Marvel Ultimate Alliance 2

Martin Šmíd, 18. 11. 2009 23:44
Když byly ještě next-gen konzole v plenkách, vyšla celkem zajímavá komiksová hra Marvel Ultimate Alliance. Protože se jednalo o celkem podařený titul a dokonce se i dobře prodával, Activision zavelel a Raven Software vytvořil druhý díl. Ten se nyní dostává na pulty obchodů, aby kolem sebe omotal komiksově naladěné hráče, kteří žerou postavičky ze dvou známých světů. Pojďme se podívat, jak se tento počin povedl. Finální verdikt naleznete v naší recenzi.

Pokud je na světě něco, co čtou malé děti, školáci, dospělí, ale i staří, tak jsou to komiksy. Obrázkové magazíny, kde na nás chrlí svoje příběhy superhrdinové ze všech koutů vesmíru, jsou neustále hodně populární a do dnešního dne už vyšla celá řada těchto sešitů. Jedním z největších vydavatelů komiksů je i Marvel Comics, který nám v minulosti přinesl takové hity, jako je Fantastic Four, The Amazing Spider-Man, The Incredible Hulk, Iron Man, Captain America, Thor, Daredevil nebo X-Men. Co název, to velký pojem mezi fanoušky komiksů. Byla by tak škoda, kdyby tito hrdinové zůstali jen na obrázcích. Proto přišel Activision a připravil hru Marvel Ultimate Alliance 2, kde si všechny hrdiny užijeme.

Určitě víte, že komiksy staví většinou na velmi propracovaném univerzu a i příběhu jednotlivých kapitol. To samé se dá říci i o hře Marvel Ultimate Alliance 2, která obsahuje opravdu povedený příběh. Nacházíte se uprostřed občanské války mezi hrdiny z komiksů, přičemž si budete moci na začátku hry vybrat, za jakou stranu celý konflikt prožijete. Můžete se buď přidat na stranu Iron Mana a prožít s ním dobrodružství, během kterého budete spíše chránit zákon, nebo na stranu Captaina America, který má trošinku morbidnější způsoby, stejně jako jeho kolegové. Na začátek musíme zmínit, že každá strana nabízí zhruba polovinu vlastních misí a úkolů, což z Marvel Ultimate Alliance 2 dělá celkem důstojně znovu hratelný titul, kdy si můžete dát podruhé hru za druhou stranu. Tím se vám herní doba prodlouží o spoustu hodin.

Celá hra je založená na procházení levelů se čtyřmi postavičkami, kdy vždy ovládáte pouze jednu, přičemž zbylé tři ovládá umělá inteligence. Je nutno podotknout, že umělá inteligence vašich spolubojovníků je velmi obstojná a nestane se, že by se někde zasekla nebo vás nechala ve štychu. Mezi postavičkami si můžete dále přepínat, přičemž vaši skupinku si vždy utvoříte z velkého množství nabízených charakterů. Na jedné straně tu máme charaktery jako Captain America, Daredevil, Deadpool, Hulk, Green Goblin nebo Human Torch a na druhé Spider-Man, Venom, Wolverine, Mr. Fantastic, Iron Man nebo Songbird. Každou postavičku si dáte do své party v jednoduše poskládaném menu, přičemž poté vám už nic nebrání v ponoření se do vzrušujícího příběhu.

Každá postavička disponuje základními typy úderů, které se od sebe moc neliší. Spíše jde o speciální komba a schopnosti, jako je třeba u Spider-mana pavučina. Vaše postavičky si dále můžete vylepšovat za nasbírané body, které získáváte za specifické úkony. Samotný bojový systém je velmi jednoduchý a většinou hra dává za úkol zlikvidovat vše, co stojí v cestě, pouze hrubou silou. Na nějaké taktizování se zde bohužel nehraje, což je škoda. Co ovšem většinou dělá velký problém, jsou zmatené situace, kdy se toho děje na obrazovce opravdu hodně, scéna je nepřehledná a do toho vás zazlobí kamera, která si občas dělá opravdu, co chce. Souboje jsou ale na druhou stranu velmi svižné a většinou i zábavné. Zmínit musíme i velmi povedený kooperativní režim až pro čtyři hráče, který je oproti hře pro jednoho velmi zajímavý a přeci jenom živí spoluhráči, to je jiné kafe.

Technická stránka hry je velmi rozporuplná. Občas narazíte na nádherně zpracované levely, které vypadají vážně hodně pěkně, ale někdy narazíte na levely, které jsou opravdu ošklivé a bez života. Tomu poté odpovídá i grafická stránka, kterou zachraňují jen všelijaké efekty, které vznikají u velkých šarvátek nebo během používání schopností jednoho z hlavních protagonistů. Musíme ale pochválit framerate, který se po celou dobu drží na slušné úrovni a nikdy neklesne pod hranici hratelnosti. Fyzika je na tom hodně dobře a velice potěší interaktivní prostředí, ve kterém se pohybujete. Ani hudební a zvuková stránka není špatná, skvěle se hodí ke komiksové hře a navozuje tu pravou, superhrdinskou atmosféru.

Marvel Ultimate Alliance 2 je bohužel jen prachsprostou mlátičkou, která nenabízí nic originálního a nedostačující je i využívání samotných hrdinů, kde jejich potenciál vývojáři ztratili hned na začátku vývoje. Jinak jde o celkem pohodovou bojovku, která fanoušky komiksů rozhodně nezklame. Ale nic to nic nemění na faktu, že Marvel Ultimate Alliance 2 je pouze průměrnou hrou. Spider-mane a další, je nám bohužel líto, ale na víc jak C to tentokrát není.

Marvel: Ultimate Alliance 2

ps4ps3x360xone
Activision, Vicarious Visions / Savage Entertainment / n-Space