GC2010 - Medal of Honor
Jak už asi všichni víte, novým konflikt se bude konat v Afghánistánu, kde hráči svedou tuhé boje proti příslušníkům Al-Kájdy a Talibánu. Dalo by se říci, že tento konflikt trvá už zhruba devět let, takže za tu dobu se najde opravdu spousta šarvátek, které stojí za předělání do videohry. Ačkoliv je nutné říci, že většina z nich je jen inspirována skutečností a některé jsou jen výmyslem samotných vývojářů. Hráči se poté ve hře chopí příslušníka jednotky Tier 1, se kterým projdou většinu misí. Je třeba dodat, že tato jednotka skutečně existuje a bojovala v Afghánistánu. Vývojáři dokonce přiznávají, že s členy této jednotky udělali spoustu rozhovorů a vzali si z nich inspiraci pro samotnou hru. Když jsme psali většinu misí, tak musíme upřesnit, že ve hře dostanou hráči možnost zastřílet si v hlavní kampani za příslušníka teroristické skupiny Al-Kájda. Jde o misi, o které se v posledních týdnech hodně mluví a propírá se v nejrůznějších mediích. Vývojáři se zřejmě snaží kolem hry strhnout stejnou pozornost, jakou způsobila mise v Modern Warfare 2, kde mohl hráči jako terorista vystřílet letiště.
Na GamesComu nemohl nový Medal of Honor chybět, přičemž premiéru měl na tiskové konferenci Sony, kam přišel nový level zahrát Mike Shinoda z hudební skupiny Linkin Park. Odehrával se na palubě vrtulníku, ze které střílel jednoho teroristického neřáda za druhým. Dojmy z této předváděčky byly značně rozporuplné a dost možná jsme čekali trošinku více. Přesto nás tento první nezdar neodradil od toho, abychom se šli podívat na prezentaci uvnitř EA stánku, kde nechyběl ani producent hry, Greg Goodrich. Po prezentaci jsme museli uznat, že šlo o velmi příjemného chlapíka, který ochotně zodpověděl všechny dotazy a poskytl spoustu informací. Důkazem budiž i naše fotka, kterou si s námi rád udělal http://konzolista.cz/obrazky/dsc00003.jpg .
Prezentace začala misí, kterou předvedl už Mike Shinoda z Linkin Parku. Když jsme ji nyní mohli v klidu prožít i my sami, tak se nám líbila daleko více a i o hodně více nás do sebe vtáhla. Najednou jsme zapomněli na nepovedenou prezentaci z předchozího dne a misi si naplno užívali. Vrtulník jsme sice nemohli nijak pilotovat, ale mohli jsme s ním zaměřovat cíle a posílat na ně olovo z kulometů nebo naváděné rakety. Zde jsme si mohli všimnout především toho, že i ve vzduchu jsme dostávali vesměs klasické úkoly, jako je zničení nejrůznějších cílů. Nejprve bylo opravdu jednoduché sestřelit skupinku teroristických neřádů, ale později, kdy jsme se dostali až do horské vesničky, začalo opravdové peklo. Všichni teroristé zde byli po zuby ozbrojení a měli v rukou nejen samopaly, ale i raketomety. Zde jsme poprvé pocítili to, jak jednoduše může jít kovové monstrum, rozdávající ze vzduchu smrt, k zemi. Když nás sestřelili i na několikátý pokus, vzal nám Greg Goodrich gamepad od Playstationu 3 a místo zaseknutí za nás dohrál. Když už měl gamepad v rukou, tak nám ještě ukázal, jak je prostředí zničitelné a že třeba můžeme vyhodit do vzduchu kamenný domek. Poté ještě následovala zběsilá honička nad skalami, aby celá mise skončila.
Pomalinku jsme se začali zvedat a polovina novinářů už byla ze dveří. Greg Goodrich nám ale řekl, že když tu ještě sedíme, ukáže nám druhou misi, která se bude odehrávat v noci a už na zemi. Když se začal šťourat ve vývojářském menu, tak jsme si všimli, že hra bude rozdělena do zhruba 5ti kapitol po několika misích. Uvidíme, jestli toto rozdělení bude mít i plná verze, až v říjnu vyjde. Nyní už ale na samotnou misi, která se odehrávala za tmy v horách Afghánistánu. Z počátku jsme se čtyřčlenným týmem likvidovali v tichosti jednoho příslušníka Al-Kájdy za druhým, aby poté začalo opravdivé peklo. Spuštěním alarmu jsme se rázem ocitli na jednom velkém mraveništi, ve kterém létaly kulky snad ze všech stran. Tým, se kterým jsme spolupracovali, měl celkem obstojnou inteligenci, stejně tak nepřátelé, kteří se kryli za překážky a jen v několika okamžicích nám ukázali svoji tvář. Po několika minutách jsme mohli přivolat na pomoc vzdušnou posilu, která na nepřátele poslala několik raket. Zde je nutné říci, že rakety nepřilétly jen z nebe, ale opravdu se nám nad hlavou objevil vrtulník. Přestřelka v horském prostředí byla opravdu působivá a zanechala v nás hodně dobrý pocit. Škoda jen, že celá mise musela skončit.
Co se týče grafické stránky, tak bylo ještě vidět, že hra je dosti nevyladěná. Zvláště v misi, kde jsme létali ve vrtulníku, bylo vidět menší doskakování objektů a nevyhlazené hrany. Přesto už nyní musíme říci, že hra běžela opravdu dobře a nevšimli jsme si, že by se zpomalila nebo sekala. Rovněž jsme nezaznamenali žádný tearing, který by kazil požitek z hraní. Co se týče noční mise, tak ta už byla graficky o několik tříd lepší a zvláště některé efekty spolu s animacemi, braly opravdu dech. Povedené bylo i ozvučení obou misí, zvláště té první, kde jsme dostali na uši 5.1 sluchátka, díky kterým jsme si připadali, jako bychom opravdu v onom vrtulníku seděli. S kvalitním ozvučením si tak hru užijete maximálně.
Ačkoliv třeba já osobně vojenské akční hry nehraju, tak prezentace hry Medal of Honor na mě hodně zapůsobila a už se těším, až v říjnu dorazí na pulty obchodů. Pokud se totiž bude hrát plná hra jako ony dvě předvedené mise, tak si troufám říci, že půjde o důstojného nástupce prvních dílů. Nezbývá, než držet palce.
Komentáře