DMC

preview  15
Martin Šmíd, 31. 1. 2012 3:45
Série Devil May Cry má mezi hráči doslova kultovní status, navíc má na kontě i několik milionů prodaných kusů. Čtvrtý díl, ve kterém měl hlavní slovo hrdina Nero, vyšel v roce 2008, a od té doby fanoušci čekají na pokračování. To bylo oznámeno v roce 2010, přičemž se postaralo o docela velký rozruch. Ne tím, že je tedy nový Devil May Cry oznámen, ale spíše pojetím. Za to trochu mohou noví vývojáři ze studia Ninja Theory, kteří tak musejí bojovat nejen s hrou samotnou, ale s mnohdy i fanatickými fanoušky, kteří jakoukoliv změnu nesou hodně těžko.

Dante, hlavní protagonista série Devil May Cry, byl vždy tak trochu trhnutý a na jeho vtípky se nedá zapomenout. Hlavně měl i hodně velké charisma, které mu mohl závidět i zmíněný Nero. Vývojáři z Ninja Theory si dovolili udělat docela velkou změnu, hlavně na Dantovi, což jim je od začátku vytýkáno. Záměr Capcomu a i samotných vývojářů je jasný, naprostý restart série, se níž se musí změnit i hlavní hrdina. Jenomže, ona změna byla opravdu drastická. Z prvních videí vypadal nový Dante jako zfetovaný středoškolák, než jako zabiják všemožných démonů. Jeho vzhled se postupně upravoval, až nyní z posledních trailerů je vidět, že vypadá normálně, ale pořád to ten staré Dante není. Jeho nová podoba je ale i tak o něco stravitelnější, než na začátku. Každopádně i sami vývojáři přiznávají, že tvoří hru, která je zasazena do alternativního světa, ačkoliv z DMC univerza samozřejmě vychází. Takto by měli k DMC přistupovat i sami hráči, možná poté zjistí, že zase tak špatně na tom nový díl není. S každou novou ukázkou navíc vypadá čím díl lépe.

O příběhu není moc známo, ale v tomto zase tak velká změna nebude. Měl by hráče čekat naprosto standardní příběh o démonech, na jehož konci bude čekat nějaký ten bossák. Ostatně sami vývojáři doposud o příběhu nechtějí mluvit. Jen se tedy o něm ví to, že Dante je o dost mladší, jak v minulých dílech. Aby příběh a vše kolem něj vycházelo ze zaběhnuté série, podílejí se na něm i původní vývojáři z Capcomu, stejně tak spolupracují i na ostatních aspektech. Více ovšem zatím nevíme a dá se tak nějak usoudit, že vývojáři budou co nejvíce tajit do samotného vydání.

Když si odmyslíme příběh, vzhled hlavního hrdiny a další změny, při pohledu na hratelnost je jasné, že v ní zase tak moc vývojáři neexperimentovali. Devil May Cry je znám především pro své skvěle vybroušené souboje, po chorografické stránce naprosto mistrně zvládnuté, které se většinou odehrávají nad zemí. Zatímco ostatní rubačky jsou o tom, abyste nepřítele umlátili co nejhrubší silou na zemi (viz. God of War), to v Devil May Cry je nejefektivnější nepřítele vyhodit do vzduchu a poté ho krájet přes řadu komb. V tomto se nový díl vůbec neliší, navíc vývojáři přidali i několik novinek a vylepšení, které mají souboje oživit a udělat je ještě zajímavějšími. Soubojový systém tak vychází ze starších dílů, díky čemuž má Dante nejenom svůj obrovský meč, ale i pistole. Samozřejmě ale na řadu přijdou postupně i jiné zbraně, jakou je třeba ďábelská sekyra.

V poslední době jsme se dočkali několika nových ukázek, které prostě a jednoduše vypadají dobře, a to i díky tomu, že vývojáři pojali celou hru jako bláznivou akci, ve které je možné téměř vše. Hlavně na designu představených lokací je to nádherně vidět. S designem lokací si vývojáři hodně vyhráli, a je jedno, jestli se budete procházet v oblacích po rozbořeném hradě nebo v městské ulici, která se bude dynamicky měnit a doslova bořit hlavnímu hrdinovi pod nohama. V těchto pasážích si mají hráči odpočinout od všelijaké akce, ačkoliv mnohdy to bude taky solidní adrenalin. Aby se Dante mohl co nejjednodušeji pohybovat z plošinky na plošinku, bude mít nejen svoje dvou skoky s krátkým plachtěním, ale i vystřelovací lano, kterým se k plošinkám bude moci přitahovat. Ujetě působí i všelijací pekelní neřádi, které budete likvidovat po desítkách. Těch bude velké množství a při jejich designu vývojáři rovněž nešetřili. Navíc slibují i zajímavé pekelné šéfíky, se kterými svedete lité souboje. Právě tyto dvě složky nakonec mají přesvědčit i ty největší odpůrce, protože díky nim vypadá nový Devil May Cry naprosto skvěle.

Devil May Cry je znám pro svoji velmi pěknou grafickou stránku a hlavně plynulost, kterou mu zajistil uzamknutý framerate na 60 snímcích. Vývojáři z Ninja Theory si vybrali pro nový díl Unreal 3 engine, což samozřejmě vyděsilo všechny fanoušky, protože na něm dosáhnout 60 fps, to by se rovnalo zázraku. Sami vývojáři toto přiznávají a už na začátku oznámili, že DMC bude uzamknutý jen na 30 fps, ale i tak jsou obavy mezi hráči , že bude klesat. Zvláště, když 30fps měl mít na stejným enginu i Enslaved a jak dopadl, to všichni máme v živé paměti. Navíc DMC přímo staví na rychlém frameratu, takže na toto budeme hodně zvědaví. Z dosavadních ukázek problémy neregistrujeme, ale kdo ví, co se bude dít během hraní.

Na začátku se sice zdálo, že DMC nemůže dopadnout dobře a vývojáři za svoji troufalost budou hodně platit. S novými poznatky se ale na hru neuvěřitelně těšíme, protože podle všeho půjde o bláznivou rubačku s pěkným level designem, která tu od Bayonetty chybí. My samozřejmě budeme DMC i nadále sledovat, takže nezapomeňte číst naše novinky. DMC vyjde někdy během tohoto roku na Xbox 360 a Playstation 3.

DmC: Devil May Cry

ps3x360
Capcom, Ninja Theory
Datum vydání hry:
15. 1. 2013
Žánr:
Hack and slash/Beat 'em up, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře