Co se stalo s Deep Down?
Capcom hru představil poprvé v únoru roku 2013 na odhalení tehdy dlouho očekávané, nové generace PlayStationu v následujícím traileru:
Trailer nám předhodil procedurálně generovaný dungeon s výpravnými ambicemi a vizuálem, který si bere to nejlepší z hry Dragon's Dogma a Dark Souls série, a jakýsi metasvět budoucnosti, který jsme mohli vidět už ve hrách Assassin's Creed. I když se o hře v podstatě ještě nic nevědělo, dokázala už v ten moment oslovit zástupy hráčů, herních novinářů nevyjímaje.
Ke konci téhož roku nám pak byla na Tokyo Game Show věnována prodloužená podívaná na koncept Deep Down:
V tomto kvalitativně vysoce produkovaném záznamu nám jsou prezentovány nějaké ohavné výroky o čase v tamní přítomnosti hry ve skvělém, hudebním doprovodu, a po dotknutí se neznámého artefaktu jsme přeneseni do středověkého fantasy světa, kde dojde na násilnou výměnu názoru s místními zlosyny, jdoucí pochopitelně ruku v ruce s akční podívanou na samotné zbraně. Vůbec poprvé je tak hra odprezentována v hratelné podobě, čímž jen umocňuje zvídavost hráčů a především fanoušků Dragon's Dogma a Dark Souls, kteří jsou hladoví po zážitku přibližujícím se těmto kultovním klasikám.
V roce 2014 spatří světlo světa prolog ke hře s krvelačnými truhlami:
A jak se dalo očekávat, na E3 2014 je odvysílán zbrusu nový trailer s novými záběry ze hry:
V tomto traileru jsou koncepty časového posunu hry dále posíleny, protože zde máme silné náznaky toho, jak se ve středověké simulaci naučíme něčemu, co bude mít návaznost na přítomnost hry. Bohužel, již v tomhle okamžiku se začínají objevovat trhliny ve vývoji, jelikož většina záběrů z traileru obsahuje spoustu stejných assetů a prostředí z minulých videí. Ale to nikoho z nás tenkrát netrápilo, protože hra pořád vypadala úžasně a hudba jakbysmet.
Posuneme-li se o pár měsíců dopředu, ocitneme se opět na Tokyo Game Show s následujícím trailerem:
Tento trailer nám servíruje mnohem více gameplay ukázek, pomrkávajících po Dark Souls. Taktéž se v něm dozvídáme o přesnějším, středověkém zasazení, jenž se má odehrávat v roce 1494, načež ona část v přítomnosti potom o 600 let později, v roce 2094. Po odpojení naší postavy od zařízení ve stylu Animusu, vyrážíme na túru letem světem, která nám má přiblížit koloběh života v roce 2094, abychom vzápětí byli vhozeni zpět do středověké simulace a byl nám přidělen úkol se vypořádat se zástupem rozličných bestií a pastí, nechť nám zbraně a brnění k tomu dopomáhej. V ukázce se navíc poprvé objevuje multiplayer, ve kterém bojují po boku až 4 hráči. Suma sumárum, odprezentovaý obsah v traileru říká, že se hra nachází v pokročilém stádiu vývoje.
A přesně s oním trailerem se hra odmlčí na dlouhé roky, aniž bychom se během této doby dozvěděli jakékoliv relevantní informace o stavu hry. Jediným zdrojem informací pro nás tehdy byl oficiální status hry, který hlásal, že se jedná o free-to-play hru, s datumem vydání plánujícím se na konec roku 2014, doprovázený veřejnou betou v Japonsku. Beta samozřejmě nikdy neproběhla, zbytek roku 2014 uplynul jak lusknutím prstu a projekt jako by upadnul do vývojářského kómatu.
V roce 2015 nebyla hra viděna na žádných, nám hráčům dobře známých akcích, přičemž ani samotný Capcom se nezmohl na nic víc, než jenom nejasné ujišťování veřejnosti, že hra je stále ve vývoji a směřuje k nově neupřesněnému datumu vydání. Tým, stojícím za hrou potom odůvodňuje ve 2 zásadních faktorech, proč došlo k (mimochodem neoznámenému) odkladu. Zaprvé, vize pro hru od uvedení prý významně expandovala a ve snaze lépe oslovit hráče, byla hře prodloužena časová osa. Zadruhé, vývojáři připouštějí, že se ve vývoji objevily překážky na stávajícím hardwaru konzolí. Vzhledem k tomu, že hra byla zpočátku vyíjena pro starší generaci, adaptace na tu novější byla pomalejší, než se očekávalo, a další oblasti, jako jsou servery a nový engine hry, situaci přitížily a vývoj se tak začal hroutit jako domeček z karet.
Tohle jsou poslední, oficiální stanoviska o Deep Down. Při všech následujících úmluvách ze strany novinářů u Capcomu, o poskytnutí nových informací, se nám vždy dostalo jen zakonzervovaných odpovědí: "Nemáme žádné zprávy, které bychom o této hře v tuto chvíli mohli sdílet", jako by zástupci Capcomu sami nevěděli, v jak pokročilé fázi se vývoj nachází...
Skoro 3 roky uběhly od posledního upozornění hráčské obce, že vůbec nějaký Deep Down ještě existuje a její status tak zůstává nejasný. Hra by v podstatě mohla být dokončena, čekající už jen na oznámení nové bety, stejně tak by mohla být vrácena na "rýsovací prkna" a její vývoj restartován či něco mezi tím. I poslední tweet z oficiálního účtu hry byl zveřejněn 23. března v roce 2015 a pokud bychom si chtěli přečíst zprávu související se samotnou hrou, musíme se vrátit až k tweetu z prosince, z roku předešlého.
Ačkoli těch pár záblesků ze hry není příliš mnoho, nebude ode mne snad příliš troufalé, pokud řeknu za všechny fanoušky RPG her typu Dark Souls či Dragon's Dogma, že Deep Down není zrovna hra, kterou jsme připraveni nechat odejít na věčné časy takovou zlověstnou smrtí. Hry podobného ražení nám vždy přinášely nezapomenutelné herní zážitky, které si poneseme už napořád, proto by byla věčná škoda přijít o potenciálně nové dobrodružství, jenž by Deep Down mohl splnit na maximum a kdo ví, třeba i předčít ty stávající. V dobách, kdy není problém pohřbít masivně rozpočtové projekty, jakým byl například Scalebound, bude nad Deep Down stále viset riziko zrušení, dokud se Capcom nerozhodne pohnout ledy a hru buď vydat, a nebo jí aspoň vytáhnout z temnoty a začít o hře více mluvit. Tento měsíc by měla Capcomu opět vypršet licence na značku, takže se zde nabízí i varianta, že k pětiletému "výročí" hry se nás Capcom rozhodne konečně potěšit novými, tiskovými zprávami.
Komentáře