PlayStation oznámil velké propouštění, Londýnské studio bude zavřeno
Dále je v tiskové zprávě uvedeno, že nejvíce dnes oznámené změny postihnou PlayStation London Studio, které bude v dohledné době úplně uzavřeno. Potvrzují se tak spekulace z konce minulého roku. PlayStation London Studio v minulosti pracovalo na řadě party her jako SingStar nebo EyE Toy, a naposledy přineslo VR hry jako PlayStation VR Worlds a Blood & Truth. V posledních letech pracovalo na live service hře, kooperativní akci odehrávající se ve fantasy Londýně. Ta byla ovšem podle posledních informací koncem minulého roku zrušena. Ostatně Sony oficiálně potvrdila, že zrušila vývoj poloviny připravovaných live service her, mezi nimiž byla i ta odehrávající se v univerzu The Last of Us. Propouštění se pak dotkne i studia Firesprite.
UPDATE
- V US se propouštění dotkne studií Insomniac Games, Naughty Dog a podpůrných týmů
- V EU bude zavřeno London Studio a propouštění se dotkne studií Guerrilla Games a Firesprite
- Došlo i k menší redukci zaměstnanců v dalších týmech v PlayStation Studios
„Naším cílem v PlayStation Studios bylo vždy vytvářet ty nejlepší hry pro fanoušky PlayStationu a naše studia po celém světě představují jedny z nejkreativnějších a nejtalentovanějších týmů v herním průmyslu. PlayStation 5 funguje čtvrtým rokem a my se nacházíme ve fázi, kdy musíme ustoupit a podívat se, co naše podnikání potřebuje. Zároveň náš průmysl zažívá pokračující a zásadní změny, které ovlivňují způsob, jakým všichni vytváříme a hrajeme hry. Poskytování pohlcujících příběhů, pro které je PlayStation Studios známé, stejně jako vysokou laťku kvality, o kterou usilujeme, vyžaduje přehodnocení, jak fungujeme. Poskytování online zážitků, umožňující PlayStation hráčům prozkoumávat naše světy novými způsoby, stejně jako uvádění her na další zařízení, jako jsou PC a mobilní platformy, vyžaduje jiný přístup i jiné zdroje,“ říká v oznámení Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios.
„Abychom mohli tyto výzvy přijmout, muselo se PlayStation Studios rozrůst. Do naší rodiny jsme přivedli skvělá a úspěšná studia. Investovali jsme do nových technologií a partnerství. Přijali jsme talenty z celého našeho odvětví i mimo něj. Ale růst sám o sobě není ambicí. PlayStation Studios se zavázalo neustále objevovat způsoby, jak zajistit, abychom byli schopni vytvářet hry, které posouvají hranice a přinášejí to, co od nás očekáváte. Podívali jsme se na naše studia a naše portfolio, zhodnotili projekty v různých fázích vývoje a rozhodli jsme se, že některé z těchto projektů nebudou pokračovat. Chci, aby bylo jasné, že rozhodnutí zastavit práci na těchto projektech není odrazem talentu nebo nadšení členů týmu. Naší filozofií vždy bylo umožnit tvůrčí experimentování. Někdy se ze skvělých nápadů nestanou skvělé hry. Někdy je projekt zahájen s těmi nejlepšími úmysly, než změny na trhu nebo v odvětví vyústí ve změnu plánu. Jsem hluboce zarmoucen, když vidím, že společnost opouštějí talentovaní lidé. Mám k jejich práci velký obdiv, uznání a respekt,“ dodal.
Komentáře