Mars
Jak jsem již řekl, Mars je i v takto dálné budoucnosti stále relativně neznámou oblastí. Krom vyspělých měst a osad narazíte pouze na širé pláně, které čekají na vaše prozkoumání. Vzhledem k tomu, že se jedná primárně o RPG hru, objevování je vaším denním chlebem. Krom volnosti na vás ale čeká spousta povinností. Vývojáři totiž už nyní slibují velice silný příběh spjatý s politikou a náboženstvím. V nebezpečném světě se tak setkáte s mnoha různými postavami, dokonce i příšerami, které čekají na vaše lahodné maso někde tam venku, přičemž adaptace k prostředí bude tou nejzásadnější věcí na hře. V příběhové části se tak snažíte nalézt své vlastní já, přičemž můžete bádat za dvě různé postavy, jejichž osudy se v mnoha aspektech liší. K umocnění zážitku tak poslouží několik památných momentů, které budou naskriptované a plné akce. První ze jmenovaných postav je Seth, elitní voják, jehož bojové zkušenosti sahají velice vysoko, stejně jako atletické schopnosti. Proto bude k likvidaci nepřátel používat spíše osobní kontakt, případně tvrdší válečnou techniku. Právě osvojení nových zbraní a bojových technik by mu nemělo dělat nejmenší problémy. Na druhou stranu tu máme Pandoru, která zastupuje umění tzv. Technomancerů, což jí umožňuje používání magie za pomoci speciálních rukavic. Obě postavy přináší vlastní, specifický druh hratelnosti, na který budete muset trochu jinak. Údajně byste tak měli objevit odlišné části planety při hraní za každou postavu zvlášť.
Soubojový systém tak slibuje nejedno lákadlo. V těchto bojových sekvencích se totiž dynamicky přesouváte mezi jednotlivými nepřáteli. Někdy se tak dočkáte obležení více nepřátel najednou. Zatím si lze jen stěží představit souboje v akci, ale už nyní je jasné, že budou vyžadovat velkou dávku taktiky a dobrého časování, zejména budete-li chtít z postav vyždímat to nejlepší. To platí především o kouzlení v případě Pandory. Abyste vykouzlili ty nejničivější kouzla, budete muset pečlivě časovat své útoky, což vyžaduje dávku odvahy a trpělivosti. Souboje s bossy, případně silnějšími protivníky, budou pak vyžadovat mnoho taktizování a přemýšlení, což rozhodně není na škodu. I prostředí sehraje svou roli v likvidaci póvlu z povrchu Marského. Vzhledem k tomu, že Mars je Slunci daleko blíže, co se týká svého postavení vůči Zemi, sluneční paprsky mají devastující účinky na veškerý živý organismus, který se jim vystaví. Proto se budete muset pohybovat ve speciálních stínech, za které už paprsky nedosáhnou, případně se krýt speciálními panely. Ale nastanou i situace, kdy naopak světlo využijete ke svému prospěchu. Speciálními solárními panely totiž můžete paprsky zpracovávat a smažit jimi nepřátele. Tento systém obrany / útoku tak pravděpodobně přinese mnoho strategických prvků, a to zejména při bojích s bossy. Tyto světelné jevy budou hrát velikou roli i v několika hádankách, kterých pravděpodobně ve hře moc nebude.
Zatím nelze z informací vyvodit nějaké unáhlené závěry. Momentální dávka informací sice působí velice působivě, ale musíme si počkat na ukázku alespoň nějaké konkrétní podoby hry. Vzhledem k tomu, že se Mars velice silně podobá Falloutu svým konceptem, mnozí v ní najdou zalíbení.
Komentáře