Studio GSC Game World přesunulo do Prahy zhruba 200 svých zaměstnanců

novinka  10
Martin Šmíd, 22. 1. 2023 14:21
Ukrajinské studio GSC Game World muselo v posledním roce řešit nejen vývoj očekávané akční hry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, ale také celou řadu dalších problémů, spojených hlavně s ruskou invazí na Ukrajinu. Už v minulém roce se objevila informace, že se část studia GSC Game World přesunula do Prahy, kde se vývoj hry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl znovu naplno rozjel, ale doposud jsme tu neměli žádné další podrobnosti a ani jsme nevěděli, kolik vývojářů nakonec u nás skončilo. Tato informace byla až nyní odhalena ve článku magazínu Wired, kterému poskytla rozhovor producentka Maria Grygorovyč.

Podle ní se studio rozdělilo na dvě části. Zhruba 130 zaměstnanců pořád pracuje na Ukrajině nebo ji přímo na frontě brání proti ruské okupační armádě, která každý den páchá spousty válečných zločinů a vraždí civilisty. Do Prahy, kde má nyní studio GSC Game World hlavní pobočku a sídlo, se přesunulo zhruba 200 zaměstnanců. „Někteří lidé žijící v Kyjevské oblasti byli přesvědčeni, že Bucha nebo Irpin budou relativně bezpečné. Je zázrak, že jsme je nakonec přesvědčili, aby odešli, vzhledem ke všemu tomu teroru, který následoval,“ vzpomíná na přesun Maria Grygorovyč, která ho nazvala logistickou noční můrou. Nakonec podle ní studio evakuovalo zhruba 500 lidí. Do tohoto počtu spadali nejen samotní zaměstnanci, ale také jejich rodinní příslušníci.

„Stěhování bylo noční můrou. Půjčit si auto bylo téměř nemožné, železniční a autobusová nádraží zase byla přeplněná lidmi,“ vzpomíná a dodává, že manažeři studia kvůli tomu spali každý den jen dvě nebo tři hodiny. Grygorovyč hlavně vzpomíná, jak obtížné bylo přepravovat domácí mazlíčky a malé děti, včetně jejího vlastního syna. „Neustále se mě ptá, kdy už se vrátíme domů. Je ještě poměrně malý a všemu nerozumí, a za to jsem vlastně vděčná,“ říká s tím, že i přes tuto nelehkou situaci nikdo v týmu nepropadl panice. „Museli jsme být každou vteřinu extrémně koncentrovaní. Emocionální přetlak přišel až mnohem později, když byla většina evakuace dokončena. Ale nebezpečí bylo skutečné - a strach také. Atmosféra byla přinejmenším napjatá,“ říká.

Vývojáři, kteří zůstali na Ukrajině, pracují nyní na dálku a snaží se využít chvil pro práci, když jde elektřina a je stabilní internet. To je v posledních týdnech problém, protože Rusko ostřeluje infrastrukturu. Třeba Zoom hovory jsou proto neustále přerušovány přinejlepším jen sirénami, varující před dalším ruským útokem. „Máme sny, že se vrátíme do naší kanceláře v Kyjevě a budeme pracovat jako dříve. Každý se chce vrátit domů. Někteří lidé ale popravdě nemají kam se vrátit. Každý Ukrajinec během této války kvůli Rusku o něco přišel,“ zakončila Grygorovyč.  

Zdroj: Wired

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

xsx
GSC Game World, GSC Game World
Datum vydání hry:
20. 11. 2024
Žánr:
Střílečka, RPG, Adventura
KARTA HRY
7/10

Komentáře