Remedy: Vývojáři musejí počítat s technickými omezeními konzole Xbox Series S už od začátku vývoje
novinka
34
Martin Šmíd, 2. 8. 2023 18:42
Microsoft se rozhodl tuto generaci uvést na trh hned dvě konzole. Jednu určenou pro hardcore hráče s označením Xbox Series X a druhou pro méně náročné nebo příležitostné hráče, kteří si chtějí koupit konzoli hlavně pro předplatné Xbox Game Pass. Pro hráče je levnější a snadno dostupná konzole určitě příjemnou možností, ale vývojáři z ní tak nadšení nejsou. Thomas Puha z Remedy (Alan Wake nebo Control) dnes na twitteru napsal, že soucítí se svými kolegy z Larian Studios, kteří bojují s vývojem své rozsáhlé RPG hry Baldur's Gate 3 pro konzoli Xbox Series S.
Podle Puhy není vše jen otázkou optimalizace. Vývojáři dle jeho slov musejí brát do úvahy technická omezení konzole už na začátku vývoje hry, kdy ji navrhují, což se u Baldur's Gate 3 zřejmě nestalo. I proto mají nyní vývojáři problémy na konzoli Xbox Series S rozchodit kooperaci na rozdělené obrazovce. A protože Microsoft vyžaduje, aby byly verze pro Xbox Series X a S po obsahové stránce totožné, nemohou ji vývojáři jednoduše z Xbox Series S verze odstranit. Ačkoliv optimalizace hry pro dvě konzole Microsoftu nemusí na první pohled vypadat odlišně od optimalizace pro různé hardwarové konfigurace PC, není to podle Puhy tak jednoduché.
Zdroj: wccftech
10/10
Komentáře