GamesCom 2012 - Army of Two: The Devil´s Cartel
EA začala připravovat The Devil´s Cartel už před několika lety, přičemž se nebála udělat několik docela zásadních změn. Třeba se změnil celý tým vývojářů, protože nyní nové Army of Two vzniká ve studiu Visceral Games (Dead Space série) a rovněž mohou hráči zapomenout na staré duo hrdinů, s nímž prošli nejedním peklem. Na staré známé tu už nedojde, protože se do hlavní dole dostávají noví hrdinové, příslušníci jednotky Tactical Worldwide Operations (T.W.O.) s kódovými názvy Alpha a Bravo. Ti se dostávají do ulic mexického města, kde zuří drogové války, takže neexistuje ideálnější místo, kam elitní komando poslat, aby se o tento bordel postaralo. Vývojáři slibují, že příběh bude mít několik vzrušujících momentů a hlavní duo nebude moci nikomu věřit, protože podrazy a zrada bude číhat na každém kroku.
Army of Two byla vždy hra stavěná na kooperaci, takže ani nepřekvapilo, když se do hratelný demoverze připojil ještě jeden zahraniční kolega, do čehož nám byl přidělen ještě jeden z producentů, který nám říkal základní herní mechanismy a styl boje. Protože jsem už ale něco v akčním žánru odehrál, neměl jsem s ovládáním žádný problém, protože je naprosto klasické a pokud jste hráli třeba Gears of War nebo Uncharted, budete zde jako doma. Také se musíte neustále krýt a z dobrého místa likvidovat přibíhající nepřátele. Těch bylo docela dost, přičemž přibíhali ze všech stran. Jejich umělá inteligence sice není nejvyšší, alespoň se ale kryjí a nenabíhají vám až před hlaveň.
Jak jsem likvidoval skupinky nepřátel, nabíhal mi speciální ukazatel, který když doběhl, mohl jsem aktivovat zpomalený režim, během něhož jsem měl nad nepřáteli navrch, navíc demolice samotného prostředí byla najednou zněkolikanásobněna, takže po normálním zásahu odpadávala hojně omítka, případně se bortily stěny. Tento režim je jednou z novinek, která má za úkol spíše zefektivnit samotnou akci a udělat ji zajímavou pro oko, než že by měl nějaké větší opodstatnění v hratelnosti. Alespoň v hratelné demoverzi tomu tak bylo, jak to bude v plné hře, samozřejmě soudit nemohu.
Před oznámením se dost spekulovalo, že nové Army of Two bude podporovat kooperaci až ve čtyřech hráčích, což se bohužel nepotvrdilo. Opět tu je přítomna jen kooperace pro dva. V tomto se vývojáři rozhodli raději neexperimentovat. Pokud se podívám na samotnou misi, kterou jsem si mohl projít, je hodně dělaná stylem Gears of War. Po většinu levelu jsem šel s kolegou a navzájem si s ním pomáhal, ale našly se i části, kdy se naše cesty rozdělily, takže každý se musel prostřílet jinou chodbou. V jeden okamžik se dokonce kolega chopil kulometu v helikoptéře a podporoval mě ze vzduchu. Celý prezentovaný level byla jedna nekončící akční jízda, na jakou jsme u série Army of Two zvyklí, takže pokud se vám líbily předchozí díly, budete s The Devil´s Cartel maximálně spokojeni. Čeká vás prakticky to samé, jen ještě v hektičtějším a bombastičtějším podání. Najednou mi i dokonce přišlo, že na takhle bláznivou arkádovou akci nemá ani slavná série od Activisionu.
Při oznámení Army of Two: The Devil´s Cartel se vývojáři chlubili použitým enginem Frostbite 2, který dnes EA cpe do téměř všech her. Není divu, málokterý engine může přinést tolik propracovanou destrukci prostředí, ačkoliv na konzolích se nejednalo v minulosti o to nejlepší. Je ale vidět, že vývojáři z Visceral Games mají s konzolovými hrami větší zkušenosti a dokážou z postarších krabiček vytáhnout ještě kousek zbývajícího výkonu. The Devil´s Cartel jsem mohl hrát na Xboxu 360, na kterém vypadal vážně dobře, navíc mě zaujala nejenom efektivní destrukce okolí, ale také docela velká brutalita, kdy jsem mohl ustřelovat nepřátelům ruce i nohy. Sice už moc nevěřím při oznámení slovům o revoluční grafice, která vyrazí dech, ale The Devil´s Cartel vypadá sakra dobře, až se mi nechtělo věřit, že není pod stolem výkonnější PC.
EA se nesnaží s Army of Two: The Devil´s Cartel přinést nějakou akční revoluci, takže jí rozhodně nečekejte. Podle prvních dojmů se ovšem zdá, že by mohlo jít o pohodovou akční řežbu, kterou si s chutí zahrajete s kamarády, navíc v povedeném audiovizuálním kabátku. Doufejme tedy, že se vývojářům vše podaří dotáhnout a my se budeme v březnu příštího roku dobře bavit, a to pouze na konzolích Playstation 3 a Xbox 360.
Komentáře