Crytek: PlayStation 5 je lepší konzolí, kódovat hry pro ní je extrémně jednoduché
novinka
250
Martin Šmíd, 6. 4. 2020 11:34
V posledních týdnech se hodně mluví o výkonu konzolí nové generace. K němu se nyní vyjádřil pro magazín Vigiato i Ali Salehi ze studia Crytek, které pro nové konzole optimalizuje svůj engine a určitě pro ně připravuje i nové hry. Podle něj má být vývoj pro konzoli PlayStation 5 extrémně jednoduché, což je něco, o co se opřel během své prezentace i Mark Cerny ze Sony. „Mnozí vývojáři říkají, že PlayStation 5 je nejjednodušší konzole, pro kterou kdy kódovali, a je jednodušší dosáhnout na maximální výkon. Celkově mohu říci, že je PlayStation 5 lepší konzolí,“ říká Ali Salehi.
Navíc dodává, že rozdíl ve výkonu obou konzolí není tak velký, jak by se mohlo zdát. Zvláště když konzole Xbox Series X má atakovat s GPU výkon 12 TFLOPS jen v těch nejideálnějších podmínkách, které zřejmě za normálních okolností nenastanou, zatímco PlayStation 5 má po většinu času běžet v maximálním udávaném výkonu 10.28 TFLOPS. Pro Xbox Series X má být i těžší hry kódovat, ať už kvůli softwarovému řešení nebo rozhodnutím Microsoftu rozdělit paměť podle rychlosti sběrnice. Zatímco 10 GB paměti poběží na rychlejší sběrnici s propustností 560 GB/s, tak 6 GB paměti bude mít propustnost jen 336 GB/s. To může dle Salehiho přinést vývojářům řadu problémů, které budou muset během vývoje řešit.
Jde určitě o zajímavý pohled na výkon obou připravovaných konzolí. Nedávno se k němu vyjádřil i designér hry Quantum League, Balthazar Auger. Podle něj je jedno, jaký výkonnostní rozdíl mezi oběma konzolemi je, protože multiplatformí hry budou na obou vypadat a běžet stejně. Pokud bude nějaký rozdíl, tak jedině u exkluzivních first-party her. U nich se uvidí, co studia z daného hardwaru vymáčknou.
Zdroj: wccftech.com
Komentáře