Killzone Mercenary - dojmy z hraní

preview  80
Martin Šmíd, 29. 7. 2013 20:45
Když Sony vytvářela kapesní konzoli Playstation Vita, které dala dvě páčky, určitě si myslela, že na ní vyjde celá řada kvalitních akčních her. Více jak rok od vydání ovšem žádná taková hra stále není. Resistance: Burning Skies byl slušný, ale nijak skvělý, Call Of Duty: Black Ops: Declassified pak jde považovat spíše za špatný vtip. I proto se zrak většiny majitelů kapesní konzole upíná ke hře Killzone Mercenary, která by se měla dostat na pulty obchodů začátkem září. My jsme si nyní mohli zahrát jednu úroveň z plné verze, která toho prozradila docela dost. Zde jsou naše dojmy.

Preview verze toho po příběhové stránce moc neřekla, vývojáři si zřejmě vše schovávají až do finálního produktu, což jim nemůžu mít za zlé. Každopádně hlavní hrdina se jmenuje Arran Danner, přičemž není klasickým vojákem, který by šel po Helghastech a snažil se před nimi zachránit vše živé. Je to žoldák, který jednou přijme zakázku od ISA, druhý den ale neváhá zase pomoci druhé straně Helghastu. Vše dělá pro peníze, které zde hraní velmi důležitou roli, o nichž se rozepíšu ještě později. Killzone Mercenary je tak rozdělen do několika misí, každá představující jednu zakázku, kterou je nutné splnit pro vydělání dalších peněz. Já jsem si mohl zahrát misi Lightning Strike, v níž bylo nutné infiltrovat základnu Helghastů a hacknout několik počítačů, abych vyřadil z provozu Arc děla. Pro fanoušky Killzone standardní mise, který svojí náplní nepřekvapila. Hned od první minuty víte, že hrajete naprosto klasický Killzone, za což budete i rádi, protože hratelnost je velmi dobrá a koncept vydělávání peněz se zdá návykový a bude zřejmě podporovat velkou znovuhratelnost.

Killzone Mercenary se hraje jako velký Killzone z Playstationu 3, takže pokud jste nějaký díl hráli, budete zde jako doma. Přestřelky s nepřáteli jsou pořád zábavné, po celou dobu hraní demoverze jsem si je užíval, čemuž jistě dopomáhá i jejich obstojná umělá inteligence. Nepřátelé se v preview verzi chovali inteligentně, kryli se i navzájem podporovali. Byli i dobře agresivní, takže se mě snažili rychle obklíčit a eliminovat, takže jsem měl co dělat, abych vyvázl se zdravou kůží. On je to občas docela problém, protože na střední obtížnost hlavní hrdina moc kulek nevydrží, ale pokud jste hráli někdy velký Killzone, moc dobře to víte. Killzone nikdy nebyl Call of Duty, naběhnout do hloučku nepřátel se rovná vždy sebevraždě. Naštěstí se zdá, že checkpointy jsou dobře rozloženy po levelu, takže v případě skonu jsem vždy opakoval jen poslední část. V kapitole Lightning Strike jsem ocenil to, že nejde jen o prostý koridor, ale plácky jsou otevřenější, takže umožňují taktizovat a dávají vám prostor k tomu, abyste si sami zvolili, jak danou část projdete. Pokud takto bude koncipovaná celá hra, rozhodně bude každý spokojen.

Ona nejen hratelnost je stejná, jako u velkých dílů, ale díky bohu je stejné i ovládání, které nečiní žádné problémy. Díky dvěma analogovým páčkám není problém se po levelu rychle hýbat a rozhlížet, zaměřovat či se krýt za překážkou a zpoza ní poté střílet. Ovládání funguje alespoň v preview velmi solidně, žádné problémy jsem neměl, takže tady vládne rozhodně spokojenost. Občas jsem si připadal, jako bych hrál spíše na klasické konzoli, a tento pocit zřejmě chtěli vývojáři docílit. Většinu akce provádíte skrze tlačítka, jen v minimálním množství situací je nutné sáhnout na displej – třeba při hackovací minihře nebo při souboji s protivníkem. Při nich ovšem stačí přejet prstem v požadovaném směru, takže nic těžkého.

Jak už jsem zmínil Killzone Mercenary se točí hlavně kolem peněz, takže za všechnu akci, ať už likvidaci protivníků, sbírání munice nebo plnění úkolů, dostáváte peníze, za které si poté můžete ve speciálních terminálech vylepšovat hlavního hrdinu. Tím je myšleno kupování primárních nebo sekundárních zbraní (od nejrůznějších pistolí, po brokovnice až po samopaly), je tu možnost dokoupit lepší oblek, který snese více kulek, nebo granáty. Také je tu možné si koupit nějakou tu specialitu, která vám usnadní hraní. V demoverzi jsem měl na začátku jen drona, kterého jsem mohl vypustit a likvidovat s ním nepřátele. Je ale možné dokoupit třeba i skener, který vám udá polohu nepřátel za zdí. Tyto bonusy někdy hratelnost ulehčí, hlavně na vyšší obtížnost, ale také hratelnost značně oživují. Vždy můžete mít najednou jen jednu tuto hračku, takže to chce dobře vybírat. Vývojáři zřejmě počítají s tím, že hru budete hrát několikrát, takže poté už samozřejmě budete vědět, co se hodí na daný level. Podle prvních informací se všechna vaše zbroj přenese ze singleplayeru i do hry více hráčů, kde rovněž budete získávat peníze a levelovat svoji postavu. Jak propojení bude přesně fungovat, se ale samozřejmě ještě uvidí.

Vývojáři u Killzone Mercenary sázejí hodně na vizuální zpracování, což je ostatně patrné ze všech těch obrázků i trailerů. Přesto jsem byl po zapnutí příjemně překvapen tím, jak ve výsledku hra vypadá, protože je ještě daleko hezčí, téměř totožná s velkými díly na Playstationu 3. Všude jsou pěkné textury ve vysokém rozlišení, vaše oči budou jistě rády i za všelijaké další efekty či výbuchy, kterých je tu velké množství. Vynikající je přímo osvícení. Po vizuální stránce je Killzone Mercenary rozhodně nejhezčí akční hrou, jakou jsem hrál nejen na Playstationu Vita, ale i na jakémkoli přenosném zařízení. Příjemnou zprávou určitě je, že ačkoliv se jedná jen o preview verzi, vše se hýbe velmi svižně, stabilně na 30 fps, takže moje hraní žádné zpomalování nerušilo. Jsem tak přesvědčen, že i v plné verzi nás bude čekat jak po stránce hratelnosti, tak hlavně grafiky maximálně propracovaný kousek.

Už z přístupu vývojářů jsme tak nějak tušili, že Killzone Mercenary zřejmě nezklame, jako tomu bylo u kapesního Call of Dury. Sice byla nějaká menší obava, ale ta se rozplynula nyní po zahrání preview verze. Ano, nebude nás čekat nic originálního ani na poli akčních her revolučního, Killzone Mercenary je prostě jen další Killzone, ovšem s velmi dobrou hratelností a hlavně skvělým vizuálním zpracováním, které vám ukáže, čeho je kapesní konzole od Sony schopná. Zapomeňte na parodie na akční hry jako N.O.V.A., Modern Combat nebo Dead Trigger, tohle bude ultimátní akční zážitek na kapesním zařízení, navíc s velkým potenciálem!

Killzone: Mercenary

vita
Sony, Guerrilla Cambridge
Datum vydání hry:
3. 9. 2013
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
9/10

Komentáře