Assassin’s Creed Revelations
Možná si nyní říkáte, jak je možné za jeden rok připravit zbrusu novou hru, navíc takovéhoto kalibru. Je to celkem jednoduché, Ubisoft na Revelations vrhl všechny své zdroje a v současnosti na něm pracuje několik stovek vývojářů, což je počet, o kterém si mohou ostatní hry nechat jen zdát. Už jen v UbiSoft Montreal pracuje přes 200 lidí, přičemž nyní se k nim přidali i kolegové z UbiSoft Annecy z Francie, UbiSoft Massive ze Švédska, UbiSoft Singapore, UbiSoft Quebec City a UbiSoft Bucharest. Jak jistě tušíte, jde o největší tým v historii UbiSoftu, který se věnuje jen jedné jediné hře. Z hlediska vydavatele je určitě už velkým úspěchem to, že dokáže ukočírovat tak velký tým, který postupně skládá puzzle jménem Assassin’s Creed Revelations. Vše musí do sebe zapadnout s neuvěřitelnou přesností, ať už půjde o singleplayerovou kampaň, tak multiplayer, který se po minulém úspěchu vrací se spoustou novinek.
V Revelations Ezio, kterému je 50 let, opouští svoji rodnou Itálii a vydává se přímo do srdce obrovské Osmanské říše, města Konstantinopole. Je 16. století a toto město má po celém světě spoustu jmen a označení. Mnozí mu třeba říkali Nova Roma, což znamená Nový Řím. V současnosti je Konstantinopole jedním z největších měst Turecka, které mnozí znají jako Istanbul. Vraťme se ale do minulosti, kdy je Konstantinopole domovem různých národnostních kultur a každá z nich má i mnoho ideologií. I díky tomu jsou tu nejrůznější stavby, které mají původ jednak v místní kultuře, ale třeba i v té řecké nebo italské. Píše se rok 1511, metropole je také součástí mocné expanze Templářů, kteří zde žijí. Vše je rozděleno do čtyř obrovských lokací, mezi kterými je Constantine, Beyazid, Imperial a Galatu. Rovněž se kolem samotné metropole nachází spousta dalších lokací. Vývojáři se stejně jako v předešlých případech rozhodli, že Konstantinopole musí vypadat jako ta v šestnáctém století, čemuž mají dopomáhat i nejrůznější památky, které už na první pohled musíte rozeznat. O památce Hagia Sophia (chrám Boží Moudrosti) už byla řeč v záhadných teaserech. Budou tu ovšem i další charakteristické prvky šestnáctého století.
Určitě je zajímavé zmínit i to, proč se Ezio rozhodne vydat až do Konstantinopole. Především je to faktem, že jeho většina příbuzných je mrtvá, takže ho v Itálii nic nedrží. Navíc se rozhodne zjistit něco o svém předku, Altairovi. Vydává se tak do Masyafu, aby odhalil, kdo Altair byl. Masyaf se od poslední návštěvy dost změnil. Ostatně uběhlo zhruba 300 let od doby, kdy tu chodil Altair. Už na první pohled je nyní daleko modernější a na oko o dost hezčí, čehož si můžete všimnout i z okolních obrázků. Jak později Ezio zjistí, Masyaf je také místem, kde se nachází mocný artefakt, ale aby se k němu dostal, musí najít pět speciálních pečetí (každá obsahuje určitou vzpomínku Altaira, ale k němu až později). Jen tak odhalí velké tajemství, po kterém touží i nejeden zlý Templář. Je jasné, že pokud by mocný artefakt padl do nesprávných rukou, mohla by to být obrovská pohroma. Právě v Konstantinopoli má najít odpovědi na to, kde jsou všechny pečetě ukryty. Dost možná jsou přímo v tomto městě, ale to už bude muset Ezio zjistit sám.
Tedy, zase tak sám na to nebude, protože si hned najde několik hodně vlivných kamarádů. Jedním z nich je i Suleiman, teprve sedmnáctiletý mladík, ze kterého později vyroste Suleiman the Magnificent, jeden z největších vládců historie lidstva. Další důležitou postavou je Sofia Sorto, knihkupec, který Eziovi přinese nejednu důležitou radu, jak přežít. Bude mu tak takovým rádcem. I díky tomu, že sama pochází z Itálie, přesněji z Benátek. Důležitou postavou bude na Eziově cestě i mistr Assassinů, Yusuf Azim. Během putování Ezio potká i celou řadu vedlejších postav, které ale mnohdy také docela dost ovlivní celkové děni. Jednou z nich je rádoby byzantský král Manuel Palafologos, který má silné vazby na Templáře, ale pravé jeho cíle jsou mnohdy hodně nejasné. Důležitou postavou bude i Ahmet, což je právoplatný dědic Osmanské říše.
Konstantinopol je obrovské místo, kde jsou ulice přeplněny lidmi, ale i strážemi. Pro lepší pohyb bude mít Ezio jednu velkou novinku, kterou je speciální hák. S ním by mělo být cestování o dost rychlejší, protože stačí se zachytit hákem za natažený drát nad městem a hurá se po něm sklouznout. I díky tomu bylo trošinku překopáno ovládací schéma. Bčko nově slouží pro používání háku a Yčko pro střelné zbraně. Když už jsme u zbraní, tak je třeba zmínit, že na výběr bude přes 300 bomb, které si může Ezio sám sestavit. Na výběr tak budete mít klasické výbušné granáty, ale i kouřové. Hodně využívaný Orlí zrak byl nyní přejmenován na Orlí smysl, díky čemuž nově uvidíte nejen vyznačené postavy, ale i to, odkud přišli. Také by vám měl prozradit, jak se bude pronásledovaná postava dále pohybovat, čímž ji můžete předběhnout a nastražit pro ní nějakou pěknou past.Vždy byste měli být o krok napřed.
Pokud jste hráli Brotherhood, tak jistě víte, že jste mohli zabírat pro sebe věže rodu Borgiů. Tehdy jste útočili vždy na kapitány nebo stráž, která dané území hájila. Tento koncept zůstal zachován i v Revelations, ale místo klasické stráže budete bojovat přímo proti zlým Templářům. Na zabraném místě vznikne Assassin's Den, kde se budou shromažďovat vaši vrahové, takže se vrací i najímání členů do bratrstva. Vaše družina nyní bude moci levelovat až na patnáctku. V okolí vašeho nového vlastnictví budete moci vylepšovat budovy, třeba jim i přidávat speciální dráty, po kterých bude snadné poté hákem jezdit. Rovněž je třeba podplácet stráže, kteří si pak půjdou pěkně po svém a nebudou vás otravovat. Každopádně tím, jak váš majetek poroste, najde se spousta vykuků, kteří vám ho budou chtít sebrat. Aby vaše doupata nepřipadla znovu Templářům, můžete k nim posílat své vrahy. Také půjde ke každé nemovitosti přiřadit jednoho ultimátního bojovníka, který si s každým problémem snadno poradí.
Důležité je zmínit, že ze hry naprosto zmizí naskriptované vedlejší úkoly. Nyní se bude jednat o náhodná setkání. Nově se tak můžete setkat s někým, kdo vás prosí o pomoc, nebo cestou uvidíte, jak někomu vykrádají obchod. Bude jen a jen na vás, jak se v takové situaci zachováte. Samozřejmě jistá odměna vás nemine, pokud se rozhodnete daným obyvatelům pomoci.
Důležitou postavou celé Assassin’s Creed série je Desmond. Ten se vrací i v Revelations, ale po událostech na konci Brotherhoodu je v těžkém kómatu. Je tak napojen na Animus, ve které bude prozkoumávat Black room. Jedná se o speciální místnosti, které jsou založené na nejrůznějších hádankách. Jejich plněním si Desmond bude vzpomínat na další a další věci, které pak bude muset seřadit tak, aby dávaly smysl. I díky tomu všemu se vrací na scénu Altair. Ano, čtete dobře. Během příběhu Revelatins se ocitnete ve speciálních pasážích, ve kterých budete hrát za hrdinu prvního dílu. Na jednom disku tak najednou máte všechny hlavní postavy z předchozích her. Takový menší sen každého fanouška série Assassin’s Creed.
V minulém díle Brotherhood byl velkou novinkou multiplayer, ten se vrací i v Revelatinons, přičemž nabídne spoustu novinek, po kterých hráči volali. Samozřejmostí jsou nové postavy, které nově půjde docela podrobně upravovat, ale i nové lokace, kde se bude bojovat. Jedna z map nese jméno Rhodes, a jak už název napovídá, bude zasazena do prostředí celkem známého řeckého ostrova. Vývojáři dále ponechali osvědčené herní módy, přesto tu bude nyní i jeden nový, který bude orientovaný na příběhové úkoly. Zajímavostí je, že hráči nyní mohou vytvářet i nejrůznější guildy a unikátní erby, které určí řemeslo daného člena. Jak navíc budete postupovat hraním, odemknou se vám nové postavy a další možnosti. Vývojáři z Ubisoftu dále vylepšili i celkové multiplayerové rozhraní, aby bylo uživatelsky daleko přítulnější, takže by se v něm měl nyní vyznat naprosto každý.
Aby vývojáři nějak podtrhli to, že Revelations není jen vařením z vody, vytvořili pro něj i zcela novou technologii Mocam, která se až nápadně podobá té, která je použita v detektivce L.A. Noire. V podstatě jde o mix tradiční animace a motion-capturingu, akorát se spoustou novinek, díky kterým je nyní zachycen každý nepatrný pohyb obličeje herce, což dodává na větší realističnosti a uvěřitelnosti všech postav. Pokud bude výsledek stejně dobrý, jako ve zmíněném L.A. Noire, asi si z toho půjde vyměnit spodní prádlo nejeden hráč.
Po všech těch informací si ani nedokážeme přestavit, že by nebyl Assassin’s Creed Revelations naprostou bombou a velkým kandidátem na hru roku. Sice vývojáři mají na vývoj jen jeden rok, ale to jim stačilo, aby mohutně upravili hratelnost a přidali spoustu novinek. Pro fanouška zabijácké série bude Revelations naprostou nutností, ostatně už z toho důvodu, že v něm půjde hrát nejen za Ezia, ale i za Altaira. Do budoucna se budeme novému Assassin’s Creedu hodně věnovat, takže nás nezapomeňte občas navštívit.
Komentáře