Diner Dash

Martin Šmíd, 5. 1. 2010 1:00
Jsou hry, které se svým námětem často vymykají tomu, na co jsou hráči zvyklí. Musíme ale děkovat herním vývojářům, kteří nám takto originální hru přinesou a nesnaží se udělat jen další střílečku nebo okopírovat předchozí zpracování jiných vývojářů. Mezi tyto hry by mohla patřit i ta se jménem Diner Dash, která se v minulém měsíci objevila na Playstation Network. Pojďme se na ni podívat.

Kdo někdy dělal na brigádě třeba v KFC, určitě ví, jak rychle se musí ohánět, pokud najednou přijde velké množství hostů. Najednou nastane blázinec, běháte z místa na místo a po vyřízení poslední objednávky padnete a chcete umřít. Pokud jste tento blázinec nikdy nezažili, pokusí se vám ho nastínit hra Diner Dash, která je jakýmsi simulátorem číšnice v moderní restauraci. Po zapnutí hry máte na výběr, jestli zapnete hru pro jednoho hráče nebo hru pro více hráčů. Nejprve asi každý zvolí hru pro jednoho, takže se pojďme podívat nejprve na ni. Ta nabízí dva herní režimy. První je klasická kampaň, kde postupně plníte další a další levely, v nichž postupně roste obtížnost. Obtížnost v posledních levelech je opravdu šílená a někdy se budete pořádně ohánět. Druhý mód je poté volnější, vyberete si v něm obtížnost a poté donekonečna obsluhujete jednotlivé hosty, čímž vám roste reputace hospody, ale i levely.

Když už jsme nakousli samotnou hru, je nutno si povědět, jak se vlastně celá hra hraje a co tam hráč dělá. Na začátku si vezmete do rukou číšnici, která u vchodu posazuje jednotlivě přicházející hosty ke stolům. Protože vám jde vždy o peníze, je rychlost vaší obsluhy velmi důležitá, přičemž u posazování hostů musíte dávat pozor i na barvy oblečení hosta a posazovat ho na správné židle. Pokud se vám podaří hosta posadit na správnou židli, dostanete nějaké ty peníze navíc. Když už máte hosty pěkně usazené, můžete jim nabídnout natočené pití, čímž si u něj získáte nějaká ty srdíčka. Srdíčka nad každou návštěvou ukazují spokojenost, přičemž když je host maximálně spokojený, je ochotnější pustit nějaký ten větší peníz na spropitném. Než se ale k zaplacení dostanete, musíte udělat s hostem objednávku, tu dát kuchaři a poté hotové jídlo odnést na stůl. Nemusíme říkat, že když je plná restaurace, jde o pořádný blázinec, ale pořád velmi zábavný, který vás nebude několik prvních hodin ani na chvilku nudit.

To bychom měli ke hře pro jednoho hráče. Daleko zajímavější se nám jevil mód pro dva hráče, kteří spolu mohou hrát na jedné obrazovce nebo online přes Playstation Network. K dispozici jsou dva módy. Tím prvním je klasická kooperace, kdy s kamarádem obsluhujete velkou hospodu plnou hostů. Nemusíme říkat, že je tento režim velmi zábavný a občas na sebe budete pokřikovat, abyste si navzájem pomohli převzetím stolu a jeho obsloužením. Co možná trošinku hře škodí, je bohužel fakt, že při hře dvou hráčů vznikne mnohdy ještě větší zmatek, než při hře jednoho hráče, takže už ani nestíháte pozorovat, kdo se kde hlásí, abyste ho mohli obsloužit. To bychom měli ke kooperaci. Druhým módem je Versus. V něm s kamarádem soupeříte ve dvou režimech. V tom prvním vyhrává ten, kdo dokáže vydělat na hostech požadovanou sumu jako první. Ten druhý mód je na čas a v něm vyhrává ten s větším skóre.

Diner Dash je další z těch her, které mají kreslenou grafiku a i zde platí, že pokud máte rádi tento styl, určitě si hru po této stránce zamilujete. Postavičky vypadají naprosto úžasně, mají spoustu detailů, což musíme říci i o samotném prostředí, se kterým si vývojáři pořádně pohráli. Na dobré úrovni jsou i všelijaké animace a grafické efekty, které hře dodávají ten správný šmrnc a rychlost. Možná je jen škoda, že postavičky mají tendenci se zasekávat o stoly a někdy tak dosti brzdí samotnou hratelnost, ale pokud si na tuto chybu zvyknete, dá se ji jednoduchým způsobem předcházet. Pochválit musíme i framerate, který neklesá a hra si tak udržuje požadovanou rychlost. Na druhou stranu, zde asi nešlo moc zkazit, protože kdyby se sekala hra tohoto ražení, co by asi dělaly náročnější kousky. Hudební stránka je poté taková nemastná neslaná a moc ji ani nepostřehnete. Je to rozhodně škoda, ale chápeme vývojáře, že zřejmě nezbyly na tuto část moc peníze nebo čas.

Diner Dash je originální a velmi chytlavá záležitost, která hráčům ukáže, jak je někdy těžké být servírkou v přeplněné restauraci a jak se musí pěkně ohánět, aby ji zákazníci nezdrhli ke konkurenci. Může zamrzet jen fakt, že nenabízí tolik herních módů, jak by se slušelo a po čase může začít nudit, což bohužel hře strhává bodíky. Musíme ale říci, že i tak jde o slušnou zábavu, kterou se vyplatí vyzkoušet.

Diner Dash

ps3x360wiipsp
Eidos Interactive/Big Fish Games/Hudson, GameLab/Climax Group/Hudson