Záběry ze zrušené hry Tomb Raider: Ascension

Záběry ze zrušené hry Tomb Raider: Ascension
novinka  19
Martin Šmíd, 20. 10. 2021 19:06
Série Tomb Raider letos slabí 25 let od svého vzniku. Při této příležitosti vývojáři vzpomínají na vývoj předchozích dílů a zásobují fanoušky na sociálních sítích artworky z vývoje a dalšími doposud neviděnými záběry. Nyní bylo zveřejněno video, které se zaměřuje na hru Tomb Raider: Ascension, která byla ve vývoji před zhruba dvanácti lety. Mělo jít o velký restart značky, hra měla být temnější s hororovými prvky, přičemž v ní byly i různá monstra. Už dříve vývojáři prozradili, že inspirací pro ně byly hry jako ICO, Resident Evil a Shadow of the Colossus. Následně ale došlo ke zrušení a bylo rozhodnuto, že se dá přednost spíše více realističtějšímu rebootu, který nakonec vyšel v roce 2013 a odstartoval novodobou trilogii. „Myslíš si, že mě znáš? Myslíš si, že už jsi mě někdy viděl? Britskou princeznu, bohatou holku s krásnou tváří, nablýskanými zbraněmi a talentem pro gymnastiku. Myslím, že sis mě s někým spletl. Nejsem dokonalá. Nejsem neprůstřelná. Bojuju. Krvácím. Je mi zima. Ztrácím se. Mám pochybnosti. Znám bolest. Znám strach. Jednoho dne se stanu legendou. Bojovníkem. Hrdinou. Vykradačem. Ale nejdřív budu přeživší. Pořád si myslíš, že mě znáš? Přemýšlej znovu,“ říká hlas v traileru. Vývojáři ze studia Crystal Dynamics měli mít na začátku vývoje důležitou schůzku a na ní si sami položili otázku, jestli hra může být stejně dobrá jako Batman Arkham Asylum. Nikdo tomu moc nevěřil, a proto bylo rozhodnuto, že bude hra Tomb Raider: Ascension zrušena.

Zdroj: Tisková zpráva

Shadow Of The Tomb Raider

Shadow Of The Tomb Raider
ps4xone
Square Enix, Eidos Montreal/Crystal Dynamics
Datum vydání hry:
14. 9. 2018
KARTA HRY
8/10
Shadow Of The Tomb Raider
reklama reklama

Komentáře

Heymi9615 ##nolife
20. 10. 2021 19:27
👍6
No to mohlo být dost dobré, škoda. 
hrc.jena #PS5
20. 10. 2021 19:32
👍6
Jak říká Heymi Škoda!!skoda ze se vývojáři  v dnešní době boji přijít s něčím novým a raději budou na jistotu do kola točit recyklované díly 
20. 10. 2021 19:32
👍6👎1
Lara❤️ už by mohli oznámit nový díl konečně!! 
Arrozo #PS5
20. 10. 2021 20:02
👍4
Ja bych si to zahral 
Tom K #Poslední skaut
20. 10. 2021 20:27
👍3
Nový Tomb Raider by fakt bodl ani bych se nedivil,kdyby se makalo na nějakým remaku
AsuraCZech #OverLord
20. 10. 2021 21:02
👍5👎1
škoda, hororovější TR bych bral všema deseti a kdyby to bylo bez rpg prvků, ještě lepší :D 
monkey #021
20. 10. 2021 21:29
👍4
Tohle neměli ani říkat.Promarněná šance.Nic pro masy,to je život.
20. 10. 2021 22:07
👍5👎2
Já bych hrozně chtěl aby nová Lara byla více o kobkách a pastech, hodně puzzlu, rébusů, hádanek,proto mi třeba vyhovoval z nové trilogie nejvíce poslední díl, neboť měl míň akce než díly předešlé. Bejt to vic Adventura než akce
Speedyredy #SpeedyRedy
20. 10. 2021 22:25
👍10
Když jsem dohrál TR 2013 měl jsem po dohrání divný pocit. Hrál jsem střílečku, bylo to něco dost jiného, než jsem čekal. Bylo to fajn, získávali jsme schopnosti jako v Batman Arkham Asylum atp., nicméně byl to ale fajn Tomb Raider? Následovalo pokračování Rise a poté Shadow. Na Rise mi přišlo, že to Tomb Raider je zakomponováno pouze do části, kde byla Lara v Sýrii (na začátku hry, žádný luk, žádné kempování) a poté v DLC Blood Ties v sídle Croftů. Vše ostatní mi k sérii nějak stále nejde. Shadow se topí v nepříliš záživném ani zajimavém Paititi a nudném charakteru Lary, bez posunu. Závěrečné rozhodnutí Lary je pěkné ale ta cesta k němu měla jít trochu jinak, řekl bych. Tomb Raider v podání Core Design byla prostě puzzle hra s hot babou, která si mnohé hráče dokázala získat a udržet svým prostředím, hudbou, tajemnem, Lařiným sarkasmem, a hratelností. Hra byla specifická díky GRID systému (mřížka, bloky, balvany, prostě krabice), který v poslední hře Angel of Darkness chyběl a bylo to znát. Hra byla totální ovládací zabugovaný chaos. Později, když značku svěřili Crystal Dynamics, tak tam přišli se mnoha atraktivními věcmi ale nedokázal je zakomponovat do hry tak, aby to celé do sebe zaklaplo a byl to ten pravý top Tomb Raider. Legend měl pěkné lokace ale byl příliš arkádový. Anniversary už neměl ukecaného Zipa, měl manuální zachytávání, ale obsahoval checkpointy, takže se nám doplňoval sám po nezdaru život, byl zde strop v možnosti unést více munice, hra měla prázdné dlouhé chodby, hra nepřinesla poutavý soubojový systém. Underwold neměl žádné boss fighty, nebylo možné sbírat munici, byl prostě takový prázdný, hluchý, nedotažený. Reboot udělal Tomb Raider především akční střílečkou s neustále naříkající Larou, která nerealisticky přežívala nepřežitelné. Propíchla si břicho, ránu si vykoupala v odpadních vodách. Mnohokrát unikla smrti protože to tak osud chtěl, nikoliv protože našla řešení, jako tomu bylo v původní sérii. Následná pokračování se stala tak trochu otravnými dramaty s tím, že Lara vždy ztroskotala, a vždy musela zkompletovat svojí výbavu, musela se učit schopnosti, které už dříve znala. V Shadow chyběl prostředí život, vše byla jen sekvence bez střídání dne a noci, bez respawnu nepřátel. K čemu byl ve hře strom dovedností zaměřený především na to být dokonalý partyzánský bojovník, kde jste čelili minimu střetům. Jakoby vývojáři nevěděli, čím má hra být. Myslím. že příběh relativně vyprávět umí, co ale potřebují je zapracovat na poutavé hratelnosti, která tak jako třeba Metroid Dread má svá specifika, má svojí osobitou obtížnost. Zde mi to ale přijde jako takový Assassin's. Prostě hra na jistotu, která se brzy zají. To jestli byl reboot úspěšný a dokázal, že nemusí být Lara sexy prsatice aby byla slavný Tomb Raider, na to ať si odpoví hráči sami. Dříve byla Lara na titulních stránkách herních magazínů, byla atraktivní, byla tajemná. Hra byla příběh s Larou, nikoliv příběh o Laře s Larou. Jsem zvědav co přinese anime na Netflixu a poté nová hra. Obojí má přinést "unified" Laru.
20. 10. 2021 22:35
👍5👎1
@Speedyredy: určitě s tebou souhlasím v mnoha věcech,ale v některých  nesouhlasím, přesto tvůj názor beru, neboť vím, že co se týká Lary, jsi znalec co ví a dá se s ním rozumně na tohle téma bavit, což jsem si už dávno ověřil, když jsme na toto téma spolu diskutovali. Návrat k první trilogii by byl vítány,mnoha hráči,nostalgiky a fanoušky. Pokud bych měl možnost splnit si přání,tak bych bral Laru jako Indiana Jones Fate of the Atlantis,ale to proto, že miluji klasické adventury, nicméně tahle představa mě opravdu vzrušuje 🙂
FreeGoro #M1TV ytube
20. 10. 2021 23:25
👎3👍1
Urcite ty nejnovejsi tri dily jsou pro mne ty nejhorsi,nejtrapnejsi,nejnudnejsi.
xNogin #💙 PS5Pro 💙
20. 10. 2021 23:59
👍3
@FreeGoro: tak s tim nesouhlasim. Uncharted i Tomb Raider beru oboji jako skvele znacky, které mě baví. Na PS1 byla kdysi jeste uzasna Mumie.... kez by se vratila
QaiGonJinn12 #LV-426
21. 10. 2021 8:14
👍3
Proč to zrušili? Uncharted a Tomb raidery jsem drtil všechny bez vynechání jedineho dílu. No a samozřejmě i Indiho. Je čas na další porci archeologie kua.🙂
Amano Takashi #scaper
21. 10. 2021 10:53
kdyby tohle vydali, tak nějaký uncharted by se pak mohl jít zahrabat, škoda no :-D 
Heymi9615 ##nolife
21. 10. 2021 11:03
👍6
Nejvíce bych bral návrat ke kořenům, velké, jen lehce otevřené lokace, pasti, průzkum, secrety, manuální omezené savy, žádný stromy schopností, xp, učení se znovu a znovu. A než nějakou Sibiř, či japonský ostrov chci Egypt, Řecko, chrámy, pralesy, zaplavené hrobky, trochu nadpřirozena, občas nějaká akce, bez stealthu, bez luku... No v dnešní době se asi nedočkám, ale pořád tak nějak věřím. Anniversary byl skvělý, ale v mnohém zjednodušený Remake původního Tomb Raidera. Alespoň takto bych si nový díl představoval. Alespoň tak. 
argokib #PS space
21. 10. 2021 18:34
👍3
Ja sem Larofil kterej hral stary dobry tomby stokrat dokola a dokola a porad me to bavilo a prekvapovalo a pokazdy to byla pro me vyzva..s pokorou cekam na dalsi dil.A ackoli sem si restart uzil protoze i pres vyhrady co z Lary udelali me vsechny dily bavily tak zaroven me obrovsky zklamali.Naprosto souhlasim se speedym a jeste upresnim co treba nejvic vadi me.Klasicky TB byla jedna velka puzzle skladajici se z dalsich stovek puzzlu.I samotna cesta k hadance byla hadanka a najit spravnou cestu nebylo jednoduchy.Bez vyreseni hadanky se hrac nepohnul a zasekl se.Musel to proste vyresit.A kazda takova vyresena starobyla hadanka byla odmena v podobe cesty dal k vytouzenemu artefaktu.Restart TR ma hadanky jen jako vedlejsi produkt a je prakticky jedno jestli kobku najdete nebo ne.V posunu dal pribehem na to nema vliv.To co bylo svatym gralem tehle hry je dano na vedlejsi kolej a uplne zmenilo charakter,mechaniky a atmosferu cele hry...O atraktivite prostredi uz ani radsi nemluvim..Lara ma behem jedne hry procestovat nekolik ruznych lokaci aby hra byla co nejpestrejsi tak jak bylo zvykem.Nechapu proc vyvojari obsadili dej do jedne lokace.Absence technikyjako sou auta,skutry atp. je dalsi pro me nepochopitelna vec...tak budu dal snit ze se dalsi dil priblizi k podstate TR.
Speedyredy #SpeedyRedy
21. 10. 2021 20:43
👍4
Přesně Heymi9615, přesně argokib. Ta představa hrát staré nebo nové TR v dnešním grafickém kabátku, to by bylo něco. Nechápu proč od roku 2013, vlastně od počátku vývoje rebootu, tedy od roku 2009 tu máme Laru, která neumí akrobacii, neumí se sama ani přikrčit, nejezdí žádným dopravním prostředkem, navštěvuje jen jedno stereotypní prostředí a stále neovládá svoje ikonické duální pistole ani nenosí šortky. Myslím, že tohle si Lara nezasloužila. Ale asi v Americe usoudili, že byla tahle Angličanka příliš sexy a příliš cool a tak jí prostě násilně snížili statut v žebříčku předností a vykompenzovali to pitomou ne-realističností, tedy tím, že má Lara vždy štěstí aby něco zvládla, třeba se zrovna výbuchem rozpadne jeskyně, která jí otevře cestu ven, nebo se pro ní někdo obětuje, Grim, Roth, Alex. Jinak k těm hrobkám, to že vás hra upozorní, že se v blízkosti nachází hrobka mi v Shadow díky té melodii připadá jako varování, pozor sem ne, tady je to nuda. Půjdete sem, vyřešíte hlavolam a pak zase odejdete, nic víc. Nějaká cesta dál nebo něco zcela zásadního zde nečekejte. Třeba užitečný legendární granátomet. Ano to přeháním ale chápete ne.Tomb Raider Ascension působil z koncepčních ukázek dost dospěle, dost temně, dost komplexně. Výsledek byl ale Sam! Sam! Saaaam!, nebo Jonahu, Jonahu, Jonaaahu! Jsem skutečně zvědav, zdali v Americe vyprodukují něco co má styl, jako to dokázali předchůdci v Core Design v relativně malém studiu v Derby.
Heymi9615 ##nolife
21. 10. 2021 21:03
👍3
Tomb Raider 1-4, to byla skvělá jízda, atmosféra a perfektní minimalistický soundtrack, žádné epické chorály. Takový by TR měl podle mě být. Husina, úžas při prvním ponoření pod vodu, otevření tajných dveří, průzkumy chrámů. A ne krčení se v keřích, lov lukem a několik otravných parťáků. Nebo metroidvania styl získávání gadgetů a backtracking (nic proti těm mechanikám, ale do TR to moc nesedí)...
Speedyredy #SpeedyRedy
21. 10. 2021 22:06
👍1
Heymi9615: hlavně to máš všude v ostatních hrách. Rentgenové vidění, sbírání všemožných předmětů z bodů na mapě, strom dovedností. Tohle prostě k TR nejde a proto právě ta část v Sýrii, a poté Croft Manor mě v Rise dala nostalgickou vzpomínku klasiky. Důvodem ke přechodu na moderní trendy hratelnosti asi byla ta jistota, prostě to na co jsou všichni zvyklí v Ubi Soft hrách. Sebrali tomu tu jedinečnost, vyjímečnost, specifičnost. Pamatuji první díly, jak jsem pařil Tomba, Lara uměla chodit, běhat, dělat úkroky, skákat z místa, z roběhu, ručkovat po okrajích a přitahovat se, plavat, potápět se, dělala kotouly, salta vzad, střílela, zabíjela dinosaury, vlky, medvědy, můmie, bytosti z Atlantidy a cestovala napříč světem. Jak já miloval ty secrety a Lařino "aha". Žádná mapa, žádný bod na mapě, hezky schované mimo záběr kamery a s ukrytou cestou. To vše v roce 1996, v jedné hře. Když třeba hraješ ten Metroid Dread a vidíš jak je ta hra specifická, uplně tě bolí duše, když vidíš jak se Tomb Raider stal tuctovou běžnou Assassin's Creed hrou. V první hře to bylo OK, luk, táboření, bylo to o přežití, na konci měla Lara i duální pistole a odpravila s němi posledního šéfika, co ale poté následovalo byla fatální chyba pro sérii. Udělali z toho úplně jinou hru a myslím, že to je fakt škoda. Báli se patrně Uncharted, nechtěli se s ním poměřovat, chtěli vlastní hru, a tak si vzali slavné jméno a udělali si vše po vzoru Ubi Soft her. Měli by si ale v Crystal Dynamics uvědomit, že tohle už nás opravdu nebaví a nestojíme o to, zejména u Tomb Raidera. Myslím, že daleko lepší reboot zažil Resident Evil, který si udržel rukopis akorát změnil perspektivu kamery. Nejsem sice fanda poslendích dvou dílů ale i tak musím uznat, že jsou to povedené hry a že v nich ten rukopis Resident Evil je.
REKLAMA
REKLAMA