Gravity Rush 2 - The Ark of Time – Raven’s Choice

Martin Šmíd, 21. 3. 2017 17:34
Začátkem letošního roku vyšla povedená akční hra Gravity Rush 2, v níž se vrátila nejen oblíbená hrdinka Kat, ale rovněž zábavné hrátky s gravitací, což jsem ocenil pěknou devítkou. Protože hra měla vyjít už koncem minulého roku, vývojáři se rozhodli omluvit hráčům speciálním rozšířením The Ark of Time: Raven’s Choice, které vychází dnes zcela zdarma, přičemž v hlavní roli se v něm představí rovněž charismatická Raven, za níž si fanoušci chtěli hodně dlouho zahrát. Já jsem si nemohl rozšíření nechat ujít, no a zde jsou mé dojmy.

Testovaná verze: PlayStation 4 Pro

Raven vždycky byla důležitou postavou Gravity Rush univerza, takže je logické, že došlo konečně i na ní. A není to jen z důvodu, že dobře vypadá a s kamarádkou Kat tvoří sexy dvojku, s níž si užila během večerů nejednu polštářovou bitvu. Její menší epizoda The Ark of Time: Raven’s Choice se odehrává během konce prvního dílu, kdy se snaží zachránit ztracené děti uvězněné uvnitř archy. Rozhodně nečekejte, že vývojáři připravili nějaký nový epický příběh, ale to ve výsledku nevadí. Zvláště když je epizoda dobře napsaná, dobře doplňuje události mezi prvním i druhým dílem, má několik zajímavých postav, které určitě rádi uvidíte, a navíc se více věnuje i minulosti samotné Raven.

Gravity Rush 2 představil velký otevřený svět se spoustou hlavních i vedlejších úkolů, rozšíření The Ark of Time: Raven’s Choice je ale spíše lineární adventurou, v níž jste vedeni za ručičku a na nějaké prozkoumávání či vedlejší aktivity se nehraje. Ostatně spouští se samostatně v menu, není ani zasazeno do původní hry. Celkově na vás každopádně čeká šest nových kapitol, během nichž se nebudete ani na moment nudit. Raven to stejně jako Kat umí pořádně rozjet, rovněž ovládá gravitaci a má i několik vlastních cool útoků, které si během hraní zamilujete. Hlavně tedy během likvidace nepřátel. Líbilo se mi, že na rozdíl od Gravity Rush 2 rozšíření neobsahuje lidské protivníky, ale jen potvory Nevi, navíc vývojáři připravili několik nových druhů, na které budete muset vyzrát novými triky. Zaujmou i souboje s bossáky, kterých není zrovna málo vzhledem k rozsahu rozšíření, navíc jsem si každý souboj užil.

Během zmíněných šesti kapitol se nepodíváte jen do notoricky známého městečka Hekseville, ale i do dalších speciálních vedlejších levelů s dobře promyšleným designem, kde třeba budete hrát za malou Raven a sbírat vzpomínky. Tato pasáž mi přišla fajn, jen jsem trochu bojoval s neohrabaným skákáním. Už ale dle této zmíněné pasáže jde usoudit, že rozšíření je na co se lokací týče rozmanité, stejně tak je na tom i herní náplň, navíc vývojáři skvěle střídají soubojové pasáže s těmi skákacími, případně průzkumnými, takže není prostor, abyste se nudili. Prakticky i díky tomu není problém dát rozšíření na jeden zátah, protože vás chytí a nepustí.

Když bylo rozšíření The Ark of Time: Raven’s Choice oznámeno, vývojáři slibovali zhruba 5 hodin dlouhé dobrodružství. Nakonec je realita trochu jiná, jak už to tak nějak bývá, protože rozšíření jsem dohrál za nějaké tři hodiny. To je ale pořád velmi dobrý čas, zvláště když uvážím, že je rozšíření zcela zdarma. Navíc má dobré tempo a nenarazil jsem na žádné hluché pasáže, jde prostě a jednoduše o jízdu od začátku do konce, a tak by to mělo být. Navíc hraní si můžete prodloužit posbíráním nových trofejí. Ano, rozšíření The Ark of Time: Raven’s Choice nabízí sadu nových trofejí, já jsem je během prvního hraní všechny nevysbíral, hlavně kvůli tomu, že jsem se nepodíval, za co přesně jsou. Věřím ale, že když se na ně zaměříte, dokážete je při prvním hraní všechny vysbírat. Už tím si ale hraní pochopitelně prodloužíte. Pokud trofeje na první zahrání vysbíráte, na opakované hraní bych to už neviděl, protože během prvního průchodu uvidíte prakticky vše.

Všechny obrázky z recenzování naleznete na kartě.

Nechci ani říkat, že rozšíření The Ark of Time: Raven’s Choice stojí za vaše peníze, zvláště když je zcela zdarma. Rozhodně ale musím říci, že stojí za váš čas, který je pochopitelně to nejdražší, co můžete do hraní investovat. Během zhruba tří až čtyř hodin jsem se dobře bavil, potěšilo několik nových útoků Raven i noví protivníci, a samozřejmě zábavná náplň. Pokud Gravity Rush 2 máte, rozhodně si rozšíření zahrajte. Jestli ne, nastal čas zapřemýšlet, jestli do hry neinvestovat. Je docela škoda, že takto kvalitní hra i začátkem roku v prodejích celkem propadla. Zasloužila by si daleko větší úspěch.

Recenze na Gravity Rush 2
Recenze na Gravity Rush Remastered

ps4