Serious Sam HD: The Second Encounter

Martin Šmíd, 27. 12. 2010 17:15
V únoru tohoto roku jsme vám přinesli recenzi na hru Serious Sam HD: The First Encounter, která si u nás odnesla slušnou sedmičku. Jednalo se tak o docela povedený remake původního titulu. Pamětníci vědí, že na PC vyšel i druhý díl, který nesl název Serious Sam: The Second Encounter. I ten vyšel na Xbox Live Arcade, takže se pojďme podívat, jestli v kvalitách předčí svého předchůdce a jestli za těch 1200 MS bodů vůbec stojí koupit.

Pokud jste hráli na začátku roku první díl, tak už i víte, o čem bude ten druhý. Vývojáři se nepouštěli do žádných experimentů a naservírovali nám podruhé čisto čistou střílečku, kde opravdu myslet nemusíte. Jde jen o to si pořádně zastřílet, což se při tisícovkách nepřátel i děje. Každopádně by chtělo nastínit i nějaký ten příběh, který je ale naprosto prosťounký. Hlavní hrdina, příslušník speciálních jednotek Sam „Serious” Stone je opět zpět, přičemž ho hráči zastihnou ve chvíli, kdy si to letí ve své lodi na Sírius. Cesta ale netrvá moc dlouho, protože je sestřelen zpět na tu blbou Zemi, ze které se chtěl dostat. Ke vší smůle je zpět i Mental, takže může začít nová cesta k jeho zničení. Během cesty Sam „Serious” Stone zjistí, že jedině pomocí Svatého grálu může Mentala zastavit. Aby ho ale dostal, bude muset cestovat v čase do různých období. To je zhruba tak vše, co potřebujete vědět k příběhu. Více už říci nemůžeme. Ne, že by to bylo kvůli spoilerům, ale ono není ani co říci.

Určitě jste zvědaví, kam se Sam podívá tentokrát. Egypt, kde se pohyboval po celou první hru, je pryč, přičemž se nyní podíváte rovnou do třech různých koutů světa. Začnete ve středoamerické džungli, kde navštívíte mayské pyramidy. Poté vaše cesta bude pokračovat do starověkého Babylónu a zakončíte ji v Polsku, kde se podíváte na hrad Krwawice. Všechny levely jsou naprosto precizně navrženy a skvěle navozují autentičnost prostředí. Za level design si tak vývojáři z Croteam zaslouží jednu velkou pochvalu. Jako v prvním dílu, i zde je všech 12 úrovní čistě lineárních, přičemž je ale vývojáři okořenili o nové, hodně zajímavé prvky. Jsou to nejrůznější kluzké podlahy, jump-pady, trampolínové podlahy nebo různé gravitační anomálie. Tyto novinky přitom nepůsobí jen na vás, ale i na vaše nepřátele, což vytváří řadu zajímavých situací.

Ačkoliv se ve hře podíváte do úplně nových lokací, tak co se týče nepřátel, tak u nich zůstalo více méně vše při starém. Žádného nového druhu jsme si během hraní nevšimli a jen tedy ti bossové občas okoření hru o nějakou tu novinku. Naštěstí vývojáři přidali do hry nějakou tu novinku v podobě zbraně. Nově tak naleznete mocný plamenomet, který na blízko usmaží každého nepřítele. Pak je tu motorová pila, kterou asi není třeba představovat. Kromě těchto dvou zbraní tu je pak ještě odstřelovací puška na velkou vzdálenost. Kromě zbraní pak naleznete i nové power-upy a několik dalších věciček, které vám usnadní hraní.

Protože je hra naprosto lineární, není ji problém dohrát za zhruba dva večery. Toho si byli vědomi i vývojáři, takže do druhého dílu připravili i značně lepší multiplayerovou část. Rozšíření se dočkal kooperativní režim, kde nechybí módy Classic, Survival a Coin-Op. Kromě kooperativního režimu je tu pak i klasická online část, kde naleznete módy jako Capture the Flag nebo Last Man Standing. Pak nechybí ani režim Beast Hunt. Multiplayerová část je tak ve druhém díle určitě lepší, jen je škoda, že ji moc hráčů zatím nehraje.

Serious Sam HD: The Second Encounter běží na Serious Sam 3.0 enginu, jako první díl. Tento engine vývojáři vyvinuli pro třetí díl, který právě připravují a tyto remaky měly sloužit k jeho otestování. Můžeme říci, že engine je na první pohled opravdu pěkný a zvládne na scéně najednou několik stovek nepřátel, ale je i vidět, že si vývojáři moc práce s remakem nedali. Věříme, že engine zvládne hodně pěkných efektů, ale grafika v tomto remaku je docela rozporuplná. Modely nepřátel jsou fajn, ale prostředí je občas opravdu otřesné a můžete v něm vidět i textury v nízkém rozlišení. Grafika je tak jen průměrná, navíc se nám občas stalo, že se hra zasekla na pár vteřin. To hudební stránka je rozhodně povedená a dokonce nás potěšila skladba rolniček v zasněženém levelu. Za to palec nahoru. Ve hře pak nechybí ani povedený dabing hlavního hrdiny, který občas prohodí nějakou tu vtipnou hlášku. Na Duka sice nemá, ale určitě se i tak zasmějete.

Serious Sam HD: The Second Encounter nás opravdu bavil po celou dobu hraní a pokud nemáte k akčním hrám odpor, měli byste si ho koupit. 1200MS bodů není moc a za tuto částku dostanete střílečku, která vám vydrží zhruba dva večery. Pokud ji dohrajete, je tu ještě režim „Přežij“ a také multiplayer. Osmička je tak plně zasloužená a ano, Serious Sam HD: The Second Encounter je lepší jak první díl.

Serious Sam HD: The Second Encounter

x360
Majesco Games, Croteam