Prince of Persia

preview  7
Martin Šmíd, 22. 8. 2008 12:59
Prince of Persia je opravdovou herní klasikou. Poté, co UbiSoft přivedl na Xboxu/PS2 svoji písečnou trilogii, se všichni ptali, jak bude série pokračovat. Nedávno dal UbiSoft jasnou odpověď. Poslední dva díly se sice prodávaly dobře, ale svou kvalitou prvního dílu nedosahovaly. Autoři se tak opět vrací k velkolepé pohádce, kde se sen stává skutečností. Začínáme.

Písečná trilogie na původním Xboxu patřila vůbec k tomu nejlepšímu, co lze na této platformě sehnat. Jenomže si fanoušci předchozích dílů stěžovali na příliš temnou podobu prince a na velkou brutalitu. Tvůrci to vzali na vědomí a proto se nový princ bude více přibližovat Pohádkám tisíce a jedné noci. Kdysi dávno před staletími na obloze vládli dva bozi. Prvním byl hodný Orhmaz, který už nemohl dále sledovat toho zlého Arhimana, jak pustoší svět, a proto ho uvěznil do kouzelné krabice. Uběhla staletí a lidstvo od té doby neznalo zlobu a krutost. To trvalo až do té doby, než se v nedaleké oáze objevil náhodný poutník, který omylem zlého boha vypustil na svobodu. Tím poutníkem není nikdo jiný než hlavní hrdina hry. Když si uvědomí svoji chybu, vydává se na nebezpečnou cestu, na jejímž konci by mělo být uvěznění Arhimana do vězení uvnitř Stromu života. Už při prvním shlédnutí obrázků zjistíte, že se úplně změnilo výtvarné ztvárnění nového prince. Autoři z montrealského studia UbiSoft totiž vsadili na cellshadový trend. Neznamená to však, že bychom byli ošizeni o nejrůznější detaily. Právě naopak, grafická stránka, která běží na upraveném enginu z Assassins Creed, je jedním slovem úžasná a má navodit tu správnou atmosféru Pohádek tisíce a jedné noci. Celý tento nový styl navrhl ilustrátor Yoshitaka Amana, který se podílel na prvních dílech Final Fantasy.

Rozjíždí se úplně nová trilogie, a tak zapomeňte na písky času. Ty vám už nyní krk zachraňovat nebudou, a tak bude každé vaše špatné rozhodnutí zároveň tím posledním. Na druhou stranu se nebojte, že byste pořád koukali na obrazovku s nápisem loading. K doplňování vašeho drahocenného života budou sloužit jakési studny. Ty budou vždy zamčené a budete je tak muset odemknout. Když se vám to podaří, k nebi vystřelí paprsek, který zasáhne boha. Tak budete moci studnu použít jako zásobárnu energie vašeho života. Pokud studnu osvobodíte, bude to mít dopad i na okolní svět. Mrtvé rostliny rázem rozkvetou a celý svět se rozjasní. Herní svět, ve kterém se odehrává tento zamotaný příběh, má několik zón, ve kterých se budete pohybovat. Vývojáři předkládají hráči plně otevřený svět a je jen na něm, v jakém pořadí bude jednotlivé části procházet. Abyste se dobře orientovali, do každé zóny vstupujete z centra, tedy oázy, kde byl uvězněn onen zlý bůh. V každé fázi narazíte na menší skupinku nepřátel. Soubojů už nebude tolik jako v předchozích dílech, ale o to bude každý zajímavější a jedinečný. Vývojáři se stylem bojů inspirovali u svého předchozího dítka Assassins Creed. Na konci každé části království vás bude čekat souboj s jedinečným bossem. Vývojáři narovinu přiznávají, že se inspirovali v herní sérii Metal Gear Solid. Každý boss má tak svoji minulost a ne vždy jde o záporáky v pravém smyslu slova. Vždy se dozvíte, proč stojí proti princi.

Samotný princ prošel také mnoha změnami. Už na sobě nemá upevněny řetězy jako v předchozím díle, ale má magickou ruku. Něco jako Nero v Devil May Cry 4. Ta ovšem neslouží jen k likvidaci protivníků, ale pomůže vám i k překonání nejrůznějších překážek. Můžete tak s její pomocí běhat po zdech i je sjíždět. Celkově je vzhled nového prince hodně jiný než v předchozích dílech a jistě se během hry vysvětlí i ona jizva, kterou má princ pod levým okem. Překopán byl i princův bojový a akrobatický systém. Ten má být teď daleko lepší a více vyhovovat nynějšímu stylu hry. S tímto souvisí i absence HUDu. Nebudete tak mít žádný ukazatel zdraví, ale budete si ho muset hlídat sami jako v jiných hrách. Stejně jako v písečné trilogii, i zde bude prince doprovázet ženský charakter. Nebude to však tolik oblíbená Farah ze Sands of Time, ale dost podobná Elika. Už vzhled napovídá, že se tvůrci nechali inspirovat Keirou Knightley a její postavou v Pirátech z Karibiku. Elika je potomkem strážců zlého boha Ahuras a jako jediná má tu moc boha znovu uvěznit. Během hry budete ovládat jenom prince, ale Elice můžete dávat všelijaké příkazy, které vám usnadní postup hrou. Využít se bude dát i v boji, kdy vám třeba skočí na záda a napadne nepřítele. Důležitou vlastností Eliky je její nesmrtelnost a kouzla, kterými disponuje. O těch tvůrci ještě příliš mnoho informací neprozradili. Prosákla jen informace, že pokud přijdete v bitvě o všechny životy, tak vás Elika včas zachrání.

Nový Prince of Persia vypadá zatím velice slibně. Budeme muset počkat do Vánoc, zda se Ubisoftu podaří přenést tuto herní legendu na next-gen platformy bezchybně. Držíme palce.

Prince of Persia

ps3x360
Ubisoft, Ubisoft Montreal
Datum vydání hry:
2. 12. 2008
Žánr:
Plošinovka
KARTA HRY
9/10

Komentáře