My Sims Agent

Martin Šmíd, 19. 11. 2009 22:41
Když jsme před rokem dohráli My Sims Kingdom, byli jsme ze hry nadšení a udělili jí B. Rok se s rokem sešel a máme tu pokračování, které nese název My Sims Agent a místo do království plného čarodějů, nadpřirozených bytostí a princezen, se podíváme do světa tajných agentů, kteří vyšetřují samé zajímavé případy, jako je hledání míčků pro psa. Pojďme se podívat, jak tato hra dopadla a jestli stojí za naše peníze.

My Sims je pro EA na Wii velmi důležitou značkou, přičemž za malou snahu a malé peníze lze udělat celkem obstojnou hru, která na sebe vydělá a přinese nějaké ty menší peníze. EA má z této série pravděpodobně opravdu hodně peněz, když nás neustále zásobuje novými hrami z tohoto světa. Jen za poslední rok jsme jich tu měli několik. Mimo již zmíněného My Sims Kingdom můžeme zmínit například My Sims Racing, My Sims Party nebo hodně nepovedený SimsAnimals, který vyšel dokonce ve dvou dílech. Hra začíná u Buddyho, starého známého z předchozích her, který nám představí velmi dobrého kamaráda, nejlepšího detektiva, Kachla. Detektiva si pochopitelně musíte z počátku vytvořit, přičemž si můžete vybrat pohlaví a poté si svou postavičku jednoduše upravovat. Můžete si vybrat z několika barev pleti, vlasů, očí, ale i z několika druhů brýlí, abyste vypadali opravdu cool. Poté už stačí vstoupit do hry, která vám trošinku nastíní nějaký ten příběh a hurá na hledání první stop.

Jako začínající detektiv toho nemáte zrovna moc na práci, která zpočátku spočívá v hledání psů a řešení dalších menších případů. Až budete povýšeni a dostanete se do Sim Protection Agency si budete moci vytvořit vlastní armádu detektivů, které pak budete moci posílat na nejrůznější cesty, kde je necháte plnit nejrůznější úkoly. Vše má tak vést k překažení všech plánů mocného pána kriminálního podsvětí, Morcuba. Kromě dopadení Morcuba budete muset plnit i nejrůznější úkoly pro obyvatele města. Pokud má pro vás obyvatel města nějaký ten úkol, objeví se nad ním otazník, poté už stačí obyvatele vyslechnout a pomoci mu. Všelijaké úkoly většinou spočívají v nalezení určitě věci, v promluvení si s nějakým tím svědkem, ale také v řešení logických hádanek. Právě hádanky jsou na hře možná to nejzábavnější a skvěle se hodí k ovládání konzole Wii. Menším mínusem je fakt, že hádanky jsou velmi jednoduché a je tak vidět, že hra je určena pro mladší hráče. Pro ně mohou být hádanky složitější, ale starším hráčům stačí jen několik okamžiků na jejich vyřešení.

Samotná hra je na velmi slušné úrovni, přičemž jsme během hraní nezaznamenali žádné hluché místo. Protože hrajete za agenta, musíte mít k vyřešení úkolů při sobě i všelijaké moderní vymoženosti. Nečekejte ale, že byste měli takové vychytávky jako agent 007. Většinou jde o klasické věci, jako je lupa, kterou hledáte stopy, nebo telefon na skenování otisků prstů. Rovněž máte při sobě i páčidlo, s jehož pomocí můžete násilím otevřít zamčené dveře. Všechny věci máte navíc vždy pěkně u sebe a jejich použití je jen otázkou několika vteřin. Vývojáři celkově vyladili ovládání do naprosté dokonalosti, kdy postavičku ovládáte analogem a mířením remote ovladače ovládáte ručičku, kterou poté přijímáte rozhovory, hledáte věci nebo řešíte logické hádanky. Kromě úvodního městečka se po čase podíváte i do jiných částí naší modré planety, takže nebudou chybět ani zasněžené horské vesničky. Do těchto pasáží se vždy přesunete vlakem nebo letadlem v průběhu krátké animace.

Technické zpracování je na stejné úrovni jako před rokem vydaná hra My Sims Kingdom. Před oním rokem se nám grafické zpracování velmi líbilo, přičemž se jednalo o velmi povedený a odlehčující styl, který ke hře pasoval. O rok později už bohužel stejný engine nevypadá tak dobře a zvláště s horším level designem si všimnete jeho limitů a ne moc pěkných lokací. Vše je tedy při starém, dokonce narazíte na několik již dříve použitých objektů, textur a dalších věcí, což v nás budí docela rozporuplný dojem. Zvuková stránka je na tom bohužel podobně, protože postavičky pořád mumlají a není jim rozumět. Taky mi trochu nedochází, proč je hra určená pro děti od 3 let, když v tomto roce děti stejně neumí číst. Trošinku zklame i nepřítomnost české lokalizace, která by této hře určitě pomohla. Hudební stránka je povedená, přináší starší melodie, ale určitě si všimnete i několika novinek.

My Sims Agent je dalším dobrým dílem, kterým fanoušci rozhodně nepohrdnou. Ačkoliv nenabízí tolik nových nápadů, jde o dobrou zábavu na několik dní. Pokud máte rádi vyšetřování záhad, bude vás My Sims Agent bavit ještě déle. Pokud vám ale záhady nic neříkají a radši byste něco trošku jinačího, dejte přednost nedávno vydanému My Sims Racing nebo rok staré hře My Sims Kingdom, která je navíc pro menší hráče přístupnější díky české lokalizaci. Nic ale nemění na tom, že je My Sims Agent další podařenou hrou v této sérii.

MySims Agents

wiids
Electronic Arts, Electronic Arts