DICE o režimu Extraction a dalších změnách ve Star Wars Battlefront – Outer Rim

novinka  6
Martin Šmíd, 25. 3. 2016 17:27
Tento týden akční hra Star Wars Battlefront od studia DICE dostala první velké placené rozšíření Outer Rim, které je nyní dostupné pro všechny majitele Season Passu. Na oficiální stránce se nyní objevil rozhovor s designérem Dennisem Brännvallem, který se rozpovídal o zcela novém herním režimu Extraction, v češtině si ho můžete přečíst níže v novince.


Extraction režim
„Víme, že hráči, kteří chtějí intenzivní zážitek s hromadou dalších hráčů, zvolí velké mapy a režimy jako Walker Assault kvůli hlubším taktickým možnostem – například vidět kultovní postavy jako Leiu a Lukea spolu na bojišti v opravdu věrohodném světě Hvězdných válek, který jsme dokázali vytvořit,“ říká Brännvall.

„Ve snaze podpořit komunitu v hraní i našich menších uzavřenějších režimů ve stejné míře jako v případě těch větších jsme vytvořili Extraction. Tento mód nabízí potenciální místa pro léčky, vděčné cesty pro útoky z boku, hlubší taktické možnosti a samozřejmě hrdiny.“

„Extraction se odlišuje co do hloubky strategie a množství voleb. Uděláte-li chybu na začátku hry, téměř jistě se to projeví v závěrečných minutách, kdy nedokážete nepříteli konkurovat.“

Extraction si lze zahrát na čtyřech mapách: dvě různé lokace uvnitř Jabbova paláce a dvě oblasti v továrnách SoroSuub. Rebelové přicestovali do velmi nebezpečných míst na Vnějším okraji s cílem vyzvednout cennou zásilku surovin. Teď ji musí dopravit do transportní lodě dřív, než bude pozdě. Impérium odhalilo jejich pozici, pochopilo jejich plány a dorazilo na místo s cílem překazit jim cestu na místo vyzvednutí.

„Vaším úkolem coby rebela je eskortovat zásilku celou úrovní až k místu vyzvednutí, kde přistane transportní loď a zásilku odveze. Zásilku čeká po cestě několik kontrolních bodů, jejichž dosažení přidá rebelům více času. Odpočet je na začátku nastaven na pět minut a každý kontrolní bod přidává dalších pět minut, takže máte celkem 15 minut na to, dostat zásilku na místo vyzvednutí,“ vysvětluje Brännvall.

„Klíčovým prvkem tohoto režimu je samozřejmě samotná zásilka, kterou můžete využít ve svůj prospěch několika způsoby. Kryjete-li se poblíž ní, vaše Star Cards se dobíjí o dost rychleji, což znamená, že je lze používat mnohem častěji. Rebelové také umístili na zásilku generátor, který vytváří Squad Shield (Týmový štít), takže všichni, kteří se nachází uvnitř něho, jsou na krátký okamžik v bezpečí před střelbou z blasterů a explozemi. Jde o užitečný nástroj při snaze o průchod úzkými místy, kde imperiální jednotky nastražily past. Používejte jej však s rozmyslem a jen v absolutně nezbytných případech, protože vyžaduje delší dobu k opětovnému použití.“


Hlavním bojovým prostředkem jsou v tomto režimu pochopitelně hrdinové a padouši. Každý tým dostane dva hrdiny v podobě pick-upů pro každou úroveň, a to včetně nových hratelných postav Niena Nunba a Greeda. Buďte však opatrní, jakmile je hrdina poražen, už se na bojišti znovu neobjeví. U každého kontrolního bodu se objeví hrdina specifický pro daný tým: u prvního bodu dostanou jednoho hrdinu rebelové, u druhého si přijdou na jednoho hrdinu obě strany a nakonec dostane posledního hrdinu Impérium.

Tím mají rebelové výhodu do začátku, kdy mohou využít svého hrdinu k odražení prvotních útoků ze strany Impéria. Na druhou stranu je čeká obtížný boj na závěr úrovně, jelikož může dorazit Darth Vader nebo Boba Fett a nadobro jim překazit transport zásilky k přepravní lodi.

Kvůli ofenzivním pick-upům pro rebely a defenzivnějším pro Impérium si musíte vytvořit vlastní strategická místa v úzkých koridorech a rychle si zvolit obranná postavení.

„Je důležité znát okolní prostředí a využít ho k vlastnímu prospěchu,“ vysvětluje Brännvall a pokračuje v povídání o mapách.

„Je radostí pracovat na Star Wars a rozšiřovat tento svět, který jsme si tak oblíbili ve filmech. V případě tvorby Jabbova paláce jsme se pokusili vžít do tohoto vesmíru a jeho kultury a zauvažovali jsme nad tím, co by v něm mohl potřebovat. Například kde pro palác bere energii? Měli bychom v tomhle ohledu vymyslet něco parádního? A co jeho garáž?“

Ale co když vaše strategie proti nepřátelům zrovna dvakrát nefunguje? Dennis Brännvall má pro vás několik tipů:

„Zohledněte možnosti svých zbraní. Hráči mají tendenci vrhnout se do boje se svou oblíbenou výzbrojí, ale už si neuvědomují, že pro danou sekci mapy by mohlo být užitečnější vyzkoušet něco jiného. Každý kontrolní bod nabízí odlišné podmínky boje, takže uděláte dobře, když tomu přizpůsobíte výběr zbraní. Před samotnou hrou si určitě pečlivě připravte oba své balíčky Star Cards. “

„Dalším důležitým strategickým a dlouhodobým krokem je obezřetnost při hraní s hrdiny, jelikož po smrti se znovu neobjeví ve hře a pouze Impérium dostane hrdinu pro poslední část úrovně. Možná pak zalitujete ztráty Hana Sola při zabíjení několika nepřátel, jakmile se hra dostane do své finální fáze a Boba Fett začne kosit jednoho rebela za druhým nebo Darth Vader uškrtí pomocí Síly každého, kdo se pokusí dostat k zásilce. Opravdu zde hraje velkou roli taktika, týmová hra a jistá obezřetnost.“

Rozšíření dále nabízí

Nové lokace
Utkejte se s nepřáteli v prostorech Jabbova paláce nebo v továrnách společnosti SoroSuub – tyto nové lokace přinesou do Star Wars Battlefront čtyři jedinečné mapy.

Jabbův palác
Úzké chodby a tmavé pokoje doplňují kultovní prostory – trůnní sál, bahenní lázně a jiné.

Palácová garáž
Zadní vstup do paláce vede přes venkovní vrakoviště, opravny droidů a především velkou garáž pro čluny a lodě.

Rafinérie SoroSuub
Velký krytý areál proslulé sullustanské továrny, odkud se rozesílá tamní vyrobené zboží do všech koutů galaxie. Obrovské ohně a bludiště z lešení vytvářejí impozantní obraz.

Potrubní síť SoroSuub
Venkovní část, kde je odpad z továrny vyváděn obrovským potrubím dolů do lávových řek a kde je vyrobené zboží baleno a připravováno k odeslání.

Hrdina a padouch

Seznamte se s novým hrdinou a padouchem: Greedem a Nienem Nunbem! Vedle jedinečných schopností disponují nové postavy aktivními vlastnostmi, které prohlubují herní zážitek.

Greedo: Tento nájemný lovec je rychlým a bezohledným střelcem, který se vrhá do boje i pryč z něho kvůli zachování vysokého sebevědomí. Jeho schopnosti se točí kolem ukazatele sebevědomí na stupnici 1–5. Zpočátku působí jako velmi průměrný bojovník, ale s rostoucím počtem obětí na straně nepřátel si odemyká nové schopnosti a získává na sebevědomí. Greedovy granáty jsou s každou úrovní vylepšeny a účinnost jeho schopnosti Precision Shots je zvýšena na základě jeho sebevědomí.

Nien Nunb: Tento Sullustian je defenzivním, vypočítavým hrdinou, který zajišťuje rebelům strategické posily a přináší tolik potřebnou smrtící přesnost. Jeho hlavní vlastnost je propojená s jeho věží. Ta je vylepšována na základě bojových úspěchů Niena Numba, takže v případě usmrcení řady nepřátel se z ní stane velmi nepříjemný protivník. Numb je kombinací odstřelovače, technika a pilota, což se promítá v jeho schopnostech, jako je Rapid Pulse Cannon, jedinečné věži a orbitálním úderu (v uzavřených prostorech je místo toho vybaven Proximity Bombs).

Nové prvky
Náš tým neustále vyhodnocuje připomínky a názory komunity a tvrdě pracuje na přidávání nových funkcí a obsahu do hry. S potěšením vám chceme představit následující novinky zahrnuté do nejnovější aktualizace.

Kontrakty s Hutty
Tato novinka umožňuje hráčům spolupracovat se samotným Jabbou Huttem a podstoupit nebezpečné výzvy s cílem odemknout nové Star Cards a zbraně. Za náš tým můžeme slíbit, že část tohoto obsahu bude k dispozici všem hráčům, takže se poohlédněte po speciálních kontraktech, k jejichž přístupu nejsou potřeba rozšíření. Toto jsou počáteční smlouvy, které se objeví ve hře:

Bounty Hunter 1 - DL-18
Targeting Trooper - DLT-19X
Contract Killer - Relby-V10
Rodinia Choice - DT-12
Combat Rush - Adrenaline Stim
Hostile Negotiations - Dioxis Grenade
Slugthrower - Scatter Gun
Rychlá hra a playlisty

S vydáním rozšíření Outer Rim představíme vylepšený způsob, jak se hráči mohou rychle dostat do hry. V nabídce „Multiplayer“ teď najdete možnost pro vyhledávání soupeřů pro režimy o 40 hráčích (Walker Assault, Supremacy a Turning Point), jakékoli módy pro 12 hráčů (Cargo, Droid Run, Drop Zone – snížení z 16 na 12 hráčů) nebo jakékoli režimy s hrdiny (Heroes vs Villains či Hero Hunt – u něhož došlo ke zvýšení na 12 hráčů). Stále vám také zůstane možnost vyhledávat soupeře pro konkrétní režim, mapu nebo soukromou hru.

Majitelé rozšíření Outer Rim se mohou těšit na playlisty, které je provedou dobrodružstvím ve Vnějším okraji. Tento playlist obsahuje různé herní režimy včetně toho nového s názvem Extraction, Heroes vs Villains, Blast, Cargo a Droid Run hrané na čtyřech nových mapách z tohoto DLC. Playlist je pro 16 hráčů (na všech režimech dostupných v DLC) a zabere přibližně 8-10 hodin hry, než vás provede celým obsahem Outer Rim a začne se opakovat.

Zaměření na týmovou hru
Z důvodu usnadnění komunikace mezi spoluhráči jsme do hry zapracovali funkci, která hráčům umožní „označit“ (tag) nebo „se zaměřit“ (focus) na jakýkoli cíl daného režimu. Pohledem na ikonu uživatelského rozhraní ve hře a stisknutím USE (POUŽÍT) dáte vědět zbytku svého týmu, že se zaměříte na daný úkol. Za každého hráče, kteří se soustředí na konkrétní cíl, se navýší číslo vedle ikony uživatelského rozhraní, takže všichni ve hře získají přehled o tom, co má v plánu zbytek týmu. Jde o velmi užitečný nástroj pro organizovaní týmové hry v režimech s více cíli.

Divácký režim
Součástí pokračující práce na soukromých hrách je i nový divácký režim dostupný zdarma pro všechny hráče. Tento prvek je obzvlášť užitečný pro hráče účastnící se soutěžních turnajů a tvůrce filmečků ze hry. Divácký režim vám umožní připojit se do soukromé hry jako divák, který může sledovat hráče na serveru prostřednictvím volné kamery (z pohledu první i třetí osoby). Režim nabízí možnost zapínat/vypínat obrys hráče a schopnost „vypálit“ (fire) na něj z volné kamery kvůli snadnému přechodu přímo do jeho pohledu. Také jsme přidali funkci „přejít k akci“ (go to action), která umožní divákovi okamžitě se přesunout na hráče, který si vede natolik dobře, že se ukáže v záznamu akcí (za interakci s cílem, hráč se stane hrdinou nebo za dosažení třetí úrovně některé z vlastností). Mezi hráči můžete také přepínat přes tabulku výsledků. Nemůžeme se dočkat nových výtvorů naší komunity s využitím tohoto režimu.

Bojový kotoul
Na počest původní série Star Wars Battlefront jsme se rozhodli zpřístupnit bojový kotoul pro všechny postavy. Úkrokem vlevo nebo vpravo za dvojitého stisknutí tlačítka pro přikrčení (na konzolích), nebo stisknutí klávesy ALT (na PC) provede váš hráč kotoul daným směrem a rychle se tak dostane z nebezpečí či překvapí nepřítele.

Postup / zvýšení maximální úrovně
V této aktualizaci také dojde k navýšení maximální úrovně z 50 až na 60. Na 60. úrovni si mohou všichni hráči odemknout weequayskou hlavu. A nezapomeňte si odemknout i nová dioramata pro Greeda a Niena Nunba.

Nové trofeje a herní úspěchy
Postavte se výzvě a odemkněte 5 nových trofejí a herních úspěchů z rozšíření Outer Rim.

Aktualizace herního systému

Změny v herních režimech

Hero Hunt
Představujeme vylepšený režim Hero Hunt na základě připomínek od komunity. Místo pravidla, kdy se novým hrdinou stane hráč, který toho stávajícího zabije, se rozhodne podle množství způsobeného zranění. Po zabití hrdiny se na obrazovce objeví točící se „kolo pro výběr hrdiny“. Kolo je rozděleno na tři části na základě procent způsobeného zranění ze strany třech nejlepších hráčů. Hráči, který je určen novým hrdinou, se procenta vynulují, zatímco u ostatních se způsobená zranění kumulují až do okamžiku zvolení novým hrdinou. Po určení hrdinou dostanete šanci zvolit si, za jakého hrdinu byste chtěli hrát, a to včetně těch z pořízených DLC.

Heroes vs Villains
Po zvolení hrdinou dostanou všichni hráči šanci vybrat si před začátkem kola, za jakého hrdinu si přejí hrát, a to včetně těch z pořízených DLC (nejsou povoleny duplicitní hrdinové). V případě playlistu pro režim Heroes vs Villains v rozšíření Outer Rim je počet hráčů stanoven na 16 s celkem osmi aktivními hrdiny.

Úpravy herního systému:

Štíty
Squad Shield (Týmový štít) a Personal Shield (Osobní štít) jsou nyní schopné odrazit veškeré projektily, čímž se zvýší výhody jejich použití. Tím zajistíme lepší obranu před výbušninami včetně granátů, raket a naváděných střel. Cycler Rifle a nově představená Scatter Gun však štíty stále prorazí. A nemějte obavy, Ion Grenade dokáže zničit štít okamžitě po kontaktu.

Droidi a věže
Namísto okamžitého zničení po oživení hráče zůstanou droidi a věže aktivní ještě 20 sekund od smrti svého majitele.

Balancování týmů v režimech více hráčů
Týmy budou odteď přezkoumávány na konci jednotlivých kol z důvodu zajištění správného vyvážení.

Vylepšení a změny uživatelského rozhraní:

Obrazovka souhrnu hry
Po skončení hry si můžete nově prohlédnout souhrn hry z vlastního pohledu, na němž uvidíte své osobní úspěchy z daného kola. Momentálně je k vidění pouze počet zabití a úmrtí, ale v budoucnu představíme další ukazatele a statistiky.

Tabulka výsledků

Upravili jsme tabulku výsledků tak, aby vedle jména hráčů ukazovala jako první jejich skóre. Nově také zobrazujeme pingy pro všechny hráče a jejich stav – naživu / po smrti, v technice, hraje za hrdinu.

Zdroj: Tisková zpráva, EA Games

Star Wars: Battlefront

ps4xone
EA Games, DICE
Datum vydání hry:
17. 11. 2015
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
6/10

Komentáře