Valentino Rossi The Game

recenze  8
Martin Šmíd, 3. 7. 2016 17:16
Studio Milestone známe už pěknou řádku let díky licencovaným závodním sériím jako WRC, MXGP nebo Moto GP. V letošním roce se vývojáři rozhodli, že nové ročníky svých her pojmou trochu jinak a spojí je se jménem nějakého oblíbeného závodníka, a nabídnou i pohled na jeho bohatou a kolikrát pořádně zajímavou kariéru. U rally to byla sázka na Sébastiena Loeba, a ačkoliv hře docela dost k dokonalosti chybělo, potěšila fanoušky množstvím zajímavého obsahu. U Moto GP pak vývojáři vybrali Valentina Rossiho, a už nyní mohu říci, že hra nenabízí jen zajímavý obsah, ale díky bohu i dobrou hratelnost.

Testovaná verze: PlayStation 4

Když se podíváte na název Valentino Rossi The Game, možná vás napadne, že jde jen o nějakou menší odbočku, tedy spin-off k hlavní sérii. Ve skutečnosti jde ale o regulérní MotoGP 16, na němž s vývojáři spolupracoval přímo hvězdný Valentino Rossi, takže nepřekvapí, že kolem něj se celá hra tentokrát točí, ale nemusíte se bát, že byste si neužili i klasické závodění, to rozhodně ne. S hrou totiž dostanete i kompletní licenci na sezóny 2015/2016, takže si budete moci zajezdit na všech oficiálních tratích, se všemi závodníky, vyzkoušet si budete moci všechny motorky a nechybí ani jednotlivé týmy. V tomto MotoGP 16, tedy Valentino Rossi The Game rozhodně nezklame, navíc překvapí, že díky známé závodnické hvězdě toho nabízí daleko více, než bylo v minulosti zvykem. U minulého ročníku jsem říkal, že vývojáři prakticky přinesli jen aktuální soupisky a licence, takže přešlapovali lehce na místě, nyní konečně mám pocit, že jsem se dočkal tolik kýženého nového dílu, který nabízí i zajímavý nový obsah.

Když hru Valentino Rossi The Game poprvé zapnete, budete si muset vytvořit svého vlastního závodníka, s nímž se následně vydáte na spletitou kariéru, na níž vám pomůže i přímo samotný Valentino Rossi. Ten si vás vezme pod svá křídla a hlavně na začátku vám bude dávat rady, abyste se mohli stát šampionem a postupně se přes nižší soutěže vypracovat v režimu Kariéry až do MotoGP, a i to následně ovládnout. Kariéra je nyní oproti předchozímu ročníku bohatší a zajímavější, zbavená zbytečné omáčky kolem (sem tam nějaký ten mail přijde, ale není jich tolik, že byste se v nich topili), a nabízí i speciální eventy, které jsou spjaty s hlavní hvězdou. Během sezóny vás čekají třeba testovaní jízdy s Yamahou, případně driftování v klasickém voze nebo účast v rally akci Monza Rally Show. Je jen škoda, že rally části se nehrají moc dobře, jedná se o prostou nezáživnou arkádu, která asi moc fanoušků neuspokojí. Ano, jde jen o bonusový event, ale i ten mohl být jistě zpracován lépe, zvláště když vývojáři z Milestone mají velké zkušenosti s rally hrami. Pokud ovšem nechcete eventy, je možné si zahrát i klasickou kariéru, ale ta mi přišla nudnější. Každopádně i tato možnost tu je.

Jak jezdíte v jednotlivých závodech, neustále se vám zlepšují jízdní vlastnosti skrze základní, ale dobře pochopitelný "RPG" systém. Postupně se vám zlepšuje jízda na mokré vozovce, brzdění, rychlost, držení těla a několik dalších atributů, navíc zlepšení je po nějakém tom čase jasně patrné, zvláště když pak svoji jízdu srovnáte třeba s Rossim. Za odjezděné závody pak dostáváte i speciální VR měnu, díky níž si můžete nakupovat nejrůznější kosmetické doplňky, ale také nové části v Rossipedii, o níž se zmíním hned v dalším odstavci.

Když vás omrzí kariéra, případně ježdění rychlých závodů, překonávání časů nebo šampionátů, můžete zavítat do speciální sekce, která je věnována přímo Rossimu a jmenuje se Rossi Experience. Stejně jako u hry Sébastien Loeb Rally Evo, i zde najdete mód, který ve zhruba 20 speciálních eventech rekapituluje Rossiho kariéru, takže si zajedete jak závod v Brně roku 1996, tak další až po rok 2015. Během dvaceti závodů budete svědky těch největších momentů Rossiho kariéry, které hlavní hvězda navíc doprovodí svým komentářem a dobovými záběry. Pak tu jsou přítomny i speciální výzvy, v nichž můžete Doktora porazit, případně speciální Rossipedia se spoustou zajímavých informací. Režim Rossi Experience nabízí několik dalších hodin slušné a hlavně poučné zábavy, kterou fanoušci jistě dokážou ocenit.

O jízdní model se mohli vývojáři opřít už v minulosti a nepřekvapí, že je kvalitní i ve Valentino Rossi The Game. V novém ročníku nejde o žádnou velkou revoluci, ba ani evoluci, ale vývojáři jízdní model trochu upravili a zlepšili, aby působil realističtěji, když vypnete všechny pomocníky, případně si pohrajete s nastavením motorek. Pořád je ale nutné dodat, že rozhodně nejde o pravý simulátor, i když k němu má nové MotoGP rozhodně blíže než k prosté arkádě. I tu ale z něho můžete pochopitelně udělat, pokud si zapnete všechny pomocníky a budete se chtít hlavně bavit. Valentino Rossi The Game je hra dostupná prakticky pro každého, od velkých hardcore fanoušků po sváteční hráče.

U závodní hry pochopitelně nemůže chybět ani multiplayer. Ten nabízí jednak závodění s kamarádem na rozdělené obrazovce, tedy offline, ale také online režim. V něm nechybí rychlé závodění proti ostatním hráčům, možnost vytvářet si vlastní závody nebo účastnění se MotoGP šampionátů. Kromě závodění na motorkách si můžete v online dát závody i v rally autech (přítomny jsou i drifty). Nabídka režimů tedy nezklame, navíc jsem rád, že online funguje docela solidně. Vyhledávání her je rychlé, navíc jsem se ani při samotném závodění nesetkal s lagy, jen jednou jsem byl v polovině závodu z ničeho nic odpojen a vrácen do menu. Samozřejmě, nemohu říci, jak na tom online bude za pár týdnů, ale zatím hru hraje solidní počet hráčů a fungování je velmi dobré, rozhodně lepší, jak ve většině her od studia Milestone.

Zatím jsem hru Valentino Rossi The Game převážně chválil a za obsah i samotnou hratelnost se jistě nemá za co stydět. Jde o solidní motocyklový simulátor s velkým množstvím obsahu. Je jen škoda, že vývojáři stále nedokázali některé prvky zpracovat tak, jak bych si představoval, protože následně hodnocení táhnou trochu dolů. Zmínit můžu už samotné ozvučení motorek, které mohlo být rozhodně lepší, ano, jsem zmlsán hrou Driveclub Bikes, kde bylo ozvučení motorek na trochu jiné úrovni. Pak je tu třeba umělá inteligence, která na dnešní dobu už působí trochu zastarale, nemá potřebnou šťávu a kolikrát působí, že si jede to svoje, nějaká agresivnější nebo dynamičtější jízda u ní prakticky chybí, což se pochopitelně projevuje i do samotného závodění. Třeba u kolizí, které nepůsobí moc reálně. Pak tu jsou ještě některé drobné mušky, o některých jsem se zmínil výše, jako je třeba zprasené driftování v rally voze, na čemž musejí vývojáři ještě hodně zapracovat. No a pak je tu vizuální zpracování.

Vývojáři z Milestone neustále používají svůj několik let starý engine, který na první pohled nevypadá hrozně, ale ani nijak zázračně dobře, zvláště ve srovnání s konkurencí na současné konzolové generaci. Jde dnes o průměr, který trochu zachraňuje velmi kvalitní nasvícení, o které se stará technologie Yebis ve své poslední třetí verzi. Pokud se vám už v minulém roce nelíbilo vizuální zpracování, od Valentino Rossi The Game nečekejte nějaký výrazný posun k lepšímu, závodníci sice jsou detailní, a prostředí nevypadá špatně, ale jen do chvíle, než si začnete všímat detailů, které nejsou moc kvalitní.

Valentino Rossi The Game je solidní motocyklový arkádo-simulátor, který potěší velkým množstvím obsahu a zábavnou hratelností. Konečně tu máme nové MotoGP, u něhož je jasně viditelný posun od minulého ročníku. Je jen škoda, že vývojáři nezapracovali i na několika nedostatcích jako ozvučení nebo umělá inteligence, které se táhnou sérií několik let. Pokud i ty v dalším ročníku opraví, může jít hodnocení ještě výše. I tak si ale Valentino Rossi The Game zaslouží hlasité doporučení.

Valentino Rossi The Game

Milestone, Milestone
16. 6. 2016