Mark Cerny: PS4 přinese herní rozmanitost jako PS1
novinka
15
Martin Šmíd, 10. 7. 2013 14:15
Mark Cerny se v posledních týdnech účastní řady přednášek a konferencí, jako třeba dnes dopoledne v Brightonu, kde samozřejmě musela dojít řeč i na novou konzoli Playstation 4. Ta podle Marka nabídne velkou herní rozmanitost, především díky indie vývojářům a menším studiím, kterým se bude vyplácet více riskovat a vydávat své hry na PS4. „Na PSone nebyl žádný způsob, jak vytvářet indie hry. Hardware nepodporoval digitální distribuci a všechny hry vycházely na CD. Nebyl způsob, jak by vývojáři mohli přímo oslovit své publikum. Vývoj AAA her byl hodně odlišný od toho, jak ho známe dnes. Crash Bandiccot, které se prodalo přes 6 milionů kopií, byl vytvořen jen skupinkou sedmi lidí. Vzhledem k menšímu týmu byly překážky pro vytváření nových her poměrně nízké, a tudíž byla v obchodech větší rozmanitost her,“ řekl dnes Mark Cerny, který věří, že vývojářům na PS4 pomůže známá PC architektura, takže se budou moci soustředit jen a jen na vývoj her.
Poté dodal, že hráči na konzolích v posledních letech mají rádi indie hry, poukázal třeba na sérii The Walking Dead od Telltale Games, takže i proto museli změnit celou svoji politiku. Tu kompletně změnil Adam Boyes, který všechny v Sony donutil, aby se podívali na problémy očima vývojářů. „Radikálně jsme zjednodušili procesy schválení a plně podporujeme self-publishing na všech našich platformách, což vývojářům umožňuje mít plně pod kontrolou finance. Také podporujeme všechny obchodní modely jako buy-to-play, free-to-play, epizodické vydávání nebo mikrotransakce. Budeme rovněž podporovat indie vývojáře finančně, ať už je to třeba zapůjčením dev kitů nebo přímé podpory skrze program Pub Fund,“ řekl Mark Cerny, který věří, že renesance hraní přichází s konzolí Playstation 4, která vývojářům nabídne tvůrčí svobodu, aby mohli vytvářet nezapomenutelné hry jako na PSone.
Poté dodal, že hráči na konzolích v posledních letech mají rádi indie hry, poukázal třeba na sérii The Walking Dead od Telltale Games, takže i proto museli změnit celou svoji politiku. Tu kompletně změnil Adam Boyes, který všechny v Sony donutil, aby se podívali na problémy očima vývojářů. „Radikálně jsme zjednodušili procesy schválení a plně podporujeme self-publishing na všech našich platformách, což vývojářům umožňuje mít plně pod kontrolou finance. Také podporujeme všechny obchodní modely jako buy-to-play, free-to-play, epizodické vydávání nebo mikrotransakce. Budeme rovněž podporovat indie vývojáře finančně, ať už je to třeba zapůjčením dev kitů nebo přímé podpory skrze program Pub Fund,“ řekl Mark Cerny, který věří, že renesance hraní přichází s konzolí Playstation 4, která vývojářům nabídne tvůrčí svobodu, aby mohli vytvářet nezapomenutelné hry jako na PSone.
Zdroj: eurogamer.net
Komentáře