Kinect Adventures

recenze  4
Martin Šmíd, 11. 11. 2010 13:21
Nintendo mělo při startu své konzole Wii hru Wii Sports, která dokonale ukázala, čeho je schopná. Sony pak vsadila při startu Playstation Move na hodně jednoduché hříčky Start The Party!. To Kinect má zase u startu jako takovou základní hru Kinect Adventures, která má předvést, čeho je schopný. Už na začátku můžeme říci, že se jí to daří na jedničku a oproti svým konkurentům přináší Kinect Adventures nejlepší startovní zkušenost.

Je to několik hodin, co jsme vám přinesli recenzi na očekávaný Kinect, takže nyní je čas, abychom vám přinesli i recenzi na první hru. Kinect Adventures je zvláštní především tím, že ho dostanete rovnou v balení s kamerkou, což je značná výhoda oproti konkurenčnímu Start The Party! pro Playstation Move, který si musíte zakoupit. Ihned se tak můžete pustit do hraní. Kinect Adventures je pak soubor pěti menších hříček, ve kterých vždy jde o jedno, nasbírat co nejvíce bodů a získat co nejlepší ohodnocení. Cíl je tak neustále stejný, ale co je naštěstí jiné, je samotná hratelnost jednotlivých miniher. Než se vrhneme na samotné minihry, tak je třeba říci, že si můžete zvolit v menu volné hraní nebo dobrodružnou cestu. Dobrodružná cesta je jakási hlavní kampaň, kde postupně prostřídáte všechny minihry, přičemž obtížnost se bude neustále zvedat. Zde uspěje jen ten nejlepší. Co se ale na začátku může zdát jako nadlidský úkol, to na konci z fleku dáte, protože vás Kinect opravdu hodně rozpohybuje. Už tento samotný fakt je velkým plusem. Koho by pořád bavilo sedět u her jako kaktus a jediný pohyb, který by udělal je natáhnutí ruky pro pivo.

Nyní se už ale pustíme na jednotlivé minihry. Jako první z naší strany padla volba na hru, která se odehrává na nějaké menší vesmírné stanici, kde se hráč bude hýbat v prostoru a v něm sbírat jednotlivé žetony, aby za ně dostal body a poté i vyznamenání. Musíme říci, že jako demonstrace možností Kinectu tato hříčka funguje naprosto skvěle. Hlavně předvedení 3D prostorového hraní, ale jinak se nejedná o něco extra zábavného. Tato hra totiž brzy omrzí a raději se přesunete dále. O něco zajímavější nám tak přišla hra, kde jsme byli uzavřeni v jakési skleněné kukani na mořském dně a kolem nás plavaly ryby různých velikostí a druhů. Jenomže, ona ta mořská fauna měla zřejmě hlad, takže ráda dělala do skla díry. Naším úkolem bylo díry vždy ucpat, ať už rukama, nohama nebo hlavou. Občas se děr objevilo několik, takže jsme museli využít i celé tělo. Na rozpohybování šlo o dobrou hru, ale raději jsme šli dál.

Jako další přišla na řadu hra River Rush, kterou můžete znát ze všelijakých předváděček Kinectu. Jedná se o ono sjíždění na raftu divokou řeku. Musíme říci, že pokud nás předchozí hříčky jen rozehřívali a na tělo to nebyla zase taková zátěž, tak River Rush nás pěkně rozpohyboval. Někdy až takovým způsobem, že jsme si museli na chvilku sednout, protože srdce bušilo jako o závod a teklo z nás, jako bychom tvrdě makali hodinu v posilovně. V této hříčce totiž budete nejen uhýbat ze strany na stranu, ale také skákat a dělat další vylomeniny, abyste sesbírali co nejvíce žetonů. Zvláště zajímavá je poté i hra ve dvou. Co možná trošinku zamrzí, je občas citelné menší zpoždění. Děje se třeba při výskocích, kdy musíte přeskočit nějakou tu překážku. Je tak třeba skočit vždy o něco dříve. Pokud skočíte jen několik centimetrů před překážkou, máte smůlu. Jde ale jen o malou mušku. Jinak jsme si hru patřičně užili.

Další na řadu přišla notoricky známá hra RallyBall. V ní si stoupnete do menší arény, kde poté odpálíte míček a ten poté musíte svým tělem odrážet dopředu, abyste zničili všechny cíle a bedničky. Pokud se vám podaří zasáhnout i nějaký ten bonus, tak se míčů objeví na obrazovce více a to je poté sranda je udržet všechny v aréně. Zvítězí ten nejmrštnější. Za zničení všeho poté dostáváte body. RallyBall je další hra, která nám skvěle rozhýbala tělo, a zvláště ve více lidech se jednalo o skvělou záležitost pro soutěžení. Jako poslední jsme si nechali hru Reflex Ridge, a udělali jsme dobře. Jak se říká, to nejlepší přichází vždy až na konec. V této hříčce si stoupnete na dřevěný vozík, který s vámi poté projede překážkovou dráhu. Vaším úkolem je tak uhýbat připraveným překážkám, a to nejen úkroky do stran, ale i skrčením a skákáním. Do toho všeho ještě budete muset sbírat žetony, někdy i opravdu zajímavými pózami. Reflex Ridge je tak na pohyb určitě nejtěžší hrou, ale také nejzábavnější a pro skupinové hraní je přímo dělaná. Kdo jednou vyzkouší, už nebude chtít hrát na párty nic jiného.

Každá z těchto pěti miniher obsahuje i hraní ve dvou na jedné televizní obrazovce nebo přes Xbox Live. Můžeme tak říci, že právě multiplayer ve dvou je na celém Kinect Adventures to úplně nejlepší. Zábavy je opravdu hodně, přičemž díky jednoduchému nastavení se tak může zapojit kdokoliv a kdykoliv. Kamerka vždy pozná díky Kinect ID, kdo před ní vlezl a ihned mu po pár vteřinách přidělí jeho vlastní profil. Ostatně, Kinect ID je jedna z těch nejlepších funkcí Kinectu a v Kinect Adventures funguje naprosto spolehlivě. Než na hraní před jednou televizní obrazovkou jsme byli zvědaví, jak se bude hrát Kinect Adventures po Xbox Live a jestli tam bude znát větší odezva. Můžeme ale s klidem říci, že o moc se odezva nezvětšila a několika hodinovou seanci jsme si dokonale užili. Kdo tak má kamarády na Xbox Live s Kinectem, tak si troufáme tvrdit, že v brzké době se od této kamerky jen tak neodtrhne.

Co musíme dále ocenit, je automatické típání obrázků, které se vám poté ukládaly do speciální složky v menu. Z ní jsme mohli fotky jednoduše upravovat a poté uploadovat na speciální stránku kinectshare.com . Po přihlášení na tuto stránku můžete své fotky dále upravovat a sdílet přátelům třeba na Facebook. Jednu takovou povedenou fotku přikládáme http://konzolista.cz/obrazky/kinect_adventures.jpg .

Kinect Adventures skvěle prezentuje možnosti Kinectu a ačkoliv se nejedná o trvanlivou záležitost, každý by si ho měl vyzkoušet. Ostatně, dostanete ho zdarma ke Kinectu. Škoda jen, že balíček obsahuje pouze pět miniher, z toho dvě slabší. Při vyšším počtu bychom se nezdráhali udělit hodnocení větší. Nyní je to jen za šest, ale i tak se budete neskutečně bavit.

Kinect Adventures!

x360
Microsoft Game Studios, Good Science Studio