Prototype
Všechno je ale jinak. New Yorkem totiž otřásá smrtící epidemie, která dělá z lidí bizarní agresivní mutanty. Scénář každého hororového béčka. Avšak je tu jeden malý faktor, který do svých ohraných filmů nezakomponoval ani Uwe Boll. Hlavní hrdina Alex Mercer byl totiž nakažen zhoubným virem také, avšak s jedním háčkem. Jeho mysl a úsudek zůstaly neposkvrněny, a tak získal proti své vůli jakési eso v rukávu, jež může využít proti bestiálním neovladatelným zrůdám. A co že to jeho eso zahrnuje za super-síly? Kupříkladu má Alex možnost udělat ze svých paží velká kladiva, sekyry či bodce, ale stejně tak lehce zvládne, a teď se podržte, zkonzumovat člověka. Tím totiž získá svou biochemickou svalovou masu, v níž jsou zahrnuty aminokyseliny (kyselina ribonukleová) a další podivné chemické sloučeniny či prvky. Po své oběti zdědí nejen vlastnosti, ale i vzhled, čehož se dá využít zejména k infiltraci mezi zmutované jedince. A po ne zrovna úspěšné infiltraci většinou přichází krkolomný útěk. Při prchání využijeme Alexových mimořádných akrobatických schopností, jako je například vertikální a horizontální běh po zdech, salta, extrémně rychlý sprint a v neposlední řadě avizované paže, jimiž se hrdina dokáže zachytit téměř za cokoliv.
New York je v době epidemie rozdělen do několika stran. Té první vládne sebranka mutantů, straně druhé zase chlupatí a FBI, a nakonec zde máme i stranu třetí: Blackwatch Special Forces. Jde o supertajné odvětví armády, které se zabývá onou virovou nákazou a má k dispozici speciální výzbroj, jež byla vytvořena výhradně k likvidaci hlavního protagonisty. Ti budou vašimi úhlavními nepřáteli. Ve hře narazíme také na multiplayer, tentokrát pouze v podobě split-screenového režimu, skrze nějž se městem budou moci prohánět dva hráči jak v kooperačním, tak ve versus módu.
Nejdůležitější předností infikovaného New Yorku by měla být možnost se neomezeně toulat a objevovat různorodá zákoutí. GTA styl, obecně nazývaný freeform žánr, již potopil několik her, které na něj spoléhaly, nicméně jsou i případy, kdy tomu bylo naopak. S takovým konceptem, jímž disponuje Prototype, se jen a jen modleme, aby to byla ta druhá možnost. Vzhled města by měl podle slov vývojářů odpovídat ze 70–80 % tomu reálnému. HUD, tedy informační ukazatel na obrazovce, téměř zanikne a budeme se tak orientovat jen pomocí snadno zapamatovatelných extraordinérních budov či monumentů. Zajímavé rovněž je, že Prototype bude jedna z prvních her podporujících ozvučení THX 7.1 Surround.
Podle posledních trailerů a videí z této hry vás nejspíše jímá podezření, že by se nadějný realistický titul mohl zvrhnout v bezhlavou anarchistickou rubačku. Autoři přiznávají, že se za dobu vývoje povaha hry nesčetněkrát změnila (samozřejmě ne na jízdní simulaci nebo golfového managera), ale arkádu z ní opravdu udělat nehodlají. Vše by mělo být akorát nevídaně rychlé a akční, a tak se snad nemáme čeho bát. Rozhodně se tedy těšíme.
Komentáře