Hideo Kojima o přepsání Death Stranding 2 i spolupráci s Microsoftem

novinka  31
Martin Šmíd, 22. 12. 2022 14:27
Hideo Kojima poskytl před několika dny delší rozhovor serveru IGN, kde se rozpovídal nejen o nedávno oznámené akční hře Death Stranding 2, ale také o filmovém zpracování Death Stranding, jak vývoj her ovlivnila pandemie covidu nebo novém projektu, na němž spolupracuje s Microsoftem. Už během The Game Awars Hideo Kojima zmínil, že musel kvůli pandemii přepsat scénář pro Death Stranding 2, nebo alespoň některé důležité motivy, k čemuž se nyní v rozhovoru pro IGN vrátil.

 „Stejné to bylo s 11. zářím. Když se stane něco takhle velkého, fikce se změní. Když se stane něco, o čem si nikdo nemyslel, že je to možné, fikce napsané před takovou událostí přestanou být jako zábava účinné. Proto jsem také kompletně přepsal námět pro Death Stranding 2. Nemůžete předstírat, že se něco tak velkého nestalo. Zatímco samotné hry jsou založeny na postavách, které nejsou svázány s realitou, sami hráči prošli pandemií a příběh napsaný před touto zkušeností by s nimi prostě nerezonoval stejným způsobem, ať už by šlo o fantasy nebo sci-fi příběh," říká Kojima. Celosvětová pandemie neovlivnila jen hru Death Stranding 2, ale také způsob práce v Kojima Productions, navíc odložila na neurčito i několik projektů. Mezi nimi byl i menší film. „Napsal jsem scénář, který jsme plánovali vydat jako video. Přemýšlel jsem o tom, že bych to natočil jako krátký film jako první ponor do Hollywoodu. Ten scénář stále existuje, ale už ho nehodláme realizovat, alespoň ne teď.“

Death Stranding 2 ale není jediná hra, na níž v současnosti Hideo Kojima pracuje. V létě byla oznámena spolupráce s Microsoftem na hře, která bude využívat cloudovou technologii. Zatím nevíme, o co přesně půjde, ale Kojima se nyní alespoň trochu rozpovídal o spolupráci s Microsoftem a jak k ní došlo. „Mám tendenci se snadno nudit. Důvod, proč jsem schopen dělat hry už 30 let, je ten, že nové technologie tak rychle nahrazují ty staré. Technologie, které používáme dnes, nemusí být zítra použitelné. Špatná volba může samozřejmě vést k neúspěchu. V tomto směru je to trochu jako vesmírný program. Projekt, na kterém pracujeme se společností Microsoft, je ten, o kterém přemýšlím už pět nebo šest let. Projekt vyžadoval infrastrukturu, která nikdy předtím nebyla potřeba, takže jsem o něm diskutoval s mnoha různými velkými společnostmi a pořádal prezentace, ale zdálo se, že si opravdu myslí, že jsem se zbláznil. Nakonec to byl Microsoft, kdo ukázal, že tomu rozumí, a nyní na projektu spolupracujeme, včetně technologické stránky,“ říká Kojima.

Ačkoliv do budoucna bude studio Kojima Production nabírat nové talentované vývojáře, nemá v úmyslu výrazně růst. „Kojima Productions není veřejně obchodovatelná společnost, takže nemám cíl neustále růst. Chci jen po sobě zanechat dobrou práci, a to je postoj, který zastávám při vývoji her, přičemž zvažuji i tvorbu jiných druhů vizuálních projektů. Hodláme zachovat postoj, že budeme vytvářet vlastní značky a nebudeme pracovat na licencovaných značkách od jiných,“ řekl Kojima.

„Od minulého roku jsem každý týden vedl videohovory se spoustou lidí v Hollywoodu, a to nejen kvůli Death Stranding. Dostal jsem spoustu nabídek, ale mým záměrem od začátku nebylo natočit filmový blockbuster. Alex Lebovici z Hammerstone Studios sdílel mou vizi. Bylo hodně nabídek na natočení velkofilmu se slavnými herci a efektními výbuchy, ale k čemu by byly výbuchy ve filmu Death Stranding? Vydělávání peněz také není něco, na co bych se vůbec soustředil. Snažím se o artovější přístup a jediný člověk, který mi nabídl, že takový film natočí, byl Alex Lebovici,“ říká Kojima k plánovanému filmu. Ten je zatím na začátku příprav, a proto zatím ani Kojima neví, jestli se v něm objeví oblíbené postavy z videoherní předlohy. Co ovšem ví, je to, že film nechce natočit tak, aby byl určen jen hráčům, v čemž vidí hlavní důvod neúspěchu filmových adaptací her.

Zdroj: IGN

Death Stranding 2

ps5
Sony Interactive Entertainment, Kojima Productions
KARTA HRY

Komentáře