James Bond 007: Everything or Nothing

recenze  13
Martin Šmíd, 30. 9. 2010 0:02
EA nám jeden čas servírovala opravdu hromadu her s licencí agenta 007. Některé z nich byly povedené, jako třeba James Bond 007: NightFire od Gearboxu, ale i některé méně povedené (From Russia with Love). Každý tak očekával, jak na tom bude James Bond 007: Everything or Nothing, do kterého EA slibovala hromadu novinek, ze kterých šla hlava kolem, a samotná hra se i hodně lišila od toho, co jsme tu s touto licencí měli. Když vyšla, tak překvapila nejenom kritiky, ale i samotné hráče. Pojďme se na ni podívat.

Samotný příběh hry James Bond 007: Everything or Nothing je naprosto klasický. Svět je zase v ohrožení, přičemž to není z důvodu padajícího meteoritu nebo útoku ufonů. To jen jeden bláznivý rus jménem Nikolaj Diavolo si hraje s nanotechnologií, což je pochopitelně hodně špatné. Rus a nanotechnologie, to je prostě smrtelná kombinace, a potřebuje být eliminována. Proto se na scéně objevuje James Bond, aby všechny zlé úmysly Nikolaje přerušil. Scénáři ale jinak nechybí hodně příběhových zvratů a překvapení. Ostatně, psal ho Bruce Freirstein, který má na triku scénáře k filmům Zítřek nikdy neumírá, Zlaté oko nebo Jeden svět nestačí. Už z toho můžete usoudit, že rozhodně půjde o kvalitní počin. Ačkoliv je teda nutné říci, že na začátku tomu nic nenasvědčuje. Může za to především úvodní písnička, kterou nazpívala Maya. U ní si totiž fanoušci agenta 007 budou trhat vlasy a odprošovat, že tolik nadávali na Madonu. Ta je totiž v porovnání s tímto paskvilem naprosto fenomenální. Naštěstí, že ji ve hře uslyšíme jen jednou.

Pak už ale přicházejí lepší zprávy. Tedy, ještě během písničky. V ní si můžete všimnout, jaké herce ve hře uvidíte. Pierce Brosnan v roli Bonda byl jasný dlouho dopředu. Stejně tak herečka Shannon Elizabeth, která si zahrála Bondgirl. V roli hlavního padoucha, Rusáka Nikolaje, se objeví herec Willem Dafoe. Dále se pak objeví i Richard Kiel, John Cleese nebo Judi Dench. Jak můžete vidět, hvězdné obsazení hře nechybělo. Když už museli vývojáři zaplatit neuvěřitelně vysokou částku za licence na herce, tak si řekli, že by byla škoda, kdyby hráči Pierce Brosnana viděli pouze ve filmečcích. Rozhodli se tak pro tu nejlepší možnou volbu. Hru už hráči neviděli z pohledu hlavního hrdiny, ale z pohledu třetí osoby, takže měli hlavního hrdinu pěkně na očích po celou dobu hry a mohli se tak s ním i více ztotožnit. Toto rozhodnutí prospělo ale i samotné hratelnosti.

Nyní už ale k tomu, co se bude dít na televizní obrazovce. Hra pěkně žene kupředu, jako rozjetý Aston Martin a jedna akce střídá druhou. Co zdobí hru Everything or Nothing a značně tak převyšuje předchozí díly, je pestrost. Už se nestane, že byste chodili z levelu do levelu a čistili je od přibíhajících neřádů. Jednou totiž je hra klasickou střílečkou, jindy jezdíte na motorce, v další zase jedete pěkně potichu a likvidujete stráže ze zálohy, poté zase létáte v helikoptéře a shazujete bomby. Na různorodost si tak rozhodně nemůžeme stěžovat. Ať už budete plnit jakoukoliv misi, tak všechny jsou hodně akční a přeplněné neustálého odrážení kulek, vybuchujících objektů a také nepřátel s velmi dobrou umělou inteligencí. Navíc se vyskytne občas mise, kde máte dva způsoby, jak ji splnit. Za vzor si vezmeme třeba misi, ve které pronásledujete vlak. Můžete v ní usednout do svého nablýskaného Aston Martina a začít vlak pronásledovat. Tato cesta je navíc plná zkratek a cest k objevení. Vždy se dá zajet jinak. Druhá možnost, jak tuto misi splnit, je vzít si motorku. S ní pak máte úplně jinou trasu, nutno podotknout, že o něco zajímavější.

Samozřejmě, ne všechny levely jsou takto propracované, ale z většiny přímo čiší to, jak si s nimi vývojáři pohráli, takže jim snadno nějaký ten úlet odpustíte. Třeba ten, když letíte v helikoptéře a shazujete bomby. Tato mise se moc nepovedla, ale co, každý den nemůže být posvícení. Vývojáři dále do hry dali funkci, kterou nazvali „Bondův instinkt”. Pokud ji aktivujete, vše zmodrá a čas se zpomalí. Ne, nejedná se o nějakou modrou parodii na bullet time. To jen v tomto režimu snáze vidíte výbušné barely, tajná tlačítka a další užitečné věci, pomocí kterých můžete udělat nějaký ten podfuk na své nepřátele. Když se vám takováto akce povede, objeví se na obrazovce logo 007 a zazní slavná znělka od Johna Barryho. Kromě dobrého pocitu z dobře odvedené akce navíc získáte body, za které si pak můžete odemknout nějaké ty bonusové blbinky. James Bond se ani v této hře neobejde bez vynálezů od pana Q. Během hry si tak vyzkoušíte infravidění, vystřelovací kotvu, neviditelné auto, ale i Bond sám se může stát na chvilku neviditelný. Věciček je tak i v James Bond 007: Everything or Nothing opravdu hodně a každý si najde nějakého toho svého favorita.

Co se týče grafické stránky, tak ta je pohledná, rychlá a plně funkční. Sice neobsahuje nějaké ty efekty navíc, ale to rozhodně nevadí. Neustále totiž budete ve víru akce, takže si i nějakých těch nedodělků ani nevšimnete. Velké plus je navíc to, že framerate neklesá, takže vás nic neruší od samotného hraní. Stejně je na tom i soundtrack, který se také povedl a navozuje onu filmovou atmosféru, kterou známe z kina.

James Bond 007: Everything or Nothing je podle nás nejlepší bondovkou, jaká vyšla v éře Playstationu 2 a prvního Xboxu. Nechybí ji spád, rozmanitá hratelnost, skvěle navržené mise, hvězdné obsazení a hlavně zhruba 20 ti hodinová hratelnost, která se dneska už moc nevidí. Pokud jste tak neměli s touto hrou tu čest, tak okamžitě napravte tuto velkou chybu. James Bond 007: Everything or Nothing totiž není jen další hra podle filmové licence, ale vynikající akční titul, který by vám neměl chybět ve sbírce.

007: Everything or Nothing

ps2
EA Games, EA Redwood Shores
Datum vydání hry:
17. 2. 2004
KARTA HRY
9/10

Komentáře