Hyrule Warriors: Definitive Edition

Martin Šmíd, 16. 5. 2018 15:00
Nintendo se zřejmě rozhodlo, že pro svoji novou úspěšnou konzoli Nintendo Switch přinese většinu her z předchozí konzole Wii U. Nedávno jsme tu měli plošinovou Donkey Kong Country: Tropical Freeze, za několik dní k nám pak doputuje i nové vydání akční hry Hyrule Warriors. Ta vyšla poprvé před čtyřmi lety, ale protože se jednalo o kvalitní propojení The Legend of Zelda značky s Warriors sérií, získala si početnou základnu fanoušků. Nintendo se následně rozhodlo připravit i 3DS verzi s níž navíc přišel i další obsah. Definitivní edice pro Nintendo Switch pak má nabízet veškerý doposud vydaný obsah a zároveň se má jednat i o doposud nejlepší verzi hry.

Když byla hra Hyrule Warriors poprvé oznámena, moc jsem nevěděl, co od ní očekávat.  The Legend of Zelda sérii miluji, ale spojení s Warriors hrami, které zase moc nemusím, mi připadalo hodně zvláštní a ne moc přitažlivé. Když jsem si ale zahrál finální verzi, uznal jsem, že hra má své jedinečné kouzlo, takže jsem neměl problém ji dohrát a následně se k ní ještě sem tam vracet. Mohla za to pochopitelně hlavně atmosféra a hlavně můj oblíbený svět s postavami, které ho obývají. Navíc ono spojení bylo i trochu trefou do černého a odstartovalo i další podobné pokusy. Měli jsme tu pak i takové hry vycházející z Dragon Quest série nebo Fire Emblem, které navíc také nedopadly vůbec špatně. Hyrule Warriors: Definitive Edition pro Nintendo Switch je pak jakýmsi návratem na začátek, přičemž i po letech se jedná o docela zábavnou akci, kterou by si fanoušci měli rozhodně zahrát. Navíc nyní je dobře hratelná i na cestách, což se o původní 3DS verzi, která měla řadu omezení a problémů, říci nedalo.

Hrám Hyrule Warriors jsme se v minulosti dostatečně věnovali, takže pořád si můžete přečíst starší recenze, které vám o nich řeknou vše podstatné. Má recenze Wii U verze - odkaz a recenze 3DS verze od Pavla - odkaz . Já zde snad jen v rychlosti řeknu, že jde o rychlou akční hru ve stylu Warriors série, která je zasazena do The Legend of Zelda univerza. Základem je určitě příběhový režim, v němž jste vždy hozeny na rozmanité a kvalitně navržené mapy, na nichž musíte likvidovat zástupy stovek nepřátel, což je docela legrace díky hned 29 různým postavám s jedinečnými schopnostmi. Navíc každá mapa obsahuje řadu zajímavých úkolů, které budete plnit, stejně jako souboje s bossy. Už v původní recenzi jsem psal, že je vše až nečekaně dobře namícháno a velmi dobře funguje, což se dá říci o hře i dnes. Hratelnost moc nezestárla, pořád jsem se během hraní dobře bavil a ještě bavit budu, protože Hyrule Warriors není jen o dohrání hlavního příběhu, ale i dalších režimech, které jsou dost možná ještě lepší a zábavnější.

Switch verze pak podporuje i kooperativní hraní pro dva hráče. To není pochopitelně žádná novinka, protože kooperaci měla už i Wii U verze, kdy jeden hráč hrál na televizi a druhý na Wii U Gamepadu. Switch verze obsahuje klasický split-screen režim, a to jak na TV tak v tabletovém režimu, navíc můžete hrát s kamarádem jen za pomocí Joy-Conů. Ano, není to nejpohodlnější, ale funguje to a když není po ruce normální gamepad, na solidní zábavu to i tak stačí.

Že Hyrule Warriors dobře funguje i dnes, je patrné z předchozích řádek. Vy se ale určitě ptáte, co je oproti předchozím verzím jinak nebo co hra nabízí nového. Nejprve začnu vizuální stránkou, která je dosti podobná jako na Wii U, což ale není moc na škodu, protože už tehdy hra vypadala solidně a vizuální stránka naštěstí moc nezestárla, ačkoliv pochopitelně je možné si dnes zahrát řadu hezčích her. Důležité je, že vizuálně vás Hyrule Warriors rozhodně neurazí, a to ať už budete hrát na velké televizní obrazovce nebo v handheldovém režimu, v němž jsem hrál po většinu času. Co je daleko důležitější dle mého názoru, je skutečnost, že v obou režimech hra jede velmi dobře, je jen několik málo okamžiků, při nichž jsem si všiml viditelnějšího poklesu frameratu. To potěší hlavně u handheldového režimu, protože dříve vydaná 3DS verze běžela mnohdy i s propady pod 20fps. Zároveň určitě budete mít radost z kratších nahrávacích časů či z odstranění několika bugů a chyb. Switch verze je tedy po vizuální a technické stránce opravdu onou definitivní edicí, kterou nám Nintendo poslední měsíce slibovalo.

Nintendo nepřipravilo pro Switch verzi Hyrule Warriors něco vyloženě nového, ale jak už jsem naznačil, jde o jakýsi mix Wii U a 3DS vydání, hlavně tedy co se obsahu týče. Naleznete tu vše z obou verzí, dokonce i všechna vydaná rozšíření, která zahrnovala dodatečné postavy (Linkle, Toon Zelda, Skull Kid nebo Tingle), zbraně, kostýmy, scénáře čerpající z dalších dílu The Legend of Zelda série (hlavně z dílu The Legend of Zelda: The Wind Waker) nebo herní režimy jako Boss Challenge. Vše tu naleznete, takže pokud se prokoušete na konec hlavního příběhového režimu Legend a omrzí vás hraní Free režimu, můžete se pustit do dalších výzev a zkoušek. Pokud jste navíc hráli jen původní Wii U verzi, Adventure režim je obohacen o pozdější nové výzvy a další úkoly, díky čemuž si užijete spoustu nové zábavy a hlavně si tak odemknete i další zajímavé postavy, za které budete moci hrát. Pokud čekáte něco vyloženě nového a exkluzivního pro Switch, nedočkáte se. Nintendo jen přidalo jako takový menší bonus v podobě nových kostýmů pro Linka a Zeldu, které jsou inspirované hrou The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Tento bonus je ale určen jen těm největším fanouškům. Ti za něj určitě budou rádi.

Hyrule Warriors se mi líbilo už před lety na Wii U a protože jsem následně nehrál dodatečný obsah ani 3DS verzi, jsem rád, že jsem se nyní mohl do hry díky vydání pro Nintendo Switch vrátit a zažít další nová dobrodružství. Pokud jste na tom stejně jako já, nákup této definitivní edice mohu určitě doporučit, budete se dobře bavit. I přes své stáří jde pořád o slušnou akční hru, nyní navíc opravdu obrovskou díky dodatečnému obsahu. Hyrule Warriors: Definitive Edition je další kvalitní hra pro Nintendo Switch, kterou se vyplatí mít ve sbírce.

Hyrule Warriors: Definitive Edition

18. 5. 2018
Bojovka, Hack and slash/Beat 'em up, Adventura