Batman: Arkham Origins
Nový díl Batman: Arkham Origins přináší do zajeté série hned několik celkem podstatných změn. Tou nejpodstatnější asi je, že na něm už nepracují vývojáři ze studia Rocksteady, kteří nám přinesli předchozí dva vynikající díly, které odstartovaly tuto sérii, ale ti z Warner Bros. Montreal. Vývojáři z tohoto stále nového studia mají ale s Batmanem své zkušenosti, protože vytvořili pro Nintendo Wii U port hry Batman: Arkham City Armored Edition. Ten byl hodně vychvalován, protože přinesl několik zajímavý novinek, především v ovládání. I když na hře pracuje nový tým, neznamená to, že by ten původní byl úplně mimo celé dění. Na vývoj samozřejmě dohlíží, aby vše zapadlo, přičemž věří, že bude vytvořen další nezapomenutelný zážitek pro fanoušky netopýřího muže. „Rocksteady rádo vidí, jak WB Games Montreal vytváří prequel k sérii Batman Arkham. Jsme přesvědčeni, že tento talentovaný tým vytvoří fantastický zážitek ukazující začátek Arkham univerza,“ řekl v rozhovoru Sefton Hill, jeden ze zakladatelů studia Rocksteady. Nezbývá tedy než věřit, že vše je v dobrých rukou a my nebudeme zklamáni.
Jak už název hry může napovídat, Arkham Origins není pokračováním předchozích dílů, ale vrací se na úplný začátek, kdy Bruce Wayne se teprve do všeho dostával, takže ještě nebyl tak úplně obávaným postrachem všech padouchů v Gothamu. Hra se tedy odehrává několik let před Batman: Arkham Asylum, jak autoři dodávají, je inspirován kvalitními komiksy Batman: Year One a Legends of the Dark Knight. Příběh začíná přesně na Vánoce, kdy si ale Batman neužije svátky tak, jak by chtěl, protože se objeví padouch Black Mask. Tento populární a samozřejmě značně zákeřný padouch má na Batmana pořádně spadeno, takže neváhá za jeho hlavu vypsat tučnou odměnu. Když jsou na stole velké peníze a stačí se pro ně natáhnout, nenechá to v klidu žádného padoucha v Gothamu. Po Batmanovi tak začne jít Deathstroke nebo Tučňák, ale i dalších šest lotrů, kteří chtějí peníze jenom pro sebe.
Bruce Wayne jako Batman tedy bude muset nejen ustat útokům všelijakých padouchů, kteří prohledávají každou škvíru Gothamu, v níž by se mohl schovávat, ale bude muset vůbec zjistit, proč pro něm Black Mask jde. Zřejmě to ale bude něco hodně osobního, o čem zatím nevíme. Pátrání hlavnímu hrdinovi neusnadní ani policie, které po něm pátrá za dvojnásobnou vraždu, takže ji bude muset přesvědčit, že je na její straně, což nebude zrovna něco lehkého. Batman se ale nikdy do lehkých věcí nepouští, nebo jo?
Příběh Arkham Origins pokračuje v zajetém stylu, vývojáři si ale jistě připravují i spoustu novinek, o kterých nevíme. Ostatně bude třeba zajímavé sledovat, jací další záporáci se do hry dostanou. Tak nějak nepochybujeme, že dojde i na Batmanova vůbec největšího protivníka, s nímž se musel kdy střetnout. Samozřejmě nyní mluvíme o Jokerovi. Ostatně vývojáři slibují, že uvidíme úplný začátek, který nám vysvětlí Batmanův vztah s nejrůznějšími lotry a dalšími postavami, které ho v předchozích hrách doprovázely.
Zatímco Batman: Arkham Asylum se odehrával pouze v uzavřenějším ústavu, který ovšem měl nezapomenutelnou atmosféru, to Batman: Arkham City se přesunul rovnou na otevřenější plácek, obehnaný plotem. Arkham Origins v rozšiřování herního světa pokračuje, protože nyní se celé dobrodružství bude odehrávat přímo v Gothamu, který ještě není tak zničen a obehnán plotem, za kterým se to jen hemží nejrůznějšími padouchy. Vývojáři toto prostředí nazývají Old Gotham, ale jde jen o polovinu, protože za mostem bude připravena ještě lokace nazvaná New Gotham. V ní je poněkud normálnější život, navíc celá část města je daleko modernější, přičemž všude jsou velké mrakodrapy.
Nyní se tedy Batman bude pohybovat po obrovské ploše, daleko větší, jak v předchozích dílech. Aby cestování bylo co nejjednodušší a nezbrzďovalo tempo příběhu a hratelnosti, bude moci Batman použít pro rychlé cestování svůj Batwing. Ten bohužel nebude ovladatelný, jen zde slouží pro rychlé cestování, jaké známe z jiných her. Batwing se na začátku nedostane do úplně všech lokací a částí města Gotham, protože jsou všude věže s rušením. Ty tak bude nutné nejprve odstranit, aby se odemkla další část. Tak trochu tento systém připomíná třetí Far Cry nebo sérii Assassin’s Creed, oni ostatně ani vývojáři nepopírají, že se nechali inspirovat. Na rozdíl od třetího Far cry nebude stačit na věž jen vylézt a zničit rušení. Zabírání věží má být podle všeho rozmanité. Jednou bude muset být získána skrze puzzle hru, jindy zase čistě soubojem s protivníky. Některé věže navíc vyžadují použití speciálních věciček, které Batman dostane až později od věrného sluhy Alfréda, takže na začátku hned vše neodemknete.
Ačkoliv se příběhově Arkham Origins odehrává před dřívějšími hrami, dostane hlavní hrdina několik nových neokoukaných hraček. Jednou z nich je Remote Claw, což je vlastně speciální hák, jaký byl vidět třeba ve hře Just Cause 2. Když s ním zamíříte, můžete vybrat dva různé předměty, které následně spojíte. Takto budete moci třeba zamířit na nebohého jdoucí Batmanovi po krku, kterého následně přiděláte k nějakému těžkému předmětu, kterým ho shodíte dolů. Také budete moci stejnou taktiku aplikovat na výbušné sudy a další věci, takže by hratelnost měla být opět o něco rozmanitější, hlavně tedy řešení nejrůznějších zapeklitých situací.
Jako v předchozích dílech, i v Arkham Origins se vrací detektivní režim, ve kterém budete hledat důkazy nebo analyzovat data, abyste si dali jednotlivé situace do souvislosti a nic vám neuniklo. Detektivní režim má občas zvolnit jinak velké tempo, abyste si odpočali a načerpali síly do dalších potyček, kterých nebude málo. Soubojový systém má být zachován z minulosti, ono proč něco měnit. Souboje patřily u předchozích dílů k tomu nejlepšímu, takže vývojáři přidají jen několik nových komb, ale jinak nehodlají dělat větší změny. Nemají k tomu důvod.
Vývojáři v Arkham Origins nenabídnou jen hlavní dějovou linku, která má vystačit na několik napínavých hodin. Otevřenější prostor přímo láká k nejrůznějším vedlejším úkolů, které samozřejmě nemohou chybět. Vedlejších úkolů bude celá řada. Za plnění těchto vedlejších aktivit budete dostávat nejenom další body zkušeností, či si zpřístupníte upgrady, ale také si postupně budete získávat policii na svoji stranu, což bude hodně důležité hlavně pro závěr hry. Zmíněna třeba byla vedlejší mise, ve které je nutné zachránit policisty. Tato záchranná mise vám určitě připíše body k dobru u policejního sboru, navíc během ní potkáte i jednu z důležitých postav celé ságy, mladého policistu Jima Gordona. Pokud jste četli komiksy, hráli předchozí hry nebo viděli filmy, jistě víte, kdo tento mladý policista je. Dále bude hra obsahovat systém Most Wanted, v němž budete moci nahánět nejrůznější padouchy mimo dějovou linku. Přítomen má být i nový Dark Knght režim, který bude házet Batmanovi pod nohy neustále obtížnější výzvy. Jak ale vývojáři zdůrazňují, Dark Knight režim nemá nahradit Challenge mód. Ten by se měl vrátit i zde, i když nic potvrzeno nebylo.
To by byl první pohled na Batman: Arkham Origins. Vývojáři ze studia Warner Bros. Montreal se nesnaží přijít s revolucí, spíše se jen zaměřují na starou osvědčenou hratelnost doplněnou o menší novinky. Doufejme, že se jim podaří namíchat stejně chutný koktejl, jako se to povedlo u jejich kolegů v minulosti. Na výsledek zase tak moc dlouho čekat nebudeme, protože Batman: Arkham Origins se dostane na pulty obchodů už na konci října pro konzole Playstation 3, Xbox 360 a Nintendo Wii U.
Komentáře