřezat ho na malé kousíčky. Druhou možností je se mu úplně vyhnout. Do ničeho vás hra nebude nutit a dokonce byly i omezeny naskriptované situace na minimum. Silent Hill: Downpour jde tak trošinku jinou cestou, než dnešní hry, ale to mu může jen a jen pomoc.

Hra se pak nebude odehrávat v celém městečku Silent Hill, ale jen v jeho jihovýchodní části, která bude mít pro sebe charakteristické rysy. Dokonce v této části nenaleznete žádné radnice, nemocnice, školy a další budovy, které se hojně vyskytovaly v předchozích hrách. Přesto nebudou chybět hrůzyplné budovy a místa, která vás budou budit ještě dlouho ze spaní. Jestli bude celá jihovýchodní část otevřena už na začátku, a že nepůjde o nijak malý prostor, to je zatím otázkou. Protože oblast bude opravdu obrovská, průchod by trval dlouho. Vývojáři tak do hry dali možnost cestovat po městečku využíváním metra. Z prvních dojmů navíc můžeme usoudit, že se podíváme i mimo městečko. Třeba nebude chybět nedaleká benzínka a objevíme i cestu s potokem. Ostatně, voda bude mít dost důležitou úlohu v novém Sillet Hillu. Stejně velkou, jako měl sníh a led v Shattered Memories.

Hodně důležitým prvkem nového Silent Hillu bude i přepracovaný bojový systém. V něm vývojáři kladou velký důraz na realitu, takže zapomeňte na inventář s deseti zbraněmi. Hlavní hrdina bude moci mít u sebe v jeden okamžik jen jednu. Jaké všechny zbraně postupně projdou rukama Murphy Pendletona, to zatím nevíme. V krátkém demu, které se odehrávalo mimo městečko, byla ukázána třeba sekyra. Ta se během šarvátky nejdříve pěkně tupila a v závěru se rozpadla Murphymu v rukou. Opotřebení zbraní tak bude další novinkou v sérii. Vývojáři totiž chtějí, aby se hráč necítil jako pan nepřemožitelný, když bude mít v rukou velkou zbraň nebo sekyru. Strach z rozbití by měl značně přidat na atmosféře. Během hry potkáte spoustu nadpřirozených monster (potvrzen je zatím jen The Creeper a The Screamer), což ostatně není zase tak velká novinka. Určitě se navíc vrátí i velká ikona Sillent Hillu, Pyramid Head. Ostatně chybět nebudou ani souboje s bossy, přičemž s nimi se vážou quick-time momenty, které dnes nemůžou chybět ve skoro žádné hře.

Docela zajímavým prvkem je ukazatel zdraví. Ten je udělán pomocí kaluže krve na zádech hlavního hrdiny, která bude postupně růst tím, jak bude hlavní hrdina dostávat zásahy od nejrůznějších monster. Akčních pasáží bude v Silent Hill: Downpour opravdu hodně, ale vývojáři nezapomínají ani na nejrůznější hádanky. Těch by si měl hráč také užít v hojné míře a některé budou hodně rafinované. Kromě všelijakých monster dále potkáte i spoustu dalších postav, které vám budou moci pomoc nevo vám půjdou po krku. Zatím víme jen o policistce Anne Cunningham a pošťákovi jménem Howard.

Silent Hill: Downpour zatím vypadá opravdu nadějně a pokud vývojáři z Vatra Games nic nepokazí, zřejmě se konečně dočkáme kvalitního dílu na Playstationu 3 a Xboxu 360. Naše preview je tímto u konce, ale pokud se dozvíme další informace, tak vám určitě dáme vědět. Silent Hill: Downpour by měl vyjít v průběhu roku pro Playstation 3 a Xbox 360.

Silent Hill: Downpour

ps3x360
Konami, Konami / Vatra
Datum vydání hry:
13. 3. 2012
Žánr:
Adventura
KARTA HRY

Komentáře