Shawn Layden: PlayStation 3 byl pro nás přešlap a velký pád, poučili jsme se

novinka  132
Martin Šmíd, 15. 2. 2019 23:36
Během DICE měl docela pěkný panel šéf SIE Worldwide Studios Shawn Layden, který mluvil hlavně o úspěchu konzole PlayStation 4, který byl do značné míry ovlivněn velkým neúspěchem předchozí konzole PlayStation 3, která byla pro Sony velkým probuzením. „Konzole PlayStation 2 byla obrovskou výhrou, jednou z nejprodávanějších konzolí všech dob. Naproti tomu PlayStation 3 byl obrovský přešlap, největší v naší 25 let dlouhé historii. PlayStation 3 byl takovým Icarus momentem pro nás. Byl to opravdu hodně velký pád dolů,“ říká Shawn Layden, kterému se samozřejmě o těchto časech nemluví moc dobře. „Neposlouchali jsme v té době naše zákazníky. Vytvořili jsme nepřátelské prostředí pro vývojáře. Reagovali jsme hrozně pomalu a naše síť byla v bídném stavu. Tím nejhorším ale byla samozřejmě cena,“ připomíná cenu 599 euro. V Sony podle Laydena museli kompletně změnit své myšlení a více naslouchat hráčům i samotným vývojářům, kteří pro PlayStation konzole vytváří hry. „Od té chvíle jsme zdvojnásobili naše úsilí, abychom vytvořili úžasné hry a posílili partnerství s vývojáři pro budoucí generaci. Začali jsme poslouchat hráče a hlavně Marka (Mark Cerny, architekt PS4). Vytvořili jsme konzoli nejen pro hráče, ale také pro vývojáře. Zaměřili jsme se na vývoj kvalitních her, které obstojí času,“ říká. Je určitě pěkné, že se Sony rozhodla takto zpětně mluvit o neúspěchu konzole PlayStation 3. Její neúspěch ovšem dal vzniknout konzoli PlayStationu 4, která tuto generaci jen těžko hledá konkurenta a dočkali jsme se na ní řady skvělých first party her. Shawn Layden chvilku mluvil i o konzolových válkách, které se mu osobně moc nelíbí a připomněl, že hráči jsou jednou komunitou. Tím tak trochu odkazoval na konec minulého roku, kdy vystoupil s Philem Spencerem a Reggiem na The Game Awards. Následně i pochválil Nintendo a Microsoft za to, co pro hráče dělají. Vyzdvihl přímo Xbox Adaptive Controller, který je podle něj skvělý a dává možnost hrát hry dalším hráčům, kterým nebylo tolik přáno.

Zdroj: Tisková zpráva

Playstation 4

ps4
SCEE, SCEE
Datum vydání hry:
13. 12. 2013
KARTA HRY

Komentáře