Death Stranding: Director’s Cut
9/10
87
Death Stranding: Director’s Cut
ps5xsx
RECENZE
Ještě dnes si pamatuji, jak jsem si poprvé zahrál Metal Gear Solid na prvním PlayStationu. Byla to demoverze, ale i těch několik málo desítek minut stačilo na to, abych se do hry naprosto zamiloval a prosil rodiče o plnou verzi, která předčila následně veškerá má očekávání. Na souboje s fantastickými a do značné míry originálně navrženými bossy nikdy nezapomenu, stejně jako na charismatické postavy i skvěle napsaný příběh, za nímž stál tehdy ještě pro nás trochu neznámý japonský herní vývojář Hideo Kojima. Od té doby se ale mnohé změnilo. Z Kojimy se stal jeden z nejuznávanějších vývojářů her, vydal dalších několik výborných dílů Metal Gear Solid série, která značně ovlivnila celý herní průmysl, no a zároveň jsme sledovali, jak si nemůže převzít ceny za své hry kvůli sporům s Konami, odkud následně odešel.
Hideo Kojima ale vždy rád vyprávěl velkolepé příběhy a videohry mu to umožňovaly, a proto se záhy dohodnul se Sony na zcela nové hře Death Stranding. Ačkoliv uznávám tvorbu Hidea Kojimy a mám ji vlastně i hrozně rád, nikdy jsem se k zahrání nedostal. Ať už to bylo z nedostatku času, tak z doufání, že se někdy dočkáme PlayStation 5 verze a já si ji budu moci užít v té nejlepší kvalitě. Ta nyní opravdu vychází. Hideo Kojima se ale se svým týmem rozhodl, že nepřipraví jen klasický remaster, ale rovnou Director’s Cut edici, v níž přidá i nový obsah a vylepší samotnou hratelnost, s čímž zareaguje na zpětnou vazbu od herních novinářů, ale hlavně svých fanoušků.
KOMPLETNÍ RECENZE HRY