Dualshock 3 - recenze

special  28
Martin Šmíd, 23. 8. 2008 16:34
Když Sony na E3 2006 oznámila, že se vzdala vibrací pro konzoli PS3, spousta hráčů tento krok nepochopila. Tento rok si přesto Sony uvědomila svoji chybu, a tak se zpožděním uvádí na trh Dualshock 3, který ovšem neskrývá jen vibrace. Nabízí toho více.

Po rozbalení nového ovladače se zdá být vše po staru. Při prvním uchopení ovšem rozpoznáte hodně podstatný rozdíl. Ovladač je nejen těžší díky vibrační technologii, ale také se lépe drží a hlavně neskřípe. To byl především velký problém u Sixaxisu. Celkově je materiál, z kterého je nový ovladač vyrobený, kvalitnější. Jedná se také o dost tvrdší a silnější plast. Z tohoto důvodu už není nový pad průhledný, jako ten starší. Většina tlačítek na ovladači zůstala beze změn. Tedy až na R2 a L2. Ty mají nyní daleko tužší stisk a oceníte to především ve hře Motorstorm. Rovněž analogové páčky mají o něco kvalitnější potažení gumou a i stisknutí R3 a L3 je zvládnuto daleko precizněji. Přesto největší novinkou tohoto ovladače zůstává vibrační technologie. Před vydáním kolovaly zvěsti, že Sony použila úplně novou, revoluční technologii. Po zapnutí první hry však zjistíme, že to není pravda a čekají nás stejné vibrace jako na Playstationu 2.

Měli jsme možnost vyzkoušet několik her. Začněme asi tou nejzajímavější, a to Uncharted: Drake's Fortune. Tam vibrace pocítíte při výstřelu či zásahu nepřítelem. Jedná se tak o klasiku známou z PS2. Přesto je hraní s Dualshockem 3 daleko lepší a na vibrace si zvyknete tak rychle, že je později už ani nebudete pociťovat jako něco extra. Další hrou, kterou jsme mohli zkusit, je Folklore. Zde jsme špatně rozhodně neudělali, protože právě tato hra, využívá nejlépe vibrační technologii v DS3. Ovladač krásně vibruje nejen při boji, ale slouží i jako nápověda při soubojích s bossy. Kupříkladu ve vodní říši, když bojujete se závěrečným rybím bossem, vám dávají vibrace dopředu vědět, že se na vás snaží vyslat miny.

V testu dále následoval Motorstorm, Heavenly Sword, Burnout Paradise, Formula, Gran Turismo 5, Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction a Warhawk. Ve všech hrách fungovaly vibrace velmi dobře a zvyšovaly požitek ze samotného hraní. Jedinou otázkou doposud byla výdrž Li-on baterie uvnitř DS3. Ta se zdá být stejná jako u SIXAXISu, a tak vydrží o něco méně. Přesto jsme s plným nabitím dohráli na jeden zátah Heavenly Sword a skoro celý Uncharted.

Sony zapracovala na stávajícím modelu ovladače a kromě vibrací vylepšila i jeho další vlastnosti. Dualshock 3 je natolik skvělým ovladačem pro každého Playstation 3 majitele, že by si ho měl opatřit hned, jak to půjde.