Hitman: Absolution
Hráče bude asi v prvé řadě zajímat, jak je to tentokrát s příběhem a kam nájemného vraha zavede. O této složce nyní máme bohužel jen velmi kusé informace. Tisková zpráva se zmiňuje jen o tom, že chladnokrevného zabijáka čeká doposud nejnebezpečnější kontrakt. Poté, co ho zradí ti, kterým věřil, a policie je mu v patách, se ocitne ve středu temné konspirace a musí vyrazit na osobní cestu napříč zkaženým a prohnilým světem, aby odhalil pravdu. „Vůbec poprvé vysíláme Agenta 47 na soukromou výpravu, což nám umožňuje prozkoumat odlišné aspekty Hitman fikce,” prohlásil Tore Blystad. Více se k příběhu nechtěli vývojáři vyjadřovat. Nechtějí zbytečně spoilerovat, aby zkazili už předem hráčům radost z toho, jak se budou proplétat velkým spiknutím. To je určitě dobře a nemůžeme jim to mít za zlé. Každopádně je jasné, že cesta nájemného zabijáka povede přes několik velkých měst, mezi kterými bude i Chicago. No a právě jednu úroveň z tohoto města vývojáři během prezentace ukázali.
Vývojáři z IO Interactive u prezentace nového dílka moc dlouho nečekali a hned po usazení všech novinářů se vrhli na demoverzi. Ta začala pro hlavního hrdinu docela hekticky, protože neozbrojen utíkal před policií. Nakonec se ukryl v knihovně, kterou následně policie obklíčila a vtrhla do jejích útrob nájemného vraha hledat. Vývojáři zde vysvětlili, že série Hitman vždy stavěla na několika způsobech, jak celou úroveň projít. Jinak tomu nebude ani v Hitman: Absolution. Producent hry se tak chopil ovladače a tím tak trochu deštěm smáčeného hlavního hrdinu s vyholenou hlavou. Nejprve ukázal první cestu, která byla trochu více akční, ale pořád možná. Agent 47 vzal lampičku a utrhl z ní kabel. Ten pak použil na nedalekou stráž, které vzal pistoli. Poté pokračoval knihovnou dál, až se před ním objevil další policista, kterého přepadl ze zálohy a použil ho jako živý štít. Hlavní hrdina pokračoval dál ke střešnímu nouzovému východu, kde byla ukázána jedna z novinek, a to krycí systém. Ten zde funguje podobně jako v Uncharted. Po sestřelení několika dalších policistů byla cesta volná, takže útěk se zdařil.
Samozřejmě producent hned ukázal druhou možnost, jak celou úrovní projít. Začátek se opakoval. Hitman vzal lampu, ze které utrhl kabel a uškrtil s ním nedalekou stráž. Nyní si ale nevzal pistoli, ale svlékl strážci zákona oděv a sám se do něj nasoukal. S ním pak jednoduše obešel další policisty a dostal se až přes únikový východ na svobodu. Třetí možností je nepozorovaně uniknout z budovy, takže přežije nejen hlavní hrdina, ale i policisté. Na začátku hlavní hrdina došel ke skříni s pojistkami a vypnul v celé budově elektřinu. Poté se skrze skrývání se v tmavých zákoutí, kam ani měsíční svit nedosáhl, dostal až k únikovému východu. Tady hra pochopitelně pokračovala ve všech třech možnostech úplně stejně. Na 47ku byla spuštěna palba z vrtulníku, se kterým se musel vypořádat.
Vývojáři při prezentaci ukázali, že i v celkem lineární úrovni je několik způsobů, jak dosáhnout požadovaného cíle. Pochopitelně nemusí zůstat u tří cest. Hráči budou moci v levelech zkoušet neustále nové a nové postupy, což by mělo zaručit i velkou znovuhratelnost.
Ještě se nyní vrátíme k samotné hratelnosti. Ovládání je už na první dojem uživatelsky velmi příjemné a nemělo by tak dělat žádný problém. Právě na něm si vývojáři dali hodně záležet, aby se hráč mohl hned vcítit do kůže nájemného zabijáka a nebyl tak ničím limitován. Během prezentace bylo odhaleno, že novým Hitmanem chtějí vývojáři potěšit jednak své věrné fanoušky, ale rovněž mají v úmyslu oslovit nové hráče. Třeba ty, kterým se zdál předchozí díl až příliš těžký. Fanoušci určitě zůstanou u normálního režimu. Nováčci si ovšem budou moci zapnout speciální vlastnost Hitmana, která mu vylepší některé jeho schopnosti. Ta se jmenuje Instinct a během hraní dokáže několikrát neuvěřitelně pomoc. Ovšem je nutné zdůraznit, že docela žere speciální energii, takže ji nejde zapnout na začátku a projít s ní celou úroveň. Na krátkou chvíli se ovšem z agenta 47 stane docela nepřemožitelný chlápek se schopnostmi, jaké má třeba Batman. Od svého netopýřího kolegy si vypůjčil třeba speciální vizi, která mu zlatě zvýrazní nejrůznější předměty, ale i mu ukáže trasu všech hlídek. Se zapnutou schopností Instinct se také daleko lépe pohybuje a nedochází k tak častému odhalení v přestrojení. Když už ale k tomu dojte, tak nechybí rychlý chvat, který nepřátelskou postavičku eliminuje.
Vývojáři z IO Interactive už více než tři roky pracují na vlastním herním enginu, který pojmenovali jednoduše Glacier-2. Práce na něm se začínají pomalu vyplácet, protože výsledkem je engine, který zvládne v jedné scéně několik desítek a dost možná i stovek postav. I při tomto počtu je grafika pořád neuvěřitelně detailní a předvedená demoverze měla i fantastické nasvícení, které jen dotvářelo celkovou atmosféru. Ostatně už na okolních obrázkách vidíte, jaký kus cesty ušel po této stránce Hitman od posledního dílu. Jak už jsme ale psali o něco výše, stejný kus ušel i po stránce hratelnosti, takže má vše, co by moderní akční hra měla mít.
Pokud by nám někdo před několika týdny řekl, že budeme ze hry Hitman: Absolution takhle nadšeni, asi bychom mu nevěřili. Po prvních dojmech se ale zdá, že vývojáři z IO Interactive si dali za cíl vytvořit nejlepší díl této zabijácké série, a jsou na dobré cestě, aby se jim to podařilo. Ať už je to díky změnám v hratelnosti, intuitivnějšímu ovládání nebo jednoduše úžasnému grafickému kabátku. Hitman: Absolution vyjde pro Playstation 3 a Xbox 360 v příštím roce.
Více informací o hře Hitman: Absolution vám přineseme v dalších novinkách. Dnes večer bude vypuštěn oficiálně i první teaser trailer, který jsme vám ale přinesli už včera během dne - http://www.konzolista.cz/articles/onearticle/?link=hitman-absolution-e3-trailer-164784&sekce=novinky . Na další obrázky se můžete podívat na kartě - http://www.konzolista.cz/databaze-her/hra/?link=hitman-5-1361 .
Komentáře