Duke Nukem Forever
Oznámení hry Duke Nukem Forever se uskutečnilo v dubnu 1997, přičemž se počítalo, že vyjde do konce roku. V té době ale nikdo netušil, jakých šílených odkladů se hra dočká a kolik skandálů ji bude doprovázet. Ostatně, o celé historii této hry jsme psali ve speciálním článku, který si můžete přečíst kliknutím na následující http://konzolista.cz/specialy/duke-nukem-forever_22.html . V minulém roce už došla vydavateli 2K Games trpělivost a rozhodl se tak, že už dále nebude sponzorovat vývoj této hry. K tomu všemu se tu objevil pěkný spor mezi 2K Games a 3D Realms, přičemž začaly padat i žaloby na obě strany. Zdálo se tak, že s hrou je konec a všichni ti, kteří ještě věřili, že vyjde, se dočkají jen jednoho velkého zklamání. Dlouho to tak opravdu vypadalo, protože soudní spory nebraly konce, ale vše se nějak potichu urovnalo, přičemž do celé kauzy vstupují jiní vývojáři, kteří mají stejně jako 3D Realms sídlo v Texasu.
Vývojáři pocházejí z dnes velmi úspěšného studia Gearbox Software, které se v minulosti proslavilo vynikajícím datadiskem Half-Life: Opposing Force pro akční hit od Valve - Half-life, přičemž poté ještě na této značce nějakou tu chvíli spolupracovalo a přineslo třeba druhý datadisk Half-Life: Blue Shift nebo Playstation 2 verzi. Rovněž můžeme vývojáře z Gearboxu znát díky povedeným akčním hrám ze série Brothers in Arms, ale asi nejvíce se proslavili v posledních měsících vynikajícím akčním RPGčke Borderlands, které vyšlo v minulém roce. Právě v té době se objevila myšlenka, že by studio mohlo pomoci svým kamarádům z 3D Realms s dokončením hry Duke Nukem Forever. Jak říká Brian Martel z Gearboxu, všechna rozhodnutí o budoucnosti hry se musela uskutečnit hodně rychle, než se na hru a hrdinu Duke Nukema usadí už navždy prach.
Přišli jsme tam, abychom zabránili té myšlence zániku stylem „Hele jsme opravdu dobří přátelé s kluky od 3DRealms. Je veliká škoda, že se hra dostala do těchto odkladů, ale opravdu jí nechceme nechat umřít. Myslíme si, že můžeme dokázat, aby ta hra spatřila světlo světa.” Máme opravdu skvělé vztahy s 2K, k tomu připočtěte vztahy s 3DRealms; byla to jen otázka vyčištění prostoru a ovzduší, abychom mohli vše spustit. Dostali jsme zpět lidi, kteří pracovali na původní hře, aby s námi pracovali v Gearboxu. Panují tu skvělé vztahy. – vysvětluje počátky vývoje hry v Gearboxu Brian Martel.
Samotný vývoj hry v tomto studiu začal na konci minulého roku, kdy se vzal všechen materiál, který vytvořili vývojáři v 3D Realms, přičemž se muselo rozhodnout, co vyhodit a co ponechat. A že bylo z čeho vybírat. Za těch 13 let vývoje tu byly desítky nebo možná i stovky nejrůznějších úrovní. Nakonec vývojáři poslepovali hru z těch nejlepších vytvořených nebo rozpracovaných levelů. Ty posléze začali vývojáři dodělávat. Na jejich rozmanitosti se dalo hodně záležet, takže bychom neměli pořád pobíhat v jednom a tom samém prostředí. Jednou se ocitneme na fotbalovém stadionu, který okupuje velký boss, později zase na poušti nebo v dolech. Rovněž bychom se měli podívat pod vodu. Dalo by se říci, že po slepení všech levelů je hra téměř dokončena, což ostatně i je, jak přiznávají vývojáři, ale ještě musejí vypilovat nějaké ty chybičky a také se pustit do dokončení multiplayeru, který bude nedílnou součástí hry. O něm už ale vývojáři v tuto dobu mlčí, ale slibují, že se informací dočkáme už hodně brzy. Dá se ale očekávat, že nebudou chybět klasické režimy, jako je Deathmatch nebo Duke Tag.
Jak vývojáři přiznávají, hlavní hvězdou hry má být Duke Nukem, který nepotřebuje nějaký duchaplný příběh, aby hráče zabavil. Příběh je tak opravdu prostý. Na Zemi se dostanou ufoni, jako jsou prasata v policejních uniformách, ale i další kreatury, které ohrožují lidskou rasu. To je už pořádný důvod, vzít do rukou brokovnici a pořádně si to s těmito neřády vyříkat. Protože je hra postavena na Dukovi, nebudou tak chybět peprné hlášky, které se za dobu existence tohoto hrdiny staly kultovní záležitostí, ale také nějaké ty další humorné scény, které hráče určitě rozesmějí. Humorem bude prostě hra naplněná až k prasknutí. Rovněž nečekejte, že Duke Nukem Forever bude nějakou vyspělou akční hrou. Půjde o klasickou střílečku, kde budete muset zastřelit vše, co se jen pokusí pohnout. Samozřejmě zde nebudou chybět ani nějaké ty moderní prvky, jako je automatické uzdravování, přibližování cílů jako v Call of Duty nebo docela vysoká interakce s prostředím. Rozhodně tak nejde říci, že by se Duke zasekl v dobách dávno minulých.
Na výstavě PAX byl Duke Nukem Forever hratelný v PC verzi, ke které byly připojeny Xbox 360 ovladače. Co se týče kvality grafiky, tak ta si podle prvních ohlasů zaslouží ještě nějakou tu další péči, protože na dnešní špičku trošinku ztrácí. Co ale hra nemá ve vizuální stránce, to nahrazuje hratelností, která je podle dojmů velmi zábavná a perfektně odkazuje na svého předchůdce, se kterým má společnou i většinu nepřátel. O prasatech v uniformách už padlo slovo, ale hra bude přeplněná i trošinku většími bossy a další havětí. Kromě nich má hra i spoustu pro sérii specifických situací, jako je začátek demoverze, kde hrdina stojí na záchodě a močí do pisoáru. Dále tu nechybí ani ukazování prostředníčku nepřátelům. Zdá se tak, že vše je při starém. Ke každé akční hře poté patří i zbraně. I ty jsou pro sérii naprosto klasické, takže tu nechybí brokovnice, tříhlavňový samopal nebo sniperka. Rovněž tu jsou i silnější zbraně, jako je třeba raketomet. Aby hra neztrácela po čase náboj, občas se bude dát i usednout do nějakého toho dopravního prostředku. V demoverzi z PAXu byl předveden Monster truck, kterým se Duke Nukem proháněl v pouštním levelu. Po nasednutí do něj stisknutím tlačítka X na Xboxovém ovladači se kamera z první osoby přesunula do třetí.
Duke Nukem Forever určitě nebude představovat nějakou žánrovou revoluci, kterou slibuje dneska každá druhá hra. Z prvních dojmů se dá usoudit, že by se mohlo jednat o bláznivou střílečku plnou humoru, prasat v policejních uniformách a velkých bossů. Pokud vám tohle bude stačit, tak se do Duke Nukem Forever zamilujete. Pokud ale budete čekat něco více, asi vás hra zklame. Více se o hře rozepíšeme v následujících měsících. Myslíme si, že Duke Nukem Forever si to zaslouží, ať už prošel jakýmkoliv skandálem. Duke Nukem Forever vyjde v příštím roce pro Playstation 3, Xbox 360 a PC. HAIL TO THE KING.
Levý analog – běh
Stisknutí levého analogu – sprint
D-pad – pivo
Pravý analog – rozhlížení
Stisknutí pravého analogu – skrčení
A – skok
B - pažba
X – použij/nabij zbraň
Y – změna zbraně
RB – hoď pipebomb
LB – hoď Tripmine
RT – střelba
LT - zoom
Komentáře