Grand Slam Tennis

recenze  8
Martin Šmíd, 26. 6. 2009 3:46
O tenis se v poslední době zajímá docela dost lidí, přičemž za to může probíhající Wimbledon. Není tak lepší čas na vypuštění nové tenisové hry od EA Sports na Wii, která nese název Grand Slam Tennis. Už před vydáním se tato hra představila jako reálný simulátor tenisu, jenž využívá novou periférii Wii Motion Plus, která kopíruje pohyb hráče v poměru 1:1. My jsme si Grand Slam Tennis mohli vyzkoušet s novou periférií, a tak si pojďme říci, jestli stojí za to investovat do samotné hry, ale také do Wii Motion Plus.

Nejprve je třeba říci, že jsme do hry Grand Slam Tennis už před vydáním vkládali obrovské naděje, že by se mohlo jednat o hru, která nám představí novou generaci her na Wii, jež budou využívat periférii Wii Motion Plus. Po úžasných videích se nešlo netěšit, přesto má konečná hra do dokonalosti daleko, ale ani to jí nebrání v tom, abychom u ní strávili spoustu hodin. On je totiž Grand Slam Tennis docela těžkou hrou, kdy musíte přesně vystihnout úder, jinak se stane, že míček skončí přesně na raketě soupeře, v tom horším případě v outu. Grand Slam Tennis obsahuje několik ovládacích módů, přičemž ten první je s Wii Motion Plus a bez. U dalšího se můžete rozhodnout, jestli chcete hrát s nunchukem nebo bez. Ono ovládání tenisty manuálně s analogovou páčkou je celkem problém, protože ne vždy vystihnete, kam váš soupeř míček pošle, natož abyste jej ještě odpálili. Proto tak doporučujeme začátečníkům ovládat hru pouze remote ovladačem a pořádně si ji užít. Tahle možnost je vlastně jediná, která vám zpočátku zbývá, pokud se chcete jakž takž bavit. Ale i tak vás čeká spousta hodin tréninků, abyste vypracovali nejen svého hráče, ale hlavně sebe.

Po zapnutí samotné hry vás určitě zaujme celkem pestrá škála nejrůznějších režimů. Můžete si tak dát rychlou hru, párty režim s kamarády, multiplayer, trénink, ale také se můžete pustit do samotného Grand Slam Tennis turnaje, který obsahuje jak závěrečné štace v Australian Open, French Open, Wimbledonu a US Open, tak nejrůznější menší rozcvičky se známými tenisty, kde získáváte lepší dovednosti. Pokud už se dostanete do závěrečné fáze turnaje, čeká vás pochopitelně klasický pavouk, kde postupně narážíte na největší hvězdy světového tenisu. Jednu chvíli tak hrajete proti Rogeru Federerovi, Murrimu, Rafaelu Nadalovi, Andy Roddickovi a dalším borcům. Kromě mužských oponentů si můžete dát ve volné hře souboj s nějakou tou kráskou světového tenisu, jako je Serena Williamsová, Anna Ivanovic a další, nebo si rovnou nějakou vytvořit a vyzkoušet si samotný turnaj z ženské perspektivy. Kromě klasické hry 1 vs. 1 si můžete vyzkoušet i dvojhru, ať už s počítačem ovládaným parťákem, tak ve čtyřech živých hráčích. Právě hra pro více hráčů je na Grand Slam Tennis vůbec tím nejlepším. Pokud se rozhodnete hrát online nebo offline s kamarády, čeká na vás další porce zábavy.

Zhýčkaný hráč na Playstationu 3 a Xboxu 360 nejprve může ohrnovat nos nad grafickým zpracováním, ale nelze mu upřít jednu věc. Vše vypadá téměř jako ve skutečnosti, přičemž se dočkáme celkem reálných předloh všech tenistů a i reálně vypadajících kurtů. Grafika je rozhodně funkční a určitě vám nijak nebude kazit zážitek ze samotného hraní. Právě naopak. Hudební stránka je poté také na vysoké úrovni, přičemž vše podtrhují reálné zvuky. Vše začíná u komentátorů, kteří komentují opravdu hodně dobře, a končí kdesi u hekajících tenistů. Pokud jste někdy viděli tenis, kde hrála současná světová jednička Rafael Nadal, a všimli jste si zvuků, které při úderu vydává, tak věřte, že ty samé bude vydávat i ve hře. Jde samozřejmě o drobnost, ale určitě to přidá hře na realističnosti a lépe se s ní sžijete.

Původně jsme nechtěli, ale jeden sloupeček si přeci jen necháme pro samostatné zhodnocení periférie Wii Motion Plus. Po zapnutí hry Grand Slam Tennis máte na výběr, jestli budete hrát s touto periférií či nikoliv. Pokud jste si ji přinesli se hrou, tak se vám po stisknutí tlačítka 1 na remote ovladači spustí několikaminutové video, které vám ukáže, jak Wii Motion Plus správně nasadit a poté i sundat. Bez použití této periférie jsme si zkusili několik zápasů, přičemž ovládání nijak nevybočovalo z řady jiných tenisových her na Wii, jmenovitě třeba Wii Sports. Samotné ovládání nám přišlo celkem pomalé a občas i dosti nepřesné, co se úderů týče. Po nasazení Wii Motion Plus ale nastal zlom, kdy hráč má plnou kontrolu nad tenisovou pálkou a může tak přesně koordinovat odpaly míčku. Původně se nám ani nechtělo věřit, jaký vliv má nová periférie na hratelnost tohoto titulu. Když by totiž hra Wii Motion Plus nepodporovala, uvažovali bychom dost možná i o Cčku, ale díky použítí této periferie jsme naopak uvažovali o hodnocení maximálním. Rozhodně tedy Wii Motion Plus doporučujeme k této hře zakoupit, jinak vás čeká jen průměrná zábava, což určitě nechcete.

Grand Slam Tennis je v současnosti jasně nejlepší tenisovou hrou, která vás vtáhne do tohoto sportu jako žádná jiná. Drobné chybky by se sice našly, ale vše přebíjí chytlavá hratelnost, spousta herních režimů, vynikající online a párty mód, a hlavně mnoho licencovaných tenistů a kurtů, kde svedeme spoustu bitev. Grand Slam Tennis je pořádný důvod pro fanoušky tenisu, aby zapřemýšleli o koupi konzole Wii. Pro ostatní je tato hra zase pádným důvodem k tomu, aby si pořídili periférii Wii Motion Plus, bez které přijdete o polovinu zábavy.

Grand Slam Tennis

wii
Electronic Arts, EA Canada