Magazín The Verge přinesl nové podrobnosti o konzoli PlayStation 5 Pro
Podle dokumentu, který získal server The Verge, bude GPU v konzoli PlayStation 5 Pro o zhruba 45% rychlejší než u standardní verze PlayStation 5, přičemž bude využívat i rychlejší systémovou paměť, což má pomoci zlepšit ray-tracing. Zároveň má Sony využívat i výkonnější architekturu pro ray-tracing, údajně až třikrát rychlejší než u standardní verze PlayStation 5. Ta bude dle dokumentu i nadále dostupná v obchodech a bude stále velmi důležitá. Určitě ji Sony nepřestane podporovat, ostatně se tak nestalo ani u konzole PlayStation 4.
Podle The Verge si už nyní mohou vývojáři objednat testovací sady konzole PlayStation 5 Pro, přičemž Sony očekává, že každá hra, která bude od srpna předložena k certifikaci, bude kompatibilní pro PlayStation 5 Pro, takže bude využívat některé její výhody. Připravit verzi pro PlayStation 5 Pro by přitom nemělo vývojářům zabrat moc času. Jde o jednu z věcí, na kterou se měla Sony hodně zaměřovat při vývoji konzole PlayStation 5 Pro.
Výše jsme zmínili, že GPU bude o zhruba 45% rychlejší u PlayStation 5 Pro, ale vylepšení se dočká i CPU. Konzole má mít u CPU nový režim, jenž umožní, aby běželo na taktu 3,85 GHz. To je přibližně o 10% více než u základní konzole PlayStation 5. Má to ovšem háček. Sony umožní vývojářům, aby si zvolili mezi standardním režimem (3,5 GHz) a novým (3,85 GHz). Pokud si zvolí nový režim, bude méně energie posíláno do GPU, což bude mít za následek, že bude podtahováno o zhruba 1,5%, výsledkem čehož bude dle Sony o zhruba 1% nižší výkon. Vývojáři si tak budou moci tady vybrat, jak chtějí s hardwarem konzole pracovat a jestli je pro ně důležitější vyšší výkon GPU nebo CPU.
Konzole PlayStation 5 Pro má mít i některé změny v systémové paměti. Klasická verze konzole PlayStation 5 pracuje s rychlostí 448 GB/s, ale u PS5 Pro ji Sony zvyšuje o 28% na 576 GB/s. Vývojáři mají využívat i více systémové paměti. Sony jim má přidat 1,2 GB, takže celkově budou moci využít 13,7 GB. To může být užitečné hlavně při využití upscalovací technologie PSSR, u níž Sony uvádí, že je dosti podobná DLSS a FSR, a že podporuje i HDR. Tato podpora vyžaduje 250 MB paměti. Sony v dokumentu má uvádět, že při převodu rozlišení 1080p na 4K dochází k latenci kolem 2 ms, přičemž v současnosti pracuje i na podpoře 8K a budoucím zlepšování latence.
Komentáře