Nintendo Land

Martin Šmíd, 20. 12. 2012 22:00
Když vycházela konzole Wii, stala se populární i díky sbírce zábavných sportovních miniher Wii Sports. Svoji sbírku miniher dostala i nová domácí konzole Wii U, jmenuje se Nintendo Land a přináší hned dvanáct zajímavých hříček, které zabaví nejen jednoho hráče. Kolekce miniher Nintendo Land je přibalena k prémiové verzi konzole, ale dá se samozřejmě koupit i samostatně za cenu jiné velké hry, jestli se to vyplatí, na to by vám měla odpovědět naše recenze.

Když poprvé Nintendo Land zapnete, objeví se před vámi celkem chudá plocha, okolo níž jsou dveře do jednotlivých miniher. Jak je ale hned na začátku vysvětleno, tím jak hrajete a jste úspěšní, odemykají se vám další atrakce do zábavního parku, do kterého tak pomalu začínají proudit další Mii postavičky. To je samo o sobě velká motivace se neustále zlepšovat a svůj zábavný park tak postupně upravovat podle svého. Na začátku se mi moc nelíbilo, že musím všechny atrakce obíhat, naštěstí jsem po několika hrách získal možnost si minihry vybírat jedním kliknutím skrze Wii U Gamepad, takže dostání se do jednotlivých her je velmi rychlé, stejně tak následné utrácení peněz za nové věci do zábavného partu. Nintendo Land obsahuje celkem dvanáct miniher, přičemž rovnou polovinu si můžete zahrát v jednom, vlastně jsou pro single hraní stavěné. Další už ale vyžadují zapojení kamarádů, nejlépe dalších čtyř. Nejprve se ale podívejme na minihry, které staví na zážitku pro jednoho hráče.

Donkey Kong's Crash Course – Asi nejlepší hrou pro jednoho je Donkey Kong's Crash Course, ve které musíte speciálním vozítkem projet záludný labyrint a posbírat všechny v něm poházené banány. Snadno se to řekne, ale po několika minutách zjistíte, že jde o hodně náročnou zkoušku vašich schopností, protože každá nepřesnost nebo špatný manévr znamená konec nadějí. I přes vysokou obtížnost je ale hra neustále zábavná a nutí vás se zlepšovat, čemuž dopomáhá i jednoduché ovládání, skládající se pouze z pohybového ovládání, analogových páček, tlačítek R + L a mikrofonu, do kterého je třeba občas fouknout, aby se roztočila vrtulka na plošince, kterou se chcete dostat výše. Co se týče využití displeje ovladače, tak vlastně jsem hrál jen skrze něj, protože na něm vidíte jen malou zvětšenou část celé mapy, zatímco na televizní obrazovce je vždy zobrazená celá velká úroveň, abyste si udělali obrázek, kde se zrovna nacházíte. Donkey Kong's Crash Course je rozhodně hra, k níž se budete neustále vracet a pokoušet se překonávat předchozí výkony.
Hodnocení minihry: 9

Balloon Trip Breeze – Jednou z dalších her, kde vidíte velký kus světa na televizní obrazovce a na displeji ovladače jen zvětšenou část, je Balloon Trip Breeze. Tentokrát máte za úkol létat s Mii postavičkou pověšenou na balóncích z jednoho kontrolního bodu k druhému, přičemž mezi nimi se musíte vyhýbat nejrůznějším překážkám a nepřátelům, do toho sbírat balónky a další laskominy, některé se vám zobrazí až po nějakém tom úkonu, takže úrovně mají několik skrytých bonusů, které někdy odhalíte až po několikátém hraní. Minihra se hraje příjemně, několik desítek minus jsem nahrál, jen je tu zbytečné se dívat na displej Wii U Gamepadu, protože televizní obrazovka nezabírá jako u Donkey Kong's Crash Course celý level, ale vždy jen část, v níž letíte. Ovládání je ovšem vyřešeno příjemně, směr a rychlost letu ovládáte pomocí stylusu na dotykovém displeji. Po několika chvilkách jsem postavičku ovládal automaticky, aniž bych se musel dívat, kam čmářu stylusem na displeji gamepadu.
Hodnocení minihry: 8

Captain Falcon's Twister Race – Pokud máte rádi závodní hry, uspokojit by vás mohla minihra Captain Falcon's Twister Race, která odkazuje na F-Zero. V ní na vás čeká arkádová jízda, přičemž na displeji Wii U Gamepadu vidíte mapu tratě, zatímco na televizní obrazovce normálně trať se vznášedlem. To poté ovládáte pouze náklonem ovladače. Hříčka se hraje dobře, má příjemné ovládání, ale na více jak pár zajetí to nevidím. Určitě u ní nejde vydržet stejně dlouho, jako v předchozích případech.
Hodnocení minihry: 6

Octopus Dance – Možná tou nejméně povedenou hrou z celého balíčku he Octopus Dance. Zatímco v původní hře Game & Watch Octopus, na které Octopus Dance staví, jsme lovili poklady, zde se jedná o rytmickou hru, ve které je nutné do rytmu pohybovat analogovými páčkami. Zábava možná na minutu nebo dvě, ale poté minihru raději vypnete a budete se věnovat něčemu lepšímu.
Hodnocení minihry: 3

Yoshi's Fruit Cart – Jednou z těch lepších a zajímavějších miniher je Yoshi's Fruit Cart. V ní jezdíte vozíčkem s Yoshim, přičemž s ním musíte na televizní obrazovce sbírat nejrůznější ovoce, které se objeví. Trik je ovšem v tom, že cestu musíte namalovat na displeji Wii U Gamepadu, na kterém nevidíte pasti, takže musíte odhadovat, kde se to a to ovoce nachází, a zároveň se tak vyhýbat pastím, což není zrovna jednoduché, zvláště v pozdějších levelech. Rozhodně musím pochválit vývojáře za dobrý nápad, ale ona ani ta hratelnost není vůbec špatná, takže se dá zabavit klidně na několik desítek minut.
Hodnocení minihry: 7

Takamaru's Ninja Castle – Jako poslední hra pro jednoho tu je Takamaru's Ninja Castle. Tu jsem vám představil už v preview, protože se jedná o docela dost propagovanou ninja hru. Jde o to, že na televizní obrazovce máte vždy nějakou scénu, na které se objevují ninjové různých schopností, no a na vás je, abyste je skrzw Wii U Gamepad zaměřili a poté i po nich házeli hvězdice skrze dotykový displej. Ovládání je velmi jednoduché, vždy maximálně přesné a sestřelování ninjů zábavné, takže jsem se k hraní vždy vracel a snažil se překonávat starší rekordy. A že je co překonávat, když po pár levelech se budete muset pořádně oháněn.
Hodnocení minihry: 8

To by byly hry pro jednoho, druhou půlku poté zabírají hry pro více hráčů. Pro plné jejich užití je doporučeno hrát v maximálním počtu, což není pro mnohé problém, vždy se někdo najde, ale problém nastává, pokud doma nemáte wiimote gamepady a nunchaky. Pokud si chcete hru maximálně užít, značně se vám herní zážitek prodraží, a to až o několik tisíc, což není zrovna úplně ideální, a právě tohle se stane možná pro mnohé velkou překážkou. Navíc je docela nepochopitelné, že Nintendo záměrně kašle u svých her na podporu Pro gamepadu, který ani zde nevyužijete, ačkoliv by plně nahradil kombo wiimote + nunchak, alespoň u některých her. Pokud tedy doma nemáte zmíněné kombo pro další čtyři hráče, připravte se na investici nějakých 7 tisíc korun. To je částka, která asi odradí od nákupu Nintendo Land nejednoho hráče, a nejde se tomu ani tak divit.

Luigi's Ghost Mansion – Ačkoliv jsem po prvních dojmech přistupoval k Luigi's Ghost Mansion s velkou nedůvěrou, nakonec se z něj vyklubala nejlepší hříčka pro více hráčů. Čtyři hráči se v ní chopí klasických postaviček Luigiho v několika barevných mutacích, přičemž chodí po úrovni a musí odhalit neviditelného ducha, který se je snaží eliminovat. Ducha samozřejmě vidí jen hráč s Wii U Gamepadem, pro hráče s Wiiremote je jedinou nápovědou vibrování ovladače, pokud se duch objeví v jejich blízkosti. Hra je hodně stavěná i na kooperaci všech čtyř hráčů, protož jen málokdy se stane, že sám jeden hráč má proti duchovi šanci. Pokud se sejde dostatečný počet hráčů, je Luigi's Ghost Mansion hrou, u které se zábava počítá i na hodiny.
Hodnocení minihry: 9

Mario Chase – Mezi hrami pro více hráčů byste jen těžko hledali nějakou vyloženě slabou. Ani Mario Chase není vůbec špatný, spíše naopak, hraje se skvěle a zábava je vysoká, zvláště pokud se sejde u televize maximální počet hráčů. Hráči hrající na televizní obrazovce mají za úkol chytit pátého hráče, který hraje sám na Wii U Gamepadu, kde vidí i mapu s protivníky, kteří ho nahánějí. Nahánění je velká zábava a přináší řadu nečekaných situací.
Hodnocení minihry: 8

Animal Crossing: Sweet Day – Jedním z favoritů byl po prvních dojmech Animal Crossing: Sweet Day a je rozhodně skvělé, že si kvalitu udržela tato hříčka i do finální verze. Čtyři hráči hrající přes Wiiremote na televizi ovládají postavičky, kterými musí posbírat co nejvíce ovoce a dalších lahůdek, zatímco hráč hrající na Wii U Gamepadu hraje za stráž, která je musí pochytat. Zajímavostí je, že hráč na Wii U Gamepadu ovládá hned dvě postavičky najednou, každou na jednom analogu, takže si takto může ostatní postavičky protihráčů jednoduše zahnat do kouta. Ačkoliv se může minihra zdát na začátku až moc chaotická, po několika minutách se do ní vžijete a budete si ji maximálně užívat.
Hodnocení minihry: 9

The Legend of Zelda: Battle Quest – Fanoušci Zeldy nyní určitě dávají velký pozor. Ačkoliv minihra Battle Quest není klasickou Zeldou, nabízí docela velkou zábavu v kooperaci. Je stavěna pro pět hráčů, kteří se musejí prostřílet či prosekat šestnácti levely naplněnými monstry. Hra za vás chodí, takže na vás jen je, abyste pomocí wii remote plus ovládali meč, což je díky přídavku plus velmi přesné, navíc vás může podporovat jeden hráč v roli střelce skrze Wii U Gamepad. Pokud překonáte první poněkud nudnější levely, poté se celá hra rozjede a čeká na vás jízda až do konce, během které si budete muset maximálně pomáhat, abyste všechny nástrahy překonali. Jen na tu znovuhratelnost po prvním dohrání to moc není.
Hodnocení minihry: 7

Metroid Blast – Metroid je jednou z nejpopulárnějších sérií Nintenda, takže je jasné, že tu nemohla chybět hříčka s jejím motivem. Ta v sobě ukrývá prakticky tři plnohodnotné části. V té první Assault Mission budete muset spolupracovat, abyste zneškodnili objevující se protivníky. Klasická kooperace, připomínající hordu. To druhý režim Surface-Air Combat je zajímavý v tom, že hráči s Wii Remote se snaží sestřelit pátého hráče, který ovládá vesmírnou loď a sesílá na ně jednu bombu za druhou. Poslední mód Ground Battle, který je z oněch třech asi nejslabší, je jen o sestřelování tokenů. Metroid Blast ocení především fanoušci Metroid série, ale ani ostatní určitě neodejdou zklamáni, protože budou na pár minut zabaveni kvalitní minihrou.
Hodnocení minihry: 7

Pikmin Adventure – To nejlepší jsem si nechal na úplný konec. Pikmin Adventure je kooperativní minihra pro pět hráčů, v níž se chopíte Mii postaviček v podobě Pikminů a s nimi poté putujete krásnými levely, ve kterých samozřejmě dojde na ničení prostředí, ale i na nejrůznější střety s protivníky. Vše je neskutečně zábavné, navíc je zde dbán největší důraz na kooperaci, protože jen díky ní máte možnost některé těžší protivníky porazit. Bláznivá hratelnost, pěkná vizuální stránka a podmanivá hudba, to je to, čím si vás tato hříčka získá. Jen by mohla být ještě o něco delší, ale tohle je problém všech skvělých her.
Hodnocení minihry: 9

Nintendo Land je rozhodně příjemná kompilace miniher, která hlavně ukazuje multiplayerové možnosti a schopnosti Wii U Gamepadu. Pokud doma máte navíc i několik ovladačů z původního Wii, budete se ve více hráčích hodně bavit po spoustu hodin, takže vám mohu Nintendo Land doporučit, ačkoliv obsahuje i několik slabších částí. Pokud ovšem doma ovladače z Wii nemáte, a Wii U je vaše první konzole, doporučit vám Nintendo Land ani trochu nemůžu, protože dodatečná investice je příliš vysoká.

Nintendo Land

wiiu
30. 11. 2012