Need for Speed Undercover

recenze  45
Martin Šmíd, 1. 12. 2008 21:05
Když nebyl na E3 oznámen nový díl populární závodní série Need for Speed, začali jsme si už myslet, že EA letošní díl vypustí a vydá další až příští rok. Jenomže těsně před GC byl oznámen Need for Speed Undercover, který právě přišel na trh. EA v tiskovkách naslibovala hory doly, samotný producent byl ze hry nadšen, ale po zahrání si nejsme jisti, kolik ještě sérii Need for Speed zbývá do úplné smrti.

Need for Speed Undercover je již na první pohled překopaný Most Wanted. Opět tu máte velké město, ve kterém se můžete libovolně pohybovat a jezdit, kam se vám zachce. Problém je ovšem v tom, že v samotném městě se vůbec nic neděje a při projíždění potkáte jen pár aut. Proto je lepší vykašlat se na město a přejít na mapu, která je celkem přehledná a naleznete na ní vše, co k dokončení hry potřebujete. Ať už jsou to závody, nebo i všemožné dílny, které nabízí lepší součástky pro vaše plechové miláčky. Zde bych chtěl říci, že si v dílnách můžete nakupovat za vyhrané peníze díly, které už máte odemknuty. Pokud ovšem vaše srdce zatouží po nějaké té větší laskomince, budete si muset sáhnout na účet skrze PS Store a normálně si ji koupit! Ano, pokud si chcete na začátku hry koupit lepší součástku, musíte si ji koupit za skutečné peníze. Ceny se samozřejmě pohybují v rozmezí 40 - 80 Kč, ale pokud toho nakoupíte více, hra se vám pořádně prodraží.

Raději tuto část hry opustíme a půjdeme se věnovat samotnému závodění. Need for Speed Undercover nabízí celkem širokou paletu druhů závodů, ale žádné žhavé novinky tu nenajdete. Čeká vás tak klasický závod z bodu A do bodu B, kdy musíte předjet všechny vaše protivníky. Dále zde najdete klasické honičky s policií, které se v rámci možností povedly. Akorát do teď nechápu, proč mají policisté stejně rychlé auto jako vy, když byste jim ve skutečnosti s vytuněnou károu z konce hry udělili několik kilometrů. Jediným zajímavým a hlavně novým druhem závodu jsou dálniční bitvy. Vždy se ocitnete na dálnici a vaším úkolem je předjet svého soupeře a ujet mu minimálně o 300 metrů. To je ve většině případů velmi jednoduché, protože na dálnici není žádný pořádný provoz a když už, jedná se o opakované skupinky vozidel, které lehce prokličkujete. Ovšem i tak nemáte vždy jistotu, že závod o 300 metrů vyhrajete, protože soupeř se vás občas drží jako klíště. Najdete zde i klasické módy jako okruh, ale nejvíce vás zaujme asi závod, kde musíte v požadovaném čase způsobit co největší škodu. Klasické bourání do všeho okolo tu nemá moc velký efekt, a tak občas budete muset nějaké to auto vyřadit, čímž ho úplně odstavíte, a tím tak dostanete nějaké ty bodíky k dobru. Zajímavé je pak členění vašich trofejí. Pokud závod dojedete jako první, jste vždy vítěz. Pokud ho však dojedete v požadovaném čase, tak jste závod ovládli, což znamená, že dostanete speciální vylepšení vašich řidičských schopností. Tedy pokud lze považovat za vylepšení řidičských schopností třeba i vylepšení motoru.

Kapitolou samou pro sebe je umělá inteligence ať už vašich protivníků v závodě, tak především jedoucích vozidel ve městě. Jako by nestačilo, že celkové technické zpracování stojí za starou bačkoru, ale vývojáři se vám snaží ztrpčit život i nejrůznějšími záludnostmi, které až vyrážejí dech. Auta, která se náhodně objevují za zatáčkami, abyste do nich schválně najeli a tím tak vymazali ztrátu, kterou uštědříte vašim soupeřům, se ještě pochopit dají, ale je jedna věc, která se prostě pochopit nedá. Vezměte si situaci, že jedete celkem napínavý závod, kde vám jde o každou sekundu. Máte rovinku, proti vám jede ve vedlejším pruhu NPC auto. Říkáte si pohoda a ještě stisknete nitro, ale z ničeho nic protijedoucí řidič ve vedlejším pruhu odbočí a smete vás. Je úplně jedno, že jedete na silnici, kde žádná odbočka není. Autu se zkrátka zrovna zachce odbočit do protisměru. Na poprvé možná náhoda, ale když se vám to stane několikrát, ztratíte jistě i vy nervy.

Technickou stránku začněme grafikou. To, že vývojáři už několik let jen vylepšují starý engine, bychom ještě pochopili, ale proč se hra při hraní cuká, už bohužel nechápeme. Pokud jedete pomalu, tak zpomalení není až tak markantní, ale pokud jen trochu více šlápnete na plyn, hra klesne na nějakých 10fps a to je pak panečku zážitek. To ani nemusíte aktivovat zpomalený mód, který je v Undercover také přítomen. Zpomalení by byl ještě překousnutelný problém, kdyby se hra nesekala. Uvedu příklad. Jedete si poklidný závod, cíl čeká za poslední zatáčkou. Jenomže najednou se hra v zatáčce zasekne a vy narazíte do auta, které se náhle objeví v protisměru. Co tohle znamená, ani nemusím říkat. Ve většině případů je to restart závodu, případně znechucené vypnutí hry. Navíc musím také zmínit fakt, že má hra tendence zamrzat, takže si třeba chcete vybrat závod a loading trvá nějak podezřele dlouho. Bohužel máte po srandě a musíte svoji konzoli restartovat.

Hudební stránka je celkem povedená, ale po tolika dílech, které si jsou podobné jako vejce vejci, se nejedná o nic, co by vás zvedlo ze židle. Jediné, co můžeme pochválit, jsou filmečky, kterých hra sice neobsahuje mnoho, ale když už se nějaký spustí, stojí to rozhodně za to. Na profesionální úrovni je tak i dabing, který se povedl, a zapomenout nemůžu ani na české titulky. Ty jsou také výborné a naleznete je kromě Xbox 360 a PS 3 také na PSP.

Need for Speed Undercover nepřináší žádnou velkou změnu, ba co víc, přináší jen prach obyčejnou kopii staršího dílu Most Wanted. Pokud jste tento díl hráli, nic vás nebude motivovat k zahrání Undercover. Ovšem i ti, kteří ho nehráli, by měli nákup zvážit a investovat peníze raději jinam. Třeba do povedeného Burnoutu, který je sice starší, ale nabízí větší a trvanlivější zábavu.

Need for Speed Undercover

ps3x360wiipspdsps2
Electronic Arts, EA Vancouver / Exient Entertainment / Piranha Games / Firebrand Games
Datum vydání hry:
17. 11. 2008
KARTA HRY
4/10

Komentáře