Resident Evil 6

preview  27
Martin Šmíd, 14. 5. 2012 0:00
Po docela dlouhou dobu byl veřejným tajemstvím vývoj šestého dílu populární série Resident Evil. Až na začátku ledna udělal Capcom z tohoto tajemství oficiální oznámení, a aby toho nebylo málo, vydal i první oficiální obrázky a trailer, jenž musel nabudit snad každého fanouška této virem nasáklé série. Pojďme se nyní podívat na první střípky informací, které vám tak trochu prozradí, co můžete na začátku října čekat.

Každý díl Resident Evil vždy přinesl ucelený příběh, ale takový, aby celá série do sebe logicky zapadala. Jinak tomu nebude ani u šestého dílu, který se odehrává 15 let po incidentu v Raccoon City. Prezident Spojených států se nyní rozhodl odhalit pravdu o tom, co se tehdy odehrálo, neboť doufá, že to pomůže snížit současný nárůst bioterorismu. Po prezidentově boku hodlá stát jeho osobní přítel Leon S. Kennedy, jenž patří k těm, kdo přežili událost v Raccoon City, ovšem když se místo, kde má k oznámení dojít, stane terčem bioteroristického útoku, je Leon nucen postavit se tváří v tvář prezidentovi přeměněnému k nepoznání, a učinit své zatím nejtěžší rozhodnutí. Ve stejnou dobu doráží člen Aliance pro zajištění bezpečí před bioterorismem (Bioterrorism Security Assessment Alliance) Chris Redfield do Číny, která je také ohrožena bioteroristickým útokem. Protože žádná země se před těmito útoky a následnými epidemiemi nemůže cítit v bezpečí, sjednotí populaci celého světa obecný strach z toho, že nezbývá už žádná naděje.

U Resident Evil Revelations si vývojáři vyzkoušeli nové vyprávění příběhu skrze několik postav a v tomhle hodlají pokračovat i u šestého dílu. Leon S. Kennedy je samozřejmě jednou z ovladatelných postav, přičemž mu po boku bude stát nová ženská postava Helena Harper, která pracovala u ochranky prezidenta. Kennedyho příběhová linka by se měla odehrávat téměř celá v USA a podle prvních dojmů bude spíše ve stylu prvních dílů, tedy s nádechem hororu. Vývojáři při vývoji používají zcela nový termín pro vyvolání strachu, a to dramatický horor. Trochu akčnější by měla být část za Chrise Redfielda, která se bude odehrávat v Číně. Jeho kolega se jmenuje Piers Nivans a jde o dalšího člena jednotky BSSA. Trochu nezvykle bude Resident Evil 6 obsahovat i třetí dějovou linku, která se zaměří na novou postavu v podobě Jaka Mullera, syna Alberta Weskera. Ten začne svoji cestu v Evropě, ve státě nazvaném Edonia. V této zemičce si ho najala Sherry Birkin, která po něm bude chtít, aby se společně vydali do Číny, tedy do místa, kde se sejdou všechny tři dějové linky, aby se mohl spletitý příběh uzavřít. Vývojáři slibují, že pokud budete chtít všechny tři dějové linky dohrát, což nebude nutné, můžete dohrát jen jednu, hra vám vydrží na nějakých 30 hodin. To je určitě zajímavý čas. Jestli tomu bude tak i ve skutečnosti, se teprve uvidí.

Po stránce příběhu nás bude čekat starý dobrý Resident Evil, protože i nyní vývojáři slibují spoustu vzrušujících zvratů a událostí, které vyrazí dech. To hratelnost je nyní upravena, aby sedla novému publiku, ale jak sami vývojáři dodávají, i stálí fanoušci budou mít určitě radost. Všem se ale zavděčit nemohou. I když třeba hráči u pátého dílu nadávali, že se z hororu stala pouhá akční hra, pořád si udržel svoji charakteristickou hratelnosti, protože nešlo o zběsilou střílečku. To u šestého dílu vývojáři nasedli na vlak moderních akčních her, takže nyní už je možné utíkat a střílet, případně nabíjet, rovněž je tu přítomen i tolik populární krycí systém, aby bylo jednoduší ušetřit život. Přibudou i další novinky, třeba úskoky do stran, dokonce i rychlé lehnutí a následná střelba. Samozřejmě tento akční styl bude vlastní především Chrisovi a Jakovi, protože Leon bude mít o něco klasičtější části, jak už je ostatně zmíněno výše.

Za vším, co se děje, stojí záhadný C-virus. Díky němu během hry potkáme spoustu druhů nepřátel, od klasických zombií, až po neuvěřitelně odporné tvory, mezi nimiž je třeba ten s názvem J'avo. Kromě toho, že je rychlý a i na rozdíl od normálních protivníků mu to myslí, když je zraněn, dokáže opustit svoji tělesnou schránku a podstoupit další mutaci, čímž se uzdraví. Souboje s ním proto budou hodně nepředvídatelné. Každý souboj s tímto silným protivníkem by měl být proto jiný. Jinak samozřejmě vývojáři připravují i další zajímavé potvory, případně bosse. Na ty Resident Evil nikdy netrpěl, takže jsme zvědaví, co nás bude v říjnu čekat.

Ačkoliv si vývojáři dávají hodně záležet na samotnou hratelnost a dobře napsaný příběh, dlouhou dobu vytvářeli technologii, na které Resident Evil 6 běží. Nyní nemluvím jen o čistě vizuální stránce, která vypadá skvěle sama o sobě, ale především o vynikajících animacích hlavních protagonistů. Ty jednak hrají američtí herci, díky čemuž jsou daleko uvěřitelnější, ale rovně vývojáři přidali i technologii, hodně podobou té v Assassin’s Creed sérii. Pokud tak Chris Redfield prochází davem, lehce si odstrkuje civilisty na ulici, případně když jde po schodech, přidržuje se zábradlí. Dokonce byla ukázána situace, kdy šel Leon S. Kennedy tmavou chodbou a najednou nad ním praskla žárovka. V jiné hře by se postava ani nepohnula, maximálně by událost okomentovala, jenomže Leon S. Kennedy se leknul a celý sebou škubnul. I takovéto momenty dokážou navodit silnější atmosféru a větší svázanost hráče s herní postavou. Při takovýchto situacích začnete chápat, co vývojáři myslí tím dramatickým hororem.

Resident Evil 6 naváže na svého předchůdce a přinese kooperativní část přes celou hlavní kampaň. S tímto se dalo čekat už od prvního oznámení, a vlastně kdyby chyběla, jednalo by se o jasný krok zpět. Zvláště, když kooperace v pátém dílu byla skvělá, ať si kdo říká, co chce. Kampaň si budete moci zahrát jak ve split-screenu, tak online skrze Playstation Network a Xbox Live. Skvělou informací je, že bude řešena stylem drop-in a drop-out play, takže se hráči budou moci připojovat do rozjetých her, stejně tak se z nich odpojovat, aniž by musela být restartována kapitola. Capcom se u Resident Evil 6 snaží, aby už základní verze na disku měla obrovskou hodnotu, což bude samozřejmě potřeba, když se podíváme, kolik kvalitních her v říjnu vyjde. Proto bude hned na disku i populární režim Mercenaries. K němu zatím nejsou moc informací, každopádně ho vývojáři v budoucnu podpoří novými mapami.

Těžko nyní říci, jak Resident Evil 6 nakonec dopadne. Zkušený tým, který vede Hiroyuki Kobayashi, by měl být ale zárukou té nejvyšší možné kvality. Jak dosavadní práce vývojářů vypadá, se budeme moci přesvědčit na vlastní kůži v demoverzi, která se na Xbox Live díky hře Dragon’s Dogma objeví na začátku července. Na začátku září se poté dočkají i hráči na Playstationu 3. Resident Evil 6 vyjde 2. října pro Playstation 3 a Xbox 360.

Resident Evil 6

ps4ps3x360
Capcom, Capcom
Datum vydání hry:
2. 10. 2012
Žánr:
Střílečka, Adventura
KARTA HRY
7/10

Komentáře