Digital Foundry dnes přineslo video, v němž se zaměřuje na Xbox Series X verzi akční hry Gears 5. Ta se může pyšnit dynamickým rozlišením 4K (1080p-2160p) při 60fps, upravenými stíny i nasvícením, texturami ve vyšším rozlišení, menším input lagen, o 80% menšími nahrávacími obrazovkami a podporou pro 120fps v online multiplayeru. Ve videu je zmíněno i rozlišení Xbox Series S verze. To je rovněž dynamické a pohybuje se mezi 720p a 1440p. Na celý rozbor se podívejte níže v novince.
Napriklad novy Ratchet, ktery tezi ze specialnich vlastnosti Ps5, by dle spekulaci nebylo mozne vydat na Series X v takove forme, jak je zamyslen na konzoli od Sony. Jinymi slovy Series X by brzdila vyvoj hry
@Rick Saber: Sony dela Ratcheta specificky na jeden hardware aby z SSD vyuzili vsechno, to je jasny. Ze ma PS5 rychlejsi SSD nez XSX je taky jasny. Ta hra by ale urco sla udelat i na tento xbox i kdyby s nejakymi omezenimi. Jeste jsme ani nevideli hru od Microsoftu ktera by ukazala silu xboxoveho SSD. Musime pockat na nativne ciste next-gen pociny.
@Bjorn: Víte co je prdel? My vidíme specs a můžeme říct,že má PS5 rychlejší SSD. Ohání se tím i plejky. A je to pravda.Potom vidíme specs GPU, kde je rozdíl 2-3 Teraflopy dle taktu PS5, vidíme o cca 1000 víc shader cores, o 64 víc Texture mapping units, o 26 aktivních compute units, vyšší propustnost paměti GPU. A tady najednou o nic nejde 🤣.Takže máme říkat 2,5 GB/s je víc než 5 GB/s? A vymýšlet pohádky? Stejně jako to plejky dělají při pokrytecké obhajobě GPU?
@FP-K1nG: Srovnáváš ale jabka a hrušky. U xka vypisuješ rozdíly ve specifikaci HW a u ps5 jasně měřitelné reálné výsledky. To je jako by jsi napsal o autu, že má 2 litr motor a 200koní , což nám samo o sobě o jeho např. rychlosti nic neřekne a pak by jsi řekl že auto jede 250km/h .
@Jan Mička: Ne právě, že srovnáváme na 90% stejnou architekturu a reálná čísla, která o výkonu vypovídají. GPU u PS5 je proti Series X značně osekané a vyšší takt právě zachrání to, že to boostne na 10 TFLOPS. A když jen TFLOPs dle Vás nejde brát, tak máš další min. 3 parametry, které má Series X výrazně nad PS5. 1000 shader cores, 26 compute units a 64 texture mapping units. Stačí? Ano u auta hraje roli hmotnost, výkon, atd, konzole nejsou auta, takže to si nedal dobré přirovnání.Nic, Xbox má rychlejší SSD, o čísla nejde přece 🙃.Končíme. Přeji příjemné hraní.Burak_987: Jo, slyšel jsem že to nebylo nic moc v oblasti exkluzivek, PSko jich mělo mnohem víc, hrál jsem jich 90% za celou 7-letou generaci. To nikomu neberu, to je fakt. Ale třeba RDR2 kvůli tomu výkonu jelo líp na One X. Takže zase k čemu to bylo? Většina her běžela líp na One X, k tomu. Že nebyly exkluzivní hry, za to ten HW nemůže. Takže cajk, těšíme se na new stroje, to je v pořádku 🙂🍾🍾.
@FP-K1nG: ano RDR2 běželo lépe na xox ale v reálu kdyby ti dali dvě televize před sebe na jedné by byla verze pro xox a na druhé verze pro PS4 pro, teď by ti dali otázku, která verze je xboxova a která běží na ps4 pro? 😂😂 Zíral bys na dvě totožné hry a neměl bys šanci poznat rozdíl... Max jen dle hluku, 😂 tam kde by šel ze skříňky zvuk startující stíhačky, tak to by byla verze pro PlayStation 🙆😂 xsx je fajn, bohužel ale žádná hra nebude nikdy šitá přesně na míru střev xsx. Proto až zas vyjde exkluzivní hra tvořena přímo pro PS5, graficky sfoukne xsx jako svíčku...
@Rda Golt: Právě, že to šlo poznat i z Youtube :). Toto už jsou zas zbytečné řeči, že by nešlo poznat. Si to najdi, byly tam i lepší textury atd :). Ale zbytečné se hádat. OK :DMrkni zde, pokud nejsi slepý. Konkrétně dobrý příklad textury v čase 0:55.link
@Smeta: A? xbox serie X od 1080 p do 4k a v com je problem?predsa nikto neskryva ze xss je slabsia tak tych 720p pokial je narocna hra neni problem.aspon premna ako cielovu skupinu xss urcite nie.a dobre vies a to uz tu nam otriepaju o hlavu vsetci ze rozlisenie nieje vsetko.pokial si hra zachova detaili a vymozenosti dnesnych moznosti na vysokej urovni tak problem teda nemam.
@Rda Golt: Mal som možnosť porovnať Rdr 2 a úplne na rovinu ten rozdiel medzi one x a ps4 pro bol jasne viditeľný v prospech one x až som bol sám prekvapený.
Preco sa tu stale niektory ohanaju Tflopami ? Slovami kazdeho developera je to pre nich bezpredmetne . Neplati ps5 1 CU = xbox SX 1 CU. Plati ps5 1CU > xbox SX 1CU.Slovami amrka cerneho je lahsie pouzit a plne vyuzit menej CU ako viac.Co moze mat za dosledok ze hry budu vyzerat lepsie na PS5.Niektory jedinci si pockajte radsej na vysledky od niejakych manikov a nespekulujte tu s papierovim vykonom dvoch diametralne odlisnich pristupov.
To by som nepovedal ze PS5 1CU > XSX 1CU ale PS5 1CU != XSX 1CU, zalezi od developera ako to vie realne vyuzit, enginu a pod. Poviem priklad: perfektne optimalizovany DECIMA engine od GG na PS4 vs engine ktory ma Bloodborne. Ale suhlasim ze porovnavat je to blbost, detto porovnavat konzole s PC GPU.
Komentáře