Revenge of the Wounded Dragons

recenze  2
Martin Šmíd, 19. 1. 2010 22:07
Koncem listopadu vývojáři z Artificial Mind & Movement skrze oficiální Playstation blog oznámili, že plánují vydat v prosinci zajímavou bojovku Revenge of the Wounded Dragons na Playstation Network. Ihned všechny překvapila velice povedená grafika, přičemž i trailery vypadaly velmi pěkně. Nyní Revenge of the Wounded Dragons doputoval na Playstation Network, takže se pojďme podívat, jestli za ni stojí utratit našetřené peníze.

Při oznámení vývojáři z Artificial Mind & Movement prohlašovali, že chtějí s Revenge of the Wounded Dragons oživit klasické chodící mlátičky, kde chodíte jednotlivými levely a kopete, boxujete a střílíte do všeho, co se jen pokusí pohnout. Byli jsme tak na tuto hru hodně zvědaví, protože si přiznejme, že podobných her moc není, spíše už vůbec. Aby vývojáři nějak odůvodnili ty tisíce mrtvých, které sprovodíte během hraní ze světa, vybrali si celkem jednoduchý příběh jako pozadí hry. Hlavní hrdina hry si žil celkem poklidný život, než ho začal terorizovat největší žijící mafián v okolí. Vše vyvrcholilo smrtí dědečka hlavního hrdiny, přičemž jeho sestra byla unesena tím stejným zmetkem. Nezbývá nic jiného, než naleštit cvičky, zajít zaposilovat do posilovny a hurá do boje. Celá hra je rozdělena na čtyři epizody, přičemž každá epizoda má šest levelů. Ty se od sebe celkem liší, takže na začátku budete procházet vesničky, ale časem se podíváte i do dolů, lesů, skladišť a vrcholků hor.

Protože se jedná o bojovku, řekneme si něco o samotném systému boje. Po levelu chodíte klasicky ze strany na stranu, přičemž na přibíhající nepřátele používáte klasickou směsici komb, jako jsou pěstní údery, ale i kopy. S kombinací tlačítek se dají vytvořit celkem zajímavá komba, která přidají na efektivitě. Nepřátelé časem používají na našeho hrdinu spoustu nefér prostředků, jako jsou pistole, brokovnice, dynamit, ale i zbraně na blízko jako nůž nebo lopata. Protože nepřátelé takto podvádí, musíte se naučit také podvádět a používat na ně stejné prostředky. Všechny vyjmenované věci můžete také použít, stačí je jen sebrat po mrtvých nepřátelích nebo je najít poházené po levelech. Asi nejvíce jsme si zamilovali lopatu, která na jeden úder pošle do hrobu vše, čeho se dotkne. Kromě likvidace klasických nepřátel přijdou občas na řadu i bossové. Ti jsou zpracováni velmi pěkně a každý boj s bossem je ve své podstatě originálem, protože na něj musíte vždy použít jinou taktiku.

Revenge of the Wounded Dragons nabízí i nějaký ten multiplayer. Ten spočívá v kooperativní kampani, ale i možnosti si v kooperaci zahrát nějakou tu minihru. Kooperativní režim jde zapnout pouze lokálně, což je trošinku škoda, ale asi jsme online režim za tak nízkou cenu ani nemohli chtít. Pokud zapneme kooperativní režim, objeví se na obrazovce dva hlavní hrdinové. Ovládání je stejné jako při klasické kampani pro jednoho, až na ten rozdíl, že na obrazovce běhají dva paňáci, kteří jsou limitování prostorem, a jeden druhému neuteče. Přesto musíme říci, že je tento režim velmi zábavný a skrývá v sobě obrovský potenciál. Navíc hra se díky kooperativnímu režimu o něco zjednoduší, což pocítíte už při prvním bossovi. Nebude tak často převládat frustrace, jako u hry pro jednoho.

Grafická stránka je na PSN poměry velmi povedená, přičemž je plně ve 3D. Můžete tak obdivovat do detailu postavené levely, kterými budete procházet, ale i pěkně vymodelované nepřátelské jednotky. Jen je trošinku škoda, že se grafika občas zakucká a framerate klesne téměř na nulu. Musíme ale říci, že se tak děje jen v momentech, kdy se načítá další kus mapy, takže se vám tohle určitě nestane při souboji, což by automaticky znamenalo konec, protože stačí dát nepřátelům chvíli nepozornosti a už si můžete říci o nápis na náhrobku. Naštěstí jde jen o menší vadu na kráse. Pochválit vývojáře musíme i za velmi pěkně zvládnutý soundtrack, který se ke hře velmi hodí, je rychlý a dodává hře pořádný spád. Rovněž všelijaké zvuky jsou na velmi dobré úrovni a pochválit musíme i klasické unrealovské namluvení, když třeba zakončujete nějaké kombo.

Revenge of the Wounded Dragons je skvělá bojovka na odreagování. Nabízí skvělou zábavu na dlouhé zimní večery, přičemž si vás získá velmi jednoduchou hratelností, ale i pohlednou grafikou. Pokud máte tento žánr rádi, rozhodně si Revenge of the Wounded Dragons pořiďte, vážně stojí za to. Ostatní by měli nad koupí vážně zauvažovat, protože koupit takhle pěknou bojovku za 10 dolarů je něco, co se prostě neodmítá.

Revenge of the Wounded Dragons

ps3
Sony Computer Entertainment, Wanako Studios