Murdered: Soul Suspect
Už začátek hry a příběh, o němž Murdered: Soul Suspect pojednává, je dost originální a vlastně něco takového jsme tu ještě neměli. Jde totiž o to, že hlavní hrdina Ronan O’Connor je hned na začátku hry zabit, bez nějakého velkého vysvětlení. Každý by očekával, že se hned odebere do světa mrtvých, ale opak je pravdou, což je logické, protože jinak by hra nemohla ani začít. Uvízne mezi světem živých a mrtvých, což vyústí v to, že se ve světě objeví jako duch, tedy duch detektiv. Jedinou šancí, jak najít klid, je vypátrat vraha a zjistit, proč vlastně byl zabit. Ptáte se, jak je vůbec možné, že se prochází po světě jako duch? To je jedna z dalších otázek, na kterou bude nutné najít během hraní odpověď.
Zatím se ví jen to, že městečko Salem, v němž se hra odehrává, je obestřeno řadou záhad, které není lehké vysvětlit. Duchové, čarodějnice nebo další nadpřirozené jevy v něm nejsou něčím nečekaným. Rozhodně tak bude co zjišťovat, a kdo ví, třeba si vývojáři schovávají hodně velké překvapení. Jak hra samozřejmě dopadne a vyvine se, můžeme jen spekulovat. Zatím jsme viděli jen začátek, z něhož můžeme trochu odvodit, jak se bude hra hrát. Každopádně městečko Salem má působit od začátku dost strašidelným dojmem, a dokonce to vypadá, že si vývojáři pohrávají s hororovými momenty, u kterých sem tam nadskočíme. Na silné atmosféře by měl být ostatně Murdered: Soul Suspect založen, což dokazuje i poslední trailer, který naleznete níže.
Kde může začít celá hra, než nad mrtvolou, a to mrtvolou hlavního hrdiny. Pro Ronana je samozřejmě celkem šok vidět sebe na zemi s krvavou skvrnou. S kým by tohle ostatně nepohnulo. Než aby se ale rozbrečel, je lepší vraha vypátrat. Ve stylu hraní připomíná Murdered: Soul Suspect některé žánrově příbuzné tituly, jako třeba Heavy Rain nebo hlavně tedy LA Noire od Rockstaru, v nichž se samozřejmě také vyšetřovalo, a hledaly se nejrůznější důkazy, aby se následně usvědčil vrah. V tomto je Murdered dost podobný, jen s tím rozdílem, že se hraje za ducha, který nemůže sbírat předměty, ani komunikovat s okolím, tedy s vyšetřovateli, kteří mají případ na starost.
Vyšetřování má probíhat přes sbírání informací z místa činu, případně má být možné se převtělit do některého člověka, ať už policisty nebo svědka, a vyslechnout si rozhovor. S člověkem, do kterého se hlavní hrdina bude moci převtělit, nebude možné hýbat, případně za něj hrát. Bude ale možné si prohlížet to, co drží daný člověk v ruce, třeba zápisník policisty a tak dále. Také bude možné se vtělit do svědka a trochu mu pomoci si vzpomenout na něco, co je ukryto v jeho paměti, čímž pomůže hlavní hrdina vyšetřování. Interakce tedy nějaká menší bude, ale většinou jde o poslech a následné vyhodnocování informací. Ty když hlavní mrtvý hrdina získá, bude moci s nimi pracovat, aby se posunul dál. Získané informace následně budou muset být vždy vyhodnoceny tak, aby vznikla správná odpověď. Tímto se vždy hlavní hrdina posune o krůček kupředu, ale je jasné, že vyšetřování zase tak lehké nebude.
Vývojáři si jsou vědomi, že by hru jen na hledání důkazů o vrahovi neutáhli, takže musejí nabídnout i nějakou tu akci na odreagování, a aby se i změnilo na chvilku tempo. Proto během hraní potká hlavní hrdina řadu dalších mnohdy hodně děsivých duchů, někteří jsou na tom dost podobně a podkal je stejný osud, jako jeho. Ti hodní mu kolikrát pomohou, ale velké nebezpečí na druhou stranu představují zlí duchové/démoni, které vypouští jejich pán Grim Reaper. Že je už hlavní hrdina mrtev, je úplně jedno, pokud si je pustí k tělu, případ zůstane nevyřešen, protože tito démoni se živí duchy mrtvých. Akční pasáže s démony probíhají ve stealth způsobu, kdy hlavní hrdina je musí obcházet a likvidovat pěkně zezadu speciálním kombem. Likvidace zlých démonů se zdála v demoverzi celkem jednoduchá, protože díky tomu, že hlavní hrdina umí procházet zdmi, může je snadno obcházet. Možností také je se vtělit do nějakého živého člověka a z něj rovněž ducha zneškodnit.
Demoverze z minulého roku ukázala, že se nebude jednat o lineární dobrodružství, jak by se mohlo zdát. Městečko Salem má být později daleko otevřenější, navíc jak v něm budete potkávat jiné duchy, bude možné jim pomáhat s jejich starostmi, což zde bude sloužit jako vedlejší úkoly, které hlavního hrdinu zavedou na zajímavé lokace. Jaké budou za ně odměny, to nyní můžeme jen spekulovat, asi nejpravděpodobnější je, že se to nějak promítne do samotného vyšetřování hlavní vraždy, třeba že se dozví Ronan další podrobnosti. Bude určitě zajímavé sledovat, jestli hra přinese i nějaké další překvapení, ale podle vývojářů ano. To je ale zatím vše, co o hře víme.
Murdered: Soul Suspect nebude hra, kterou budou kupovat miliony hráčů, ale o to vývojářům ani tam nejde. Chtějí přinést na naše televizní obrazovky akční adventuru se silnou atmosférou, která přinese úplně něco nového, co jsme tu zatím neměli, a kdo ví, třeba se z ní nakonec onen hit i vyklube. Murdered: Soul Suspect zatím vypadá z prvních prezentací velmi nadějně, takže musíme jen doufat, že se nakonec bude i dobře hrát. Murdered: Soul Suspect vyjde letos v červnu nejen na konzole PlayStation 3 a Xbox 360, na které byl původně oznámen, ale také na PlayStation 4 a Xbox One.
Komentáře