Málokterý žánr vyvolává mezi lidmi tak různorodé reakce jako horor. Někteří jej vyhledávají, jiní se ho naopak straní. A jsou i tací, pro něž dokonce představuje žánr nízký a pokleslý, jehož jediným cílem je v lidech vyvolat negativní emoce. Avšak je to paradoxně právě kontroverznost hororu, která láká lidstvo už od nepaměti jako zakázané ovoce z rajské zahrady Edenu. A pokud se látky navíc ujme inteligentní člověk s dobrou myšlenkou, může se i z přehlíženého a okrajového žánru stát velmi rychle univerzální produkt, jenž dokáže oslovit široký záběr populace. Platí to jak na stříbrném plátně, tak i v herní branži. Když před mnoha lety stvořil legendární designér Shinji Mikami pro Capcom hru Resident Evil, těžko by tehdy někdo věštil této značce větší budoucnost. Jenže ona se zrodila nejen vynikající hororová sága, která na dlouho usedla na trůn krále hororových adventur a založila vlastní subžánr známý jako survival horor, ale revolučními tituly typu Resident Evil 4 dokonce zásadně ovlivnila celou herní scénu.