Red Faction: Battlegrounds

Martin Šmíd, 27. 4. 2011 11:30
Herní vydavatel THQ se před několika měsíci rozhodl, že svým velkým hrám udělá vždy před vydáním kampaň, kterou doprovodí nějaká ta menší stahovatelná hra pro Playstation Network a Xbox Live Arcade. Už příští měsíc doputuje na pulty obchodů nová akční hra Red Faction, takže se nedávno na zmíněných službách objevila hříčka Red Faction: Battlegrounds. Jestli stojí za ní utratit hned 10 euro, na to se vám nyní pokusíme odpovědět.

Největší nedostatek Red Faction: Battlegrounds odhalíte pravděpodobně už po zapnutí. Je na něm totiž vidět, že opravdu slouží jen jako menší reklama na větší titul, takže tomu odpovídal i rozpočet. Výsledkem je to, že toho moc v menu nenajdete. Sice položek tu je habaděj, ale ty důležité jsou ve výsledku jen dvě. První tvoří jakési tréninkové mise. Zde nějakou singleplayerovou kampaň nehledejte. Máte tu jen tréninkové mise, které vás mají připravit na to hlavní, a to je multiplayerový režim. V tréninku postupně projdete šestnáct připravených kol, během kterých se naučíte ovládat bojové vozidlo a budou vám vysvětleny i základní herní mechanismy. Za každý splněný level dostanete určité hodnocení, jako je bronzová až zlatá medaile, a pochopitelně i body do levelového žebříčku, pomocí něhož si odemykáte další stroje a zbraně.

Každopádně singleplayerová zkušenost je docela příjemný bonus k multiplayeru, a to z toho důvodu, že si v něm posilujete level. Ten tak máte pro oba režimy společný, což je docela dobré zjištění. Alespoň se do multiplayeru nepustíte jako úplný začátečník, který nemá nic odemknutého. Daleko horší je ale herní doba, která se pohybuje kolem 40 minut. Poté se už musíte pustit do zápolení s kamarády.

Nejlépe by se dal Red Faction: Battlegrounds popsat jako akční hra, kde si na začátku vyberete nějakou tu buginu, tank nebo robota, se kterým se poté vrhnete do menší arény, kde budete bojovat proti dalším třem protivníkům. Zprvu se to může zdát jako docela velká sranda, ale postupem se dostaví velká nuda, která vás donutí hru vypnout. Hru nezachrání ani opravdu povedené efekty od všemožných výbuchů, na kterých staví. Ty sice hratelnost do jisté míry oživují, ale jejich problém je ten, že se jednak postupně okoukají, a také docela ruší od samotné hratelnosti, takže občas je celá úroveň dost zmatená a ani nevidíte, kde se nachází váš stroj.

Mohlo by se zdát, že největší síla Red Faction: Battlegrounds je v multiplayeru, na který ostatně vývojáři hodně sázeli, což je už od začátku naprosto evidentní. Bohužel, multiplayer je dosti omezený a moc toho nenabízí. Najdete v něm jen pár arén, které si můžete zahrát v naprosto klasických herních režimech, jako je Deathmatch, Team Deathmatch, King of the Hill, Capture the Flag a Flag Frenzy. Asi nejzajímavějším režimem je King of the Hill, ve kterém musíte obsadit vždy jedno určené místo, o které tak se soupeři svedete velký boj. Marný není ani režim Flag Frenzy, kde každý hraje na rozdíl od Capture the Flag (týmový režim) za sebe, takže sbírá vlaječky a ty pak musí dostat na předem určené místo na mapě. U multiplayeru se sluší dodat, že ho můžete hrát jak v offline režimu na jedné televizní obrazovce, tak online. Bohužel online má jednu velkou nevýhodu, a to tu, že ho moc hráčů nehraje. Najít tak spoluhráče, který by sdílel vaše radovánky, je tak v mnoha případech nemožné, a to jak na PSN, tak na Xbox Live.

O docela povedených efektech u výbuchů jsem se už zmínil během recenze. Bohužel jde o jedinou věc, kterou můžu na grafické stránce pochválit. Jinak je totiž nevýrazná a dost průměrná i na hru této kategorie. Naštěstí alespoň ten framerate se drží. Čeho jsem si při hře nevšimnul, byl hudební doprovod, který buď úplně chybí, nebo je naprosto nevýrazný. Stejně tak jsou na tom všechny zvukové efekty.

Pokud jste fanoušci Red Faction univerza, tak si asi Red Faction: Battlegrounds neodpustíte. Každopádně i pro vás se zřejmě bude jednat o docela velké zklamání. U ostatních pak nevidím jediný důvod, proč by za něco takového měli vyhazovat našetřené peníze, zvláště v době, kdy se na Playstation Network a Xbox Live Arcade nachází celá řada lepších her.

Red Faction: Battlegrounds

THQ, THQ
5. 4. 2011